Domino’s start 30 april met drie Vegan pizza’s


Formulenieuws - Domino’s pizza lanceert maandag 30 april drie Vegan pizza’s. De pizzaketen werkte al geruime tijd aan een vernieuwde receptuur van het deeg om deze volledig ‘vegan en lactose proof’ te krijgen. Vanaf volgende week zijn de vegetarische pizza’s verkrijgbaar in alle vestigingen van de pizzaketen. Het deeg is ook op andere punten verbeterd. Zo bestaat het nieuwe recept alleen nog uit pure ingrediënten. In Nederland lanceert Domino’s drie vegan pizza’s: de ‘Vegan Margarita’, BBQ Vegan en de ‘Spicy Vegan’. Voor deze innovatie werkte Domino’s samen met de Nederlandse Vereniging voor Veganisme (NVV). De ambitie van Domino’s is om voor iedereen een lekkere, verse bereidde pizza te maken. Daarom werkte Domino’s de afgelopen periode hard aan de ontwikkeling van een volledig veganistische pizza. Tyla Robinson, chef Domino’s pizza: “Ons deeg bevatte wei vlokken voor de smaak en structuur van de pizza. Door dit ingrediënt te verwijderen, moesten we opnieuw naar de samenstelling van het deegrecept kijken. Daarnaast wilden niet alleen een pizza maken met een veganistische bodem, maar meteen de kans aangrijpen om het ‘standaard’ deeg te verbeteren.” Vegan keurmerk Expert op het gebied van veganisme in Nederland, de ‘Nederlandse Vereniging voor Veganisme’,  beoordeelde de vegan pizza’s van Domino’s. Een aanvraag loopt om als eerste pizzamerk in Nederland en België het ‘Vegan Keurmerk’ te mogen voeren. Debby van Velzen, woordvoerder van de Nederlandse Vereniging voor Veganisme: “De vraag naar plantaardige producten is niet meer te stoppen nu steeds meer mensen ontdekken dat je perfect kan leven zonder dierlijke producten. Innovatieve bedrijven spelen in op deze veranderingen." Clean menu Het ‘nieuwe deeg’ past bij het ‘Clean Menu Beleid’ van Domino’s. Nicky Claeys, CMO Domino’s pizza Nederland en België: “In de afgelopen jaren werkten we aan het verbeteren van ons menu. Zo zijn alle ingrediënten vrij van kunstmatige geur- en kleurstoffen en komen de groenten van een lokale groenteboer”. Domino’s Pizza heeft wereldwijd ruim 15.000 vestigingen in meer dan 89 landen. De franchiseformule is sinds 1989 gevestigd in Nederland en heeft hier inmiddels meer dan 245 vestigingen. Als marktleider heeft Domino’s het meest geavanceerde delivery systeem, waardoor de koeriers jaarlijks in de Benelux zo’n 15 miljoen bezorgen. Bron: Domino’s pizza/@FoodClicks Formulenieuws - Domino’s pizza lanceert maandag 30 april drie Vegan pizza’s. De pizzaketen werkte al geruime tijd aan een vernieuwde receptuur van het deeg om deze volledig ‘vegan en lactose proof’ te krijgen. Vanaf volgende week zijn de vegetarische pizza’s verkrijgbaar in alle vestigingen van de pizzaketen. Het deeg is ook op andere punten verbeterd. Zo bestaat het nieuwe recept alleen nog uit pure ingrediënten. In Nederland lanceert Domino’s drie vegan pizza’s: de ‘Vegan Margarita’, BBQ Vegan en de ‘Spicy Vegan’. Voor deze innovatie werkte Domino’s samen met de Nederlandse Vereniging voor Veganisme (NVV). De ambitie van Domino’s is om voor iedereen een lekkere, verse bereidde pizza te maken. Daarom werkte Domino’s de afgelopen periode hard aan de ontwikkeling van een volledig veganistische pizza. Tyla Robinson, chef Domino’s pizza: “Ons deeg bevatte wei vlokken voor de smaak en structuur van de pizza. Door dit ingrediënt te verwijderen, moesten we opnieuw naar de samenstelling van het deegrecept kijken. Daarnaast wilden niet alleen een pizza maken met een veganistische bodem, maar meteen de kans aangrijpen om het ‘standaard’ deeg te verbeteren.” Vegan keurmerk Expert op het gebied van veganisme in Nederland, de ‘Nederlandse Vereniging voor Veganisme’,  beoordeelde de vegan pizza’s van Domino’s. Een aanvraag loopt om als eerste pizzamerk in Nederland en België het ‘Vegan Keurmerk’ te mogen voeren. Debby van Velzen, woordvoerder van de Nederlandse Vereniging voor Veganisme: “De vraag naar plantaardige producten is niet meer te stoppen nu steeds meer mensen ontdekken dat je perfect kan leven zonder dierlijke producten. Innovatieve bedrijven spelen in op deze veranderingen." Clean menu Het ‘nieuwe deeg’ past bij het ‘Clean Menu Beleid’ van Domino’s. Nicky Claeys, CMO Domino’s pizza Nederland en België: “In de afgelopen jaren werkten we aan het verbeteren van ons menu. Zo zijn alle ingrediënten vrij van kunstmatige geur- en kleurstoffen en komen de groenten van een lokale groenteboer”. Domino’s Pizza heeft wereldwijd ruim 15.000 vestigingen in meer dan 89 landen. De franchiseformule is sinds 1989 gevestigd in Nederland en heeft hier inmiddels meer dan 245 vestigingen. Als marktleider heeft Domino’s het meest geavanceerde delivery systeem, waardoor de koeriers jaarlijks in de Benelux zo’n 15 miljoen bezorgen. Bron: Domino’s pizza/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Domino’s Pizza groeit fors in bezorging en aantal locaties

