Dinner Train startschot verdere samenwerking Bidfood en AB InBev


Samenwerking -  Groothandel Bidfood en Bierbrouwerij AB InBev gaan intensiever samenwerken om bier in combinatie met eten in de horeca beter op de kaart te zetten. De groothandel en de brouwer ondertekenden daartoe een nieuwe samenwerkingsovereenkomst, met one-stop-shopping en duurzaamheid naast bier en spijs als andere centrale thema’s. Startschot voor de samenwerking vormde het partnership van beide partijen in de Dinner Train: een nieuw rijdend horeca-concept, dat deze week gelanceerd is door Railpromo. Bij het pop up-concept Dinner Train vertrekt er iedere week vanuit een andere stad een trein waar passagiers worden verrast met een 4-gangen-menu met authentieke bier-spijs- en wijn-spijs-combinaties. Grote vlucht Pieter Anciaux, horecadirecteur bij Bierbrouwerij AB InBev: “Het is geweldig dat bier en spijs  een grote vlucht aan het nemen is in de horeca. We zijn verheugd dat we met de vernieuwde samenwerking met Bidfood onze horecaklanten nog beter kunnen ondersteunen. Met de vernieuwde samenwerking kunnen we daarnaast nog beter inspelen op de trend one-stop-shopping en onze duurzaamheidsambities verder vorm geven. Zo willen we dat in 2025 100% van onze aangekochte energie uit hernieuwbare bronnen komt, die lijn trekken we door naar transport. Onze partner Bidfood zet vol in op elektrisch transport, dus hiermee zetten we grote stappen op weg naar minimalisatie van onze CO2 footprint”. Impuls Dick Slootweg, Algemeen Directeur bij Bidfood: “Bidfood maakt een forse groei in de horeca door en met de vernieuwde samenwerking met AB InBev willen we deze groei een extra impuls geven. We zijn enorm trots op de lancering van de Dinner Train, aangezien we daarmee samen nog meer consumenten kunnen enthousiasmeren voor bier en spijs. Er gaan zeker meer gezamenlijke initiatieven volgen”. Bron: AB InBev/@FoodClicks Samenwerking -  Groothandel Bidfood en Bierbrouwerij AB InBev gaan intensiever samenwerken om bier in combinatie met eten in de horeca beter op de kaart te zetten. De groothandel en de brouwer ondertekenden daartoe een nieuwe samenwerkingsovereenkomst, met one-stop-shopping en duurzaamheid naast bier en spijs als andere centrale thema’s. Startschot voor de samenwerking vormde het partnership van beide partijen in de Dinner Train: een nieuw rijdend horeca-concept, dat deze week gelanceerd is door Railpromo. Bij het pop up-concept Dinner Train vertrekt er iedere week vanuit een andere stad een trein waar passagiers worden verrast met een 4-gangen-menu met authentieke bier-spijs- en wijn-spijs-combinaties. Grote vlucht Pieter Anciaux, horecadirecteur bij Bierbrouwerij AB InBev: “Het is geweldig dat bier en spijs  een grote vlucht aan het nemen is in de horeca. We zijn verheugd dat we met de vernieuwde samenwerking met Bidfood onze horecaklanten nog beter kunnen ondersteunen. Met de vernieuwde samenwerking kunnen we daarnaast nog beter inspelen op de trend one-stop-shopping en onze duurzaamheidsambities verder vorm geven. Zo willen we dat in 2025 100% van onze aangekochte energie uit hernieuwbare bronnen komt, die lijn trekken we door naar transport. Onze partner Bidfood zet vol in op elektrisch transport, dus hiermee zetten we grote stappen op weg naar minimalisatie van onze CO2 footprint”. Impuls Dick Slootweg, Algemeen Directeur bij Bidfood: “Bidfood maakt een forse groei in de horeca door en met de vernieuwde samenwerking met AB InBev willen we deze groei een extra impuls geven. We zijn enorm trots op de lancering van de Dinner Train, aangezien we daarmee samen nog meer consumenten kunnen enthousiasmeren voor bier en spijs. Er gaan zeker meer gezamenlijke initiatieven volgen”. Bron: AB InBev/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Foodservice groothandels verenigen zich in FSN

Groothandels – Zes groothandels in de foodservicesector hebben zich verenigd in een nieuwe branchevereniging genaamd Foodservice Nederland (FSN). FSN is aangesloten bij Ondernemend Nederland (ONL) en wordt voorgezeten door de oud-politicus Erik Ziengs. De bedrijven willen de foodservicesector een duidelijke stem richting politiek Den Haag geven.

Lees bericht

De Nieuwe Keuken Event wil chefs samenbrengen en inspireren

Event - Food Reporter, onderdeel van Bidfood, wil met het De Nieuwe Keuken Event chefs samenbrengen om ideeën te delen voor een duurzamer voedselsysteem. Het event, dat maandag plaats vond, moet chefs inspireren en verbinden en aanzetten na te denken over de toekomst van de professionele keuken.

Lees bericht

Maxxam in zee met PS in foodservice voor impactmeting

Samenwerking - Maxxam, de grootste inkoopvereniging in de Nederlandse food-/out-of-home markt, en PS in foodservice hebben een vergaande samenwerking aangekondigd. De samenwerking is gericht op het bevorderen van duurzaamheid binnen de branche door het implementeren van de PS Impact score, een initiatief dat leveranciers op efficiënte wijze helpt bij het delen van duurzaamsheidsdata.

Lees bericht


ID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev

Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.

Lees bericht

PS in Foodservice lanceert PS Impact Score

Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid