Domino’s start veiligheidsactie ‘ik heb niks op zak’


Formulenieuws – Domino’s Pizza gaat aandacht vragen voor de veiligheid van maaltijdbezorgers tijdens de Week van de Veiligheid. Met de campagne ‘Ik heb niks op zak’ wil de pizzaketen duidelijk maken dat er bij de maaltijdbezorgers niks te halen valt, omdat bezorgers vrijwel niet meer met contant geld op pad zijn.

Volgens Domino’s is het nog altijd zo dat veel overvallers azen op bezorgers in de overtuiging dat zij cash op zak hebben. Maar zeker vanwege de coronamaatregelen waarbij contactloos betalen de voorkeur heeft, is dat niet het geval. Met de campagne wil het bedrijf daarom laten zien dat er bij maaltijdbezorgers niks te halen valt. Om deze boodschap zichtbaar te maken, dragen maaltijdbezorgers van Domino’s vanaf half oktober een lichtgevende band met de boodschap ‘100% cash free’.

Niks op zak

Tijdens de donkere wintermaanden vraagt Domino’s jaarlijks aandacht voor dit veiligheidsthema. Vorig jaar werkte Domino’s nauw samen met diverse gemeenten om de verlichting op belangrijke routes te verbeteren. Dit jaar zorgt de keten voor extra zichtbaarheid van haar bezorgers zelf met de boodschap dat er niks te halen valt. Woordvoerder Marianne Kemps van Domino’s: “Doordat we vanwege de coronamaatregelen nog steeds veelal cash free bezorgen, is de veiligheid er zeker op vooruit gegaan. Maar we zien ook dat het niet altijd om geld gaat. Dit jaar ging het in 36% van de gevallen om een buit zonder geld. Denk bijvoorbeeld aan een paar pizza’s. Het is dus belangrijk dat we ook nu aandacht blijven vragen voor de veiligheid van bezorgers.”

Bodycam

Ook het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (het CCV) herkent het probleem van de veiligheid van bezorgers. CCV-adviseur Colin Voetee: “Het is belangrijk om te zoeken naar oplossingen die de veiligheid zichtbaar vergroten. Zoals de inzet van bodycams. De bodycam geeft de bezorger een veilig gevoel bij het uitoefenen van zijn dienst. Bovendien kan het potentiële overvallers afschrikken en mocht het nodig zijn, dan kunnen de beelden de politie helpen bij opsporing.”

Handen in één

De pizzaketen slaat opnieuw de handen in één met het CCV, politie en gemeenten om de veiligheid van de bezorgers te vergroten. Zo startte de keten begin dit jaar in samenwerking met de gemeente Nijmegen, het CCV en aantal andere maaltijdbezorgers een pilot met bodycams. Ook dit najaar stelt het CCV bodycams beschikbaar voor maaltijdbezorgers in Nijmegen. De bezorgers van Domino’s en Thuisbezorgd gaan de bodycams vanaf 10 oktober dragen. De bodycams werken niet alleen als preventiemiddel, bezorgers voelen zich ook veiliger op de weg en beter bestand tegen overvallers.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Ghost kitchen Casper wil minimaal vijf locaties in Nederland

Dark kitchen - Casper, een succesvolle Belgische bezorg- en afhaalketen, zet voet op Nederlandse bodem. Met een groei-injectie van vijf miljoen euro, geleid door Slingshot Ventures, wil het bedrijf tot 2024 vijftig locaties openen in Europa, te starten met alvast vijf vestigingen in Nederland. De eerste locatie opent in juni in Den Haag.

Lees bericht

SPAR laat boodschappen via thuisbezorgd bezorgen

Formulenieuws - SPAR Nederland en Thuisbezorgd.nl, onderdeel van Just Eat Takeaway.com, starten pilot om nu ook boodschappen te bezorgen in Nederland via het platform. Het gaat om een assortiment van zo’n 1000 geselecteerde producten, waaronder brood, melk en andere verse ingrediënten tot toiletartikelen en andere last-minute benodigdheden.

Lees bericht

La Place breidt thuisbezorging uit met Uber Eats

Formulenieuws – Na Thuisbezorgd.nl gaat La Place de thuisbezorging verder uitbreiden met Uber Eats. Voortaan is het mogelijk om alle producten en gerechten van La Place via het online bestelplatform Ubereats.com of de Uber Eats-app thuisbezorgd te krijgen.

Lees bericht



Just Eat Takeaway ziet omzet fors toenemen

Maaltijdbezorger - Just Eat Takeaway.com, moederbedrijf van Thuisbezorgd,  heeft de omzet in 2021 fors zien toenemen, maar daarnaast tekende het bezorgbedrijf ook voor een verlies van bijna 1 miljard euro. Dit bleek woensdagochtend bij de presentatie van de definitieve cijfers van de maaltijdbezorger.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid