Desperados voortaan in transparante hervulbare fles


Het statiegeldlogo is al sinds oktober terug te vinden op flesjes van alle verschillende smaken van Desperados

Introductie – Bierbrouwer Heineken stapt ook met Desperados over op een hervulbare fles. Het is het achtste biermerk van Heineken Nederland dat overgaat op hervulbare flessen in de horeca en retail.

Het statiegeldlogo is al sinds oktober terug te vinden op flesjes van alle verschillende smaken van Desperados. Met deze introductie worden de acht grootste biermerken van Heineken Nederland voor ruim 90% in hervulbare flessen afgevuld en verkocht. Deze stap markeert voor de bierbrouwerij een nieuwe mijlpaal in de ambitie om het hergebruiken van verpakkingen te verbeteren. “Door met Desperados over te gaan naar een hervulbare variant kunnen we nog optimaler gebruik maken van grondstoffen, gaan we zwerfafval tegen en verminderen we uiteindelijk onze CO2 uitstoot.’’ aldus Mark Blok, Corporate Affairs Director Heineken Nederland.

Transparante fles

Veel biermerken worden verkocht in bruine statiegeldflessen (BNR) als onderdeel van de gangbare retourstroom in Nederland. Omdat Desperados een transparante fles heeft, is er een hervulbare fles ontwikkeld die er nagenoeg hetzelfde uitziet, maar die door een verdikking van het glas wel hergebruikt kan worden.

Bron: Heineken/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws







Steeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd

Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid