De Vegetarische Slager wordt steeds plantaardiger


Samenwerking tussen De Vegetarische Slager en The Every Company

Samenwerking - De Vegetarische Slager gaat meer samenwerken met de eivervangers van The EVERY Company, waardoor de producten steeds plantaardiger worden. Veel producten zijn dat al, maar nog niet allemaal. Het online platform ChangeInc. voor toekomstmakers vraagt zich daarom af wordt de Vegetarische Slager straks niet de Veganistische Slager?

De samenwerking tussen De Vegetarische Slager en The EVERY Compagny werd onlangs aangekondigd en moet leiden tot meer plantaardige producten. De plantaardig eiwitten van EVERY EggWhite kunnen worden toegepast in diverse producten, van gebak tot quiche. De Vegetarische Slager gaat het ingrediënt toevoegen in zijn vleesvervangers. Daardoor kunnen producten zoals de vegetarische kipworst en vegetarische saucijzenbroodjes binnenkort plantaardig worden.

EVERY EggWhite heeft dezelfde bindende eigenschappen als echte eieren. Maar omdat er geen kippen voor het eiwit nodig zijn, is de milieu-impact van het producten vele malen lager. Het ingredient van EVERY wordt gemaakt tijdens een fermentatieproces van gist en suiker. Door het plantaardige eiwit toe te passen worden steeds meer producten van De Vegetarische Slager veganistisch.

Bron: ChangeInc./@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Klant koopt meer vleesvervangers bij vleespilot Lidl’

Supermarkt – Supermarktketen Lidl heeft in samenwerking met Wageningen Universiteit en het World Resources Institute een half jaar lang in 70 winkels getest wat er gebeurt als enkele vleesvervangers direct naast het vlees worden gepresenteerd in het vleesschap. De afgelopen maanden heeft Wageningen Universiteit de cijfers geanalyseerd. De resultaten zijn positief: Lidl verkocht maar liefst gemiddeld 7% meer vleesvervangers gedurende de pilot.

Lees bericht



Sodexo streeft naar 33% plantaardig in 2025

Catering - In 2025 is minimaal 33% van de gerechten in Sodexo bedrijfsrestaurants volledig plantaardig. Dat laat de cateraar weten. Het is een van de kortetermijndoelen die onderdeel uitmaken van het internationale doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.

Lees bericht

Wakker Dier signaleert daling vleesverkoop supermarkten

Analyse – Uit verkoopdata van marktonderzoekbureau Circana signaleert Wakker Dier dat de vleesverkopen de laatste vier jaar met 16,4 procent zijn gedaald. Ook vorig jaar verkochten supermarkten 2,3 procent minder vlees dan het jaar ervoor. “Veel consumenten eten al minder vlees en ook de meeste supermarkten zetten nu in op meer plantaardig. Dat telt inmiddels aardig op,” aldus Collin Molenaar van Wakker Dier...

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid