De Beren populairste restaurantketen Nederland
![](/images/made/uploads/de-beren_534_356_90.jpg)
Onderzoek – De Beren is de best bezochte restaurantketen in Nederland (14%). Bovendien is De Beren de laatst bezochte keten voor 10% van de Nederlanders. Personen in de leeftijd van 18 tot en met 34 jaar bezoeken het vaakst een restaurantketen (65%).
Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders. In het afgelopen jaar bezochten maar liefst 6,8 miljoen Nederlanders van 18 jaar en ouder minstens één restaurantketen. De Beren is de meest bezochte keten (14%). Loetje (10%), La Cubanita en ’t Zusje (10%) staan op een gedeelde tweede plaats. Happy Italy (6%) maakt de top vijf compleet. Binnen de zeventien grootste Nederlandse restaurantketens trekt een restaurantketen gemiddeld 3% van de Nederlandse volwassenen.
De Beren
Voor 10% van Nederland is De Beren daarnaast de laatste keten waar ze aten. Loetje volgt met 7% en La Cubanita en ’t Zusje delen de derde plek. Voor 4% van Nederland is Happy Italy de keten die ze het laatste bezochten.
Populair
Jongeren in de leeftijd van 18 tot en met 34 jaar (65%) bezoeken vaker een restaurantketen dan 35- tot en met 49-jarigen (59%) en 50-plussers (43%). Bijna alle ketens met een bovengemiddeld aantal bezoekers trekken voornamelijk 18- tot en met 34-jarigen aan. Twee uitzonderingen daarop zijn Loetje en Humphrey’s. De bezoekers van deze ketens zijn voornamelijk 50-plussers.
Benchmark
De resultaten komen uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor restaurantketens. In het onderzoek zijn 5.326 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd door Multiscope.
Bron: Multiscope/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
1,7 miljoen Nederlanders gebruiken sportsupplementen
Sportvoeding – Nederland telt 1,7 miljoen Nederlanders die gebruikmaken van sportsupplementen. De grootste groep gebruikers zijn de jongeren. De supplementen die het vaakst worden verkocht zijn eiwitten en creatine. Als merk is XXL Nutrition het meest populairs, blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders.
Lees berichtGustoso Groep neemt meerderheidsbelang in ’t Zusje
Formulenieuws – Het Duitse horecaconcern Gustoso Groep heeft een meerderheidsbelang verworven in de populaire Nederlandse restaurantketen ’t Zusje. Het bedrijf wil volgend jaar ook locaties openen in Duitsland.
Lees berichtFSIN: ‘Foodbedrijven worstelen met hun verdienmodel’
Analyse – “Bedrijven in food worstelen met hun verdienmodel. Krimpende marges, personeelstekorten en schaalproblemen baren grote zorgen. Het maakt ondernemen in de foodbranche een steeds ingewikkelder puzzel. Elk stukje moet op z’n plaats vallen, anders valt er een gapend gat in het verdienmodel”. Dat schrijft het FoodService Instituut Nederland (FSIN) ter gelegenheid van het verschijnen van de FSIN Food500 2024, een...
Lees berichtKlanttevredenheid dagattracties kent grote verschillen
Onderzoek – Er zijn grote verschillen tussen de klanttevredenheid van de grootste attractieparken, dierentuinen en aquaria van Nederland. Zo scoren Toverland en Hoenderdaell een hoge NPS en SEA LIFE en Dolfinarium een lage. Over het algemeen zijn bezoekers van attractieparken meer tevreden dan die van dierentuinen en aquaria. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van...
Lees berichtLeonidas uitblinker op waardestrategie ‘beste product’
Onderzoek - Leonidas-klanten geven deze chocolaterie van alle foodretailers de hoogste score op de waardestrategie ‘beste product’. Uw Slager en Ekoplaza volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail van specialist in online marktonderzoek Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.
Lees berichtRestaurantketen De Beren bestaat 40 jaar
Formulenieuws - Het is dit jaar precies 40 jaar geleden dat het eerste Beren eetcafé het levenslicht zag: eetcafé Bruintje Beer werd in 1984 op de Noordsingel in Rotterdam geopend.
Lees bericht