Formulenieuws - Een omzetgroei van 5,1% tot €749,1 miljoen en 78 nieuwe winkels het afgelopen jaar er bij in Europa, waarvan 32 in de Benelux, 21 in Frankrijk en 13 in Duitsland. Domino’s Pizza Enterprises, de moedermaatschappij van Domino’s Pizza Nederland kon over het afgelopen jaar mooie cijfers tonen.

Lees bericht



Alcoholaanbod steeds vaker vegan

Verduurzamen – Wijn, bier en sterke drank zijn steeds vaker vegan, hoewel dat niet altijd wordt vermeld op het etiket op de fles . Volgens ProVeg is bij het grote publiek ook vaak niet bekend dat alcoholische dranken niet altijd vegan zijn. Dierlijke producten worden vooral ingezet om de drank te filteren.

Lees bericht

Domino’s test pizzabezorging met drone op Zandvoortse strand

Pizzabezorging – Pizzaketen Domino’s heeft vandaag de eerste pizzabezorging per drone uitgevoerd in Nederland op het strand in Zandvoort. Domino’s biedt al een tijdje de mogelijkheid om pizza te bezorgen op niet-standaard plekken onder de noemer ‘Order Anywhere’, maar nog niet eerder per drone.

Lees bericht


Andre ten Wolde benoemd tot CEO Domino’s Europe

Benoeming - Domino’s benoemt bij halfjaarcijfers voormalig CEO Nederland en België Andre ten Wolde tot CEO Europa. Domino's Pizza Enterprises Limited, moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland, realiseerde in Europa een omzetgroei van +9,4% tot 382,8 miljoen euro. Daarnaast opende Domino’s in Europa 37 winkels.

Lees bericht

HorecaEvenTT biedt genoeg inspiratie

Beurzen – De horecavakbeurs HorecaEvenTT in Assen is niet direct het platform voor innovatie en vernieuwing, maar wie inspiratie zoekt heeft aan de beurs een prima platform. De belangrijkste horecapartijen zijn aanwezig en proberen vooral te overtuigen wat de diverse producten in combinatie doen voor de eindgebruikers. En is het uiteindelijk daar niet allemaal om te doen in het horecavak?

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid