Derde Amsterdam Food Pitch deze week van start


Verkiezing  – Amsterdam Food Pitch gaat opnieuw op zoek naar het Lekkerste Product van 2020. De verkiezing start vrijdag 31 januari. De competitie biedt kleine ondernemers en thuiskoks een platform en geeft hen ondersteuning in het productieproces van keuken tot schap. Het initiatief van De Kweker wordt voor de derde keer georganiseerd. De winnaars van de Amsterdam Food Pitch komen ook daadwerkelijk in de schappen van De Kweker te liggen. De producten woren beoordeeld door een jury. Daarin hebben zitting Marjan Ippel (Talkin’ Food, journalist en food trendwatcher), Tjitze van der Dam (Executive (sous-) chef-kok, 24H chefs), Nancy van Batenburg (hoofdredacteur van culy.nl), Karin Richter (mevrouw Hamersma) en Gert Blaauw (algemeen directeur De Kweker). Winnaars van 2019 waren Dave’s True Food Flavours, Botanic Bites en Willicroft's This Is Not Cheese Fondue. Vertegenwoordigers van deze producten zijn ook bij de aftrap van de editie 2020 aanwezig om hun ervaringen te delen met de nieuwe kandidaten. Wedstrijdverloop Ambitieuze koks en foodies kunnen zich van vrijdag 31 januari tot en met maandag 30 maart inschrijven. De Kweker maakt uit alle aanmeldingen een longlist, waarna de jury op basis van documentatie een volgende selectie maakt. Op woensdag 22 april worden de finalisten bekendgemaakt. Het publiek mag vervolgens vanaf woensdag 22 april tot vrijdag 5 juni stemmen op het Lekkerste Product 2020 via www.amsterdamfoodpitch.nl. De publieksstemmen wegen voor 25% mee in de eindbeoordeling. Vrijdag 5 juni pitchen de finalisten hun product in de finale tegenover de vakjury. De stem van de vakjury is doorslaggevend, waarna de winnaar tijdens de finale bekend wordt gemaakt. Winnaar "Lekkerste Product 2020" De winnaar wordt gekroond met de titel ‘Lekkerste product van 2020’ en komt in het schap te liggen bij De Kweker. Daarnaast ontvangt de winnaar een geldbedrag van €1.500,- en krijgt ondersteuning bij de ontwikkeling van het product en de productlancering. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nieuw Smaakmakers-label bestemd voor duurzame horecazaken

Duurzaamheid – Energieleverancier Vattenfall en HorecaNederland.TV introduceren een label dat horecazaken moet motiveren energiebewust en duurzaam te gaan ondernemen. “Met het Smaakmakers-label kunnen horecazaken laten zien dat ze hun steentje bijdragen,” zegt Roderick Glerum, commercieel directeur Vattenfall.

Lees bericht

Duitse Kannelloni to-go concept komt naar Nederland

Horeca – Ze stonden opvallend onopvallend op de vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in Jaarbeurs Utrecht met een bescheiden, maar smaakvol ingerichte stand: Kannelloni Food Market. Met het nieuwe to-go concept wil het bedrijf, dat onderdeel is van de Duitse Kanne Group, zich onder andere richten op de gezondheidszorgmarkt bijvoorbeeld in ziekenhuizen. Maar het concept heeft ook kracht als stand alone locatie.

Lees bericht

Leisure groeit matig, fastfood met 3,5 procent

Analyse – Volgens berekeningen van ABN AMRO vlakt de omzet in leisure licht af: van 4,1 procent in 2018 naar 1,5 procent in 2019. Fastfood daarentegen liet juist een forse groei zien van 3,5 procent, met name door een groeiende behoefte bij jongeren naar gemak. De groei in leisure heeft de afgelopen jaren hoog gelegen, maar neemt nu af. Vooral bij restaurants (+0,6 procent) en cafés ...

Lees bericht

Winst Sligro daalt een kwart in transitiejaar

Groothandel – De winst van groothandel Sligro is het afgelopen jaar met een kwart gedaald. De groothandel uit Veghel wist over 2019 een winst van 34 miljoen euro te realiseren. Stijgende kosten in de logistiek, lagere bestellingen bij de ‘Heineken-klanten’  en opstartverliezen in België hebben in belangrijke mate voor het drukkend resultaat gezorgd in dit ‘transitiejaar’. Sligro stond vorig jaar voor diverse ingrijpende...

Lees bericht


‘Zolang er geen crisis komt blijft buitenshuis eten fors groeien’

Analyse – “We krijgen superants, horecawinkels, foodpaleizen en discount-dining. Want ‘Food is Hot’”, aldus Jan-Willem Grievink, directeur van het FoodService Instituut Nederland. En wat blijkt? Het zijn met name de jongeren die van de horeca gebruikmaken. Traditioneel voorafgaand aan de Horecava, de belangrijkste horecavakbeurs in de RAI te Amsterdam, geeft het FSIN een prognose over de ontwikkelingen binnen de foodservicemarkt.  Duidelijk...

Lees bericht

Horeca is afgelopen 8 jaar met 6.000 locaties gegroeid

Analyse - Bijna 6.000 eet- en drinkgelegenheden zijn er de afgelopen acht jaar in Nederland bijgekomen. Ten opzichte van 2012 steeg het aantal zaken met 16 procent tot ruim 42.000. Dat blijkt uit cijfers van Datlinq in Rotterdam. Sterkste groei zit bij de koffietentjes, gezonde to-go zaken met sushi of salades en afhaal-/bezorgrestaurants. Deze schoten als paddenstoelen uit de grond. Slachtoffer van die...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid