Discounter Lidl opent eerste eigen café
Buitenland - Discounter Lidl is in Noord-Ierland van plan een supermarkt met café te openen. De Duitse supermarktketen zou de plannen voor een dergelijke combinatiewinkel te hebben bevestigd tegenover The Irish News.
Lidl is al langere tijd bezig om een nieuw supermarktconcept uit te rollen in Noord-Ierland. Veel van die veranderingen hangen samen met de inrichting en de huisstijl. Met de pub voegt de superorganisatie daar een volgende primeur aan toe. De pub met zitruimte en een bar waar bier kan worden getapt, wordt gescheiden van de supermarkt en krijgt een eigen ingang met toiletten voor de klanten. De beide verschillende bedrijfsonderdelen worden wel met elkaar geïntegreerd in de winkelpui.
Wijnproeverijen
Lidl was al langer op zoek naar locaties waar het een gescheiden zithoek wilde creëren, maar dan wel eentje waar klanten ook alcohol konden krijgen. De speciale ruimte in de locatie in Dundonald, een Noord-Iers dorp in de buurt van Belfast, zou ook een mooie gelegenheid zijn voor wijn- en bierproeverijen van de supermarkt.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip
Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees berichtREWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt
Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.
Lees berichtConsumentenbestedingen stegen in 2023 met 6%
Analyse - De consumentenbestedingen in fast moving consumer goods (FMCG) en Tech & Durables (T&D) stegen in 2023 met 6 procent ten opzichte van 2022. Het markttotaal komt daarmee uit op 78,6 miljard euro in 2023. Dat blijkt uit de nieuwe NIQ Retail Spend Barometer, die de verkoopgegevens verzamelt van zowel NIQ als GfK.
Lees berichtNationale Week Zonder Vlees & Zuivel start zevende editie
Actie – De zevende editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel is maandag van start gegaan. Bedoeling van de actieweek is mensen laten zien hoe eenvoudig het is om zonder vlees en zuivel te leven en wat de impact daarvan is op het klimaat. Deze editie is er extra aandacht voor Gen Z en Gen Alpha. Zij worden uitgedaagd om...
Lees bericht‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’
Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...
Lees berichtSPAR voor derde keer op rij Top Employer in Nederland
Certificering – SPAR is voor het derde achtereenvolgende jaar Top Employer Nederland geworden. Deze internationale erkenning, jaarlijks uitgereikt door het Top Employers Institute, onderstreept opnieuw SPAR’s aandacht voor goed werkgeverschap.
Lees bericht