Crisp en Dille & Kamille gaan samenwerking aan


De verspakketten bevatten vegetarische recepten die uitnodigen om bewuster te eten

Samenwerking – Winkelketen Dille & Kamille en boodschappen-app Crisp zijn een samenwerking aangegaan. Samen willen zij een positieve draai geven aan het fenomeen kiloknaller. Onder de naam de Smaakvolle Kiloknaller gaat Dille & Kamille betaalbare verspakketten aanbieden, met een kilo kwalitatieve seizoensgroenten van Crisp.

Met dit initiatief willen de twee B Corp-bedrijven laten zien dat vaker groenten eten niet ingewikkeld hoeft te zijn, en dat uit het seizoen koken vooral heel smaakvol is. De verspakketten bevatten vegetarische recepten die niet alleen heel lekker zijn, maar ook uitnodigen om bewuster te eten. “Met de smaakvolle kiloknaller laten we zien hoe eenvoudig, gezond en smakelijk het is om meer groenten te eten – bij voorkeur uit het seizoen. Samen met Crisp hopen we mensen te inspireren om vaker groenten in de hoofdrol te zetten en zo op een makkelijke en bewuste manier te genieten van lekker eten," aldus Hans Geels, Algemeen Directeur bij Dille & Kamille.

De definitie van kiloknaller is volgens beide partijen aan vernieuwing toe. Eric Klaassen, medeoprichter bij online supermarkt Crisp: “We geven de term dus graag een vegetarische invulling met groenten uit het seizoen. In één van de verspakketten geven we de rabarber van boer Folkert Botma een podium. Hij verbouwt zijn groenten zowel biologisch als regeneratief. Zonder bestrijdingsmiddelen en met extra aandacht voor bodemherstel en biodiversiteit, oogst hij uit een gezonde grond. Zo vergroten we de impact voor een smaakvoller voedselsysteem.

Bron: Crisp/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Flink boekt recordomzet op eerste Pinksterdag

Bezorgdienst – Flitsbezorger Flink heeft op eerste Pinksterdag zijn hoogste omzet en grootste aantal bestellingen ooit in Nederland behaald. Met een dagomzet van bijna één miljoen euro overtrof het bedrijf zelfs de drukste dagen uit de coronaperiode.

Lees bericht


Worstmakers Brandt & Levie nu met vega Groenteworsten

Introductie - Na de introductie van de hybride worsten, nemen de Amsterdamse slagers van Brandt & Levie nu de volgende stap met hun nieuwe vegetarische Groenteworsten. Drie culinaire worsten met groente in de hoofdrol en een eigen wereldse twist: Italiaans, Aziatisch en Mexicaans.

Lees bericht


Veel retailers worstelen met onderscheidend vermogen

Onderzoek – Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase. Dat blijkt uit onderzoek dat elke twee jaar wordt uitgevoerd door Q&A Retail. Slechts 11% van de retailers wordt door consumenten op alle fronten goed beoordeeld.

Lees bericht



‘Crisp geeft niet wenselijke producten uit kerstpakket tweede kans’

Voedselverspilling – De helft van de producten die mensen aantreffen in hun kerstpakket worden weggegooid of belanden voor eeuwig in de voorraadkasten. Dat blijkt uit een consumentenpeiling van onderzoeksbureau YouGov (voorheen GfK). %). Naar schatting van YouGov gaat het om honderdduizenden producten per jaar. Online supermarkt Crisp vindt dat zonde en gaat de producten verzamelen.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid