Crisp en Dille & Kamille gaan samenwerking aan

Samenwerking – Winkelketen Dille & Kamille en boodschappen-app Crisp zijn een samenwerking aangegaan. Samen willen zij een positieve draai geven aan het fenomeen kiloknaller. Onder de naam de Smaakvolle Kiloknaller gaat Dille & Kamille betaalbare verspakketten aanbieden, met een kilo kwalitatieve seizoensgroenten van Crisp.
Met dit initiatief willen de twee B Corp-bedrijven laten zien dat vaker groenten eten niet ingewikkeld hoeft te zijn, en dat uit het seizoen koken vooral heel smaakvol is. De verspakketten bevatten vegetarische recepten die niet alleen heel lekker zijn, maar ook uitnodigen om bewuster te eten. “Met de smaakvolle kiloknaller laten we zien hoe eenvoudig, gezond en smakelijk het is om meer groenten te eten – bij voorkeur uit het seizoen. Samen met Crisp hopen we mensen te inspireren om vaker groenten in de hoofdrol te zetten en zo op een makkelijke en bewuste manier te genieten van lekker eten," aldus Hans Geels, Algemeen Directeur bij Dille & Kamille.
De definitie van kiloknaller is volgens beide partijen aan vernieuwing toe. Eric Klaassen, medeoprichter bij online supermarkt Crisp: “We geven de term dus graag een vegetarische invulling met groenten uit het seizoen. In één van de verspakketten geven we de rabarber van boer Folkert Botma een podium. Hij verbouwt zijn groenten zowel biologisch als regeneratief. Zonder bestrijdingsmiddelen en met extra aandacht voor bodemherstel en biodiversiteit, oogst hij uit een gezonde grond. Zo vergroten we de impact voor een smaakvoller voedselsysteem.
Bron: Crisp/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Flink boekt recordomzet op eerste Pinksterdag
Bezorgdienst – Flitsbezorger Flink heeft op eerste Pinksterdag zijn hoogste omzet en grootste aantal bestellingen ooit in Nederland behaald. Met een dagomzet van bijna één miljoen euro overtrof het bedrijf zelfs de drukste dagen uit de coronaperiode.
Lees berichtWorstmakers Brandt & Levie nu met vega Groenteworsten
Introductie - Na de introductie van de hybride worsten, nemen de Amsterdamse slagers van Brandt & Levie nu de volgende stap met hun nieuwe vegetarische Groenteworsten. Drie culinaire worsten met groente in de hoofdrol en een eigen wereldse twist: Italiaans, Aziatisch en Mexicaans.
Lees berichtplnktn en Pieter Pot starten met verpakkingsvrije supplementen
Samenwerking - Door de samenwerking van twee Nederlandse bedrijven kunnen consumenten voor het eerst in Nederland supplementen kopen en gebruiken zonder verpakkingsafval. Verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot biedt de algen supplementen van plnktn online aan in herbruikbare statiepotten.
Lees berichtVeel retailers worstelen met onderscheidend vermogen
Onderzoek – Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase. Dat blijkt uit onderzoek dat elke twee jaar wordt uitgevoerd door Q&A Retail. Slechts 11% van de retailers wordt door consumenten op alle fronten goed beoordeeld.
Lees berichtPicnic-klant kiest vaker eiwitrijke producten in 2024
Analyse – Magere kwark, vanillekwark en kipfilet in blokjes behoorden over 2024 tot de snelste stijgers op de boodschappenlijstjes van Picnic-klanten. Daarmee blijkt dat het eiwitrijke eten steeds populairder wordt. Ook bij de online supermarkt.
Lees bericht‘Crisp geeft niet wenselijke producten uit kerstpakket tweede kans’
Voedselverspilling – De helft van de producten die mensen aantreffen in hun kerstpakket worden weggegooid of belanden voor eeuwig in de voorraadkasten. Dat blijkt uit een consumentenpeiling van onderzoeksbureau YouGov (voorheen GfK). %). Naar schatting van YouGov gaat het om honderdduizenden producten per jaar. Online supermarkt Crisp vindt dat zonde en gaat de producten verzamelen.
Lees bericht