De Vegetarische Slager wordt steeds plantaardiger
Samenwerking - De Vegetarische Slager gaat meer samenwerken met de eivervangers van The EVERY Company, waardoor de producten steeds plantaardiger worden. Veel producten zijn dat al, maar nog niet allemaal. Het online platform ChangeInc. voor toekomstmakers vraagt zich daarom af wordt de Vegetarische Slager straks niet de Veganistische Slager?
De samenwerking tussen De Vegetarische Slager en The EVERY Compagny werd onlangs aangekondigd en moet leiden tot meer plantaardige producten. De plantaardig eiwitten van EVERY EggWhite kunnen worden toegepast in diverse producten, van gebak tot quiche. De Vegetarische Slager gaat het ingrediënt toevoegen in zijn vleesvervangers. Daardoor kunnen producten zoals de vegetarische kipworst en vegetarische saucijzenbroodjes binnenkort plantaardig worden.
EVERY EggWhite heeft dezelfde bindende eigenschappen als echte eieren. Maar omdat er geen kippen voor het eiwit nodig zijn, is de milieu-impact van het producten vele malen lager. Het ingredient van EVERY wordt gemaakt tijdens een fermentatieproces van gist en suiker. Door het plantaardige eiwit toe te passen worden steeds meer producten van De Vegetarische Slager veganistisch.
Bron: ChangeInc./@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Verplichte naamsverandering plantaardige producten verrast industrie
Plantaardig - De NVWA heeft plantaardige merken Vivera en De Vegetarische Slager opgedragen de naam plantaardig gehakt te wijzigen. De marktleiders gebruiken deze benaming al ruim vijftien jaar, maar de toezichthouder verwijst nu naar het Warenwetbesluit Vlees, gehakt en vleesproducten uit 1998. Maar dit besluit komt uit een tijd dat plantaardige alternatieven nog nauwelijks bestonden.
Lees berichtHands Off introduceert vier nieuwe plantaardige chocoladerepen
Introductie - Chocolademerk Hands Off breidt zijn assortiment uit met vier nieuwe plantaardige chocoladerepen met zachte vulling. Het merk speelt daarmee in op de groeiende vraag naar duurzame en plantaardige alternatieven.
Lees berichtAnuga breekt records in exposanten en bezoek
Vakbeurzen - De 2025-editie van Anuga heeft geschiedenis geschreven. Met meer dan 8.000 exposanten uit 110 landen en ruim 145.000 bezoekers uit 190 landen vestigde de vakbeurs voor de wereldwijde voedingsmiddelenindustrie nieuwe records. Daarmee groeide het bezoekersaantal met 3,6 procent ten opzichte van de vorige editie.
Lees berichtIKEA viert 40 jaar Zweedse balletjes met introductie falafelballetje
Formulenieuws -IKEA viert de 40ste verjaardag van haar iconische Zweedse balletje met een nieuwe variant: het falafelballetje. De snack, gemaakt van kikkererwten, courgette, ui en kruiden, wordt vanaf deze maand in de restaurants geserveerd met couscous, aioli en citroen.
Lees berichtCas & Kas, GRO en Snackwize bundelen krachten in Snackwise Collective
Samenwerking – Met de opening van een nieuwe snackfabriek in Nieuw-Vennep zetten drie vernieuwende spelers uit de voedingsmiddelenindustrie een opvallende stap richting de toekomst van snackproductie. Cas & Kas, GRO en Snackwize slaan de handen ineen en beginnen onder de naam Snackwise Collective, een samenwerkingsverband dat inzet op smaakvolle én duurzame snacks.
Lees berichtInkoop plantaardig Rewe Group moet naar 60 procent
Buitenland - Rewe Group, het moederbedrijf achter (onder andere) Rewe en Penny – en eigenaar van Lekkerland -, publiceerde onlangs haar eiwitstrategie. Het maakte daarbij ook haar eigen eiwitdoelstelling bekend: het wil in 2035 de inkoop – dus niet de verkoop – van plantaardige producten bij Rewe en Penny Duitsland verhoogd hebben tot 60 procent. Dat meldt het foodvakblad FoodPersonality.
Lees bericht