CoolBest komt met nieuwe ‘on the go’ verpakkingen


Introductie – Het Nederlandse merk CoolBest richt de aandacht meer op Out-of-Home (OOH) en komt met de drie meest populaire varianten in een nieuwe ‘on the go’ verpakking. Tegelijkertijd worden ook de drie verschillende CoolBest Smoothies in de 330ml flesjes gelanceerd.

Het zijn de CoolBest-smaken Strawberry Hill, Mango Dream en Premium Orange, die vanaf week 42 verkrijgbaar zijn voor onderweg. De sappen van CoolBest worden op dit moment vooral verkocht in supermarkten en richten zich hoofdzakelijk op thuisgebruik. Maar de gebruikers van CoolBest doen meer dan thuiszitten alleen en zijn gedurende dag bezig met verschillende activiteiten. ‘On the go’ varianten zijn dan ook een logische toevoeging op het assortiment. Dit soort aankoopmomenten vinden veel meer OOH plaats, wat maakt dat CoolBest zich daar met de nieuwe meenemers sterk op gaat focussen.

De nieuwe meeneemverpakkingen komen kort na de lancering van CoolBest IJs, van eerder dit jaar. “Het gaat goed met CoolBest. We groeien gestaag en hebben zelfs de stap naar de ijscategorie gezet; en met succes! In out of home spelen we helaas nog geen rol van betekenis met CoolBest en daar hopen we nu verandering in te brengen”, zegt Tim van der Hulst, Marketing Manager van CoolBest bij Riedel.

De ‘on the go’ flesjes worden volop ondersteund door diverse activaties en campagnes. De bekende sneeuwwereld van CoolBest zal daarbij een belangrijke rol vervullen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

CoolBest nu ook als ijs verkrijgbaar

Introductie - CoolBest, bekend van haar gekoelde verse fruitsappen, komt nu ook met een ijsproduct:: CoolBest IJs. Het merk start met twee smaken: Strawberry Hill en Mango Dream. De smaken die ook als fruitdrank verkrijgbaar zijn.

Lees bericht


Riedel neemt Healthy People over

Overname – Riedel, het bedrijf achter onder meer Appelsientje en CoolBest, neemt voedingsmiddelenbedrijf Healthy People over. De overname is een tweede in rij. Eerder nam Riedel de gekoelde sappen van Hero over. De sappen, zuivelproducten en snacks van Healthy People gaan medio februari over naar Riedel in Ede. Riedel is sinds 2017 eigendom van de Nederlandse investeringsmaatschappij Standard Investment, dat de frisdrankproducent...

Lees bericht

Bedrijven regelen recordaantal kerstpakketten voor Voedselbanken

Voedselbanken – Unilever gaat samen met de partners Shell, Riedel, Bidfood, Upfield, NIBC, Dr. Oetker en Mars 36.150 kerstpakketten inpakken voor de voedselbank. Dit is het grootste aantal pakketten sinds Unilever negen jaar geleden met deze kerstactie begon. Van 11 tot 18 december zijn honderden medewerkers actief om de pakketten te verzorgen voor de huishoudens die afhankelijk zijn van de voedselbanken in heel Nederland....

Lees bericht

Appelsientje stapt over op duurzame verpakking

Frisdranken - Riedel, de Nederlandse sappenfabrikant, stapt voor het merk Appelsientje over op twee verschillende Bio-Based verpakkingen met een innovatieve, duurzame dop.  Het overstappen naar deze verpakkingen zorgt voor een CO2-uitstootreductie van maximaal 60% ten opzichte van de vorige pakken. Tevens bespaart het merk hierdoor zo’n 120 ton fossiele plastics per jaar. Het gaat om de Signature Pack Full Barrier...

Lees bericht


Riedel neemt fruitsappen van Hero over

Overname – De fruitsappen van Hero gaan over naar Riedel. Het drankenbedrijf met de merken met Appelsientje, DubbelFriss en CoolBest, verstevigt daarmee de eigen portfolio aanzienlijk. Riedel was het bedrijf van de frisdrank- en sappendivisie van zuivelconcern FrieslandCampina, maar werd na de aankoop door Standard Investment in 2017 als zelfstandig bedrijf voortgezet. Het bedrijf nu weer gevestigd in een van de oudere...

Lees bericht

CoolBest vanaf maart in nieuwe plant-based pakken

Introductie – De vruchtensappen van Coolbest komen vanaf maart in nieuwe plant-based pakken. De nieuwe pakken genereren een CO2-vermindering van 43% bij 1-literpakken en ruim 50% op 1,5 literplakken. Deze vermindering is te vergelijken met 3 miljoen kilometer autorijden, oftewel 75 rondjes met de auto om de wereld, zo laat het bedrijf in een toelichting weten. Met een totaal volume van 23 miljoen pakken per jaar...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid