Duitse groothandel METRO neemt Eijsink over


Overname - METRO AG heeft 100% van de aandelen van Eijsink, gevestigd in Hengelo, overgenomen. Met deze aankoop ontstaat er één van de grootste bedrijven in Europa op het gebied van kassasystemen en digitalisering voor de horeca.

Eijsink wordt geïntegreerd in METRO's techbedrijf Hospitality Digital (HD). Het partnership maakt het voor Eijsink mogelijk om versneld te internationaliseren met het (in-house) ontwikkelde softwareplatform booq en voorop te blijven lopen met innovatieve softwareontwikkelingen in Nederland.

HD is het digitaliseringsbedrijf van METRO en helpt horecaondernemers bij hun digitale transformