Deliveroo ziet populariteit vlees- en visloze maaltijden stijgen


Bezorgdienst – Aan de tweede editie van de Nationale Week Zonder Vlees deden al meer (57.600, red.) mensen mee, zo ook bij bezorgdienst Deliveroo. Dit jaar was er een groei van maar liefst 80% ten opzichte van het aantal deelnemers in 2018. Van het aantal bestellingen die in de Nationale Week Zonder Vlees geplaatst zijn bij Deliveroo, waren er daarom opvallend veel maaltijden vlees- en visvrij. Head of Account Management NL, Nils van der Feltz: “Sinds de start van Deliveroo in Nederland zien we een stijging in het aantal vegetarische en vegan restaurants die zich aansluiten bij Deliveroo. Ook de vegetarische en vegan-gerechten op de menukaarten is tegenwoordig heel normaal, gezien de groei van de consumentenbehoeften voor dit soort gerechten.” Top 3 De top 3 meest bestelde gerechten bij Deliveroo in de Week Zonder Vlees (van 11 tot 17 maart, red,) waren: •Psychedelic Cauliflower - Mana Mana (Amsterdam) •Vegan Crispy Chicken Wrap - Bright Kitchen Las Vegan (Amsterdam) •Mexican Bean Burger - Clubs Vers (Den Haag) Wat is de impact? Volgens de organisatie van de Nationale Week Zonder Vlees heeft het verminderen van vlees in het wekelijkse menu een positieve invloed op mens, dier en milieu. Wanneer je als één volwassene een week geen vlees eet, bespaar je in zeven dagen: 130 liter water, 75 km autorijden aan CO2-uitstoot en 770 gram dierenvlees (een halve kip). Het initiatief van de vlees- en visloze week heeft als doel om Nederland bewust te maken van de positieve impact van minder vlees eten, en laten zien hoe gemakkelijk een dagje zonder vlees en vis eigenlijk kan zijn. Bron: Deliveroo/@FoodClicks Bezorgdienst – Aan de tweede editie van de Nationale Week Zonder Vlees deden al meer (57.600, red.) mensen mee, zo ook bij bezorgdienst Deliveroo. Dit jaar was er een groei van maar liefst 80% ten opzichte van het aantal deelnemers in 2018. Van het aantal bestellingen die in de Nationale Week Zonder Vlees geplaatst zijn bij Deliveroo, waren er daarom opvallend veel maaltijden vlees- en visvrij. Head of Account Management NL, Nils van der Feltz: “Sinds de start van Deliveroo in Nederland zien we een stijging in het aantal vegetarische en vegan restaurants die zich aansluiten bij Deliveroo. Ook de vegetarische en vegan-gerechten op de menukaarten is tegenwoordig heel normaal, gezien de groei van de consumentenbehoeften voor dit soort gerechten.” Top 3 De top 3 meest bestelde gerechten bij Deliveroo in de Week Zonder Vlees (van 11 tot 17 maart, red,) waren: •Psychedelic Cauliflower - Mana Mana (Amsterdam) •Vegan Crispy Chicken Wrap - Bright Kitchen Las Vegan (Amsterdam) •Mexican Bean Burger - Clubs Vers (Den Haag) Wat is de impact? Volgens de organisatie van de Nationale Week Zonder Vlees heeft het verminderen van vlees in het wekelijkse menu een positieve invloed op mens, dier en milieu. Wanneer je als één volwassene een week geen vlees eet, bespaar je in zeven dagen: 130 liter water, 75 km autorijden aan CO2-uitstoot en 770 gram dierenvlees (een halve kip). Het initiatief van de vlees- en visloze week heeft als doel om Nederland bewust te maken van de positieve impact van minder vlees eten, en laten zien hoe gemakkelijk een dagje zonder vlees en vis eigenlijk kan zijn. Bron: Deliveroo/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Royal Swinkels introduceert biologisch gebrouwen FreeBrew

Introductie - Royal Swinkels introduceert een caloriearme craft soda op basis van mout. FreeBrew is gemaakt van biologische ingrediënten en mouten van gerst, haver, tarwe en spelt. De alcoholvrije dorstlesser doorloopt hetzelfde brouwproces als bier, zonder dat er alcohol wordt gevormd, en komt in de smaken bloedsinaasappel, citroen en framboos.

Lees bericht


Cafetariaformule Kwalitaria ziet vega aandeel groeien

Formulenieuws – De vraag naar vegetarisch groeit nog steeds, merkt ook Kwalitaria. En daarmee groeit ook het aanbod van de cafetariaformule. De ruim 135 vestigingen hebben een steeds uitgebreider vega assortiment met onder andere burgers, snacks en friet specials.

Lees bericht

Nieuw bij Captain Food de plantaardige gehaktbal

Introductie – De plantaardige gehaktbal is te gebruiken voor het bekende broodjes bal, als onderdeel van een maaltijd, direct eetbaar vanuit de jus of als een berehap met pindasaus. De nieuwe vleesloze bal van Captain Food smaakt als half-om-half gehakt en is vrijwel overal voor inzetbaar.

Lees bericht



‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht

Frikandel meest bestelde product op Nieuwjaarsdag

Analyse – Traditioneel maakt Thuisbezorgd aan het einde van het jaar een overzicht van de meest populaire bestelde gerechten. Dit jaar is het overzicht uitgebreider en biedt de analyse van de bestellingen een aardige inzage in het consumptiegedrag van de Nederlander bij bestellingen. Een overzicht van de Nederlandse trek in frikandel speciaal op nieuwjaarsdag en de grootste zoetekauw van Nederland, tot...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid