Dinner Train startschot verdere samenwerking Bidfood en AB InBev


Samenwerking -  Groothandel Bidfood en Bierbrouwerij AB InBev gaan intensiever samenwerken om bier in combinatie met eten in de horeca beter op de kaart te zetten. De groothandel en de brouwer ondertekenden daartoe een nieuwe samenwerkingsovereenkomst, met one-stop-shopping en duurzaamheid naast bier en spijs als andere centrale thema’s. Startschot voor de samenwerking vormde het partnership van beide partijen in de Dinner Train: een nieuw rijdend horeca-concept, dat deze week gelanceerd is door Railpromo. Bij het pop up-concept Dinner Train vertrekt er iedere week vanuit een andere stad een trein waar passagiers worden verrast met een 4-gangen-menu met authentieke bier-spijs- en wijn-spijs-combinaties. Grote vlucht Pieter Anciaux, horecadirecteur bij Bierbrouwerij AB InBev: “Het is geweldig dat bier en spijs  een grote vlucht aan het nemen is in de horeca. We zijn verheugd dat we met de vernieuwde samenwerking met Bidfood onze horecaklanten nog beter kunnen ondersteunen. Met de vernieuwde samenwerking kunnen we daarnaast nog beter inspelen op de trend one-stop-shopping en onze duurzaamheidsambities verder vorm geven. Zo willen we dat in 2025 100% van onze aangekochte energie uit hernieuwbare bronnen komt, die lijn trekken we door naar transport. Onze partner Bidfood zet vol in op elektrisch transport, dus hiermee zetten we grote stappen op weg naar minimalisatie van onze CO2 footprint”. Impuls Dick Slootweg, Algemeen Directeur bij Bidfood: “Bidfood maakt een forse groei in de horeca door en met de vernieuwde samenwerking met AB InBev willen we deze groei een extra impuls geven. We zijn enorm trots op de lancering van de Dinner Train, aangezien we daarmee samen nog meer consumenten kunnen enthousiasmeren voor bier en spijs. Er gaan zeker meer gezamenlijke initiatieven volgen”. Bron: AB InBev/@FoodClicks Samenwerking -  Groothandel Bidfood en Bierbrouwerij AB InBev gaan intensiever samenwerken om bier in combinatie met eten in de horeca beter op de kaart te zetten. De groothandel en de brouwer ondertekenden daartoe een nieuwe samenwerkingsovereenkomst, met one-stop-shopping en duurzaamheid naast bier en spijs als andere centrale thema’s. Startschot voor de samenwerking vormde het partnership van beide partijen in de Dinner Train: een nieuw rijdend horeca-concept, dat deze week gelanceerd is door Railpromo. Bij het pop up-concept Dinner Train vertrekt er iedere week vanuit een andere stad een trein waar passagiers worden verrast met een 4-gangen-menu met authentieke bier-spijs- en wijn-spijs-combinaties. Grote vlucht Pieter Anciaux, horecadirecteur bij Bierbrouwerij AB InBev: “Het is geweldig dat bier en spijs  een grote vlucht aan het nemen is in de horeca. We zijn verheugd dat we met de vernieuwde samenwerking met Bidfood onze horecaklanten nog beter kunnen ondersteunen. Met de vernieuwde samenwerking kunnen we daarnaast nog beter inspelen op de trend one-stop-shopping en onze duurzaamheidsambities verder vorm geven. Zo willen we dat in 2025 100% van onze aangekochte energie uit hernieuwbare bronnen komt, die lijn trekken we door naar transport. Onze partner Bidfood zet vol in op elektrisch transport, dus hiermee zetten we grote stappen op weg naar minimalisatie van onze CO2 footprint”. Impuls Dick Slootweg, Algemeen Directeur bij Bidfood: “Bidfood maakt een forse groei in de horeca door en met de vernieuwde samenwerking met AB InBev willen we deze groei een extra impuls geven. We zijn enorm trots op de lancering van de Dinner Train, aangezien we daarmee samen nog meer consumenten kunnen enthousiasmeren voor bier en spijs. Er gaan zeker meer gezamenlijke initiatieven volgen”. Bron: AB InBev/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

ID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev

Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.

Lees bericht


PS in Foodservice lanceert PS Impact Score

Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.

Lees bericht

Slootweg (Bidfood) ziet nieuwe generatie horeca aankomen

Interview – Het gaat goed met Bidfood. De omzet zit ruim boven de 1 miljard euro en de leveringsgraad ligt boven de 98 procent. Toch zit CEO Dick Slootweg niet stil, want hij ziet ook de veranderingen in de foodservicesector. “Er is een nieuwe generatie ondernemers aan de slag gegaan in foodservice, die om nieuwe standaarden vraagt. Die veranderingen vragen ook aanpassingen van...

Lees bericht



Unilever pakt 43.000 pakketten in voor voedselbank

Actie – Drie dagen lang zijn 570 medewerkers van Unilever vrijwillig bezig met het inpakken van voedselpakketten voor de voedselbank. Op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 december pakken zij in Rotterdam Ahoy 43.000 dozen in. De actie wordt mogelijk gemaakt dankzij de hulp van partners Ahoy, NIBC, Upfield, Riedel, Dr. Oetker, Mars en Bidfood.

Lees bericht

10e editie Gastvrij Rotterdam sfeervol van start gegaan

Vakbeurzen – Veel bezoekende foodprofessionals, veel vakwedstrijden en veel evenementen in sfeervol aangeklede beurshallen. Zo is de jubileumeditie van Gastvrij Rotterdam het beste samen te vatten. Deelnemende bedrijven hadden er bij aanvang van de beurs dan ook duidelijk zin in.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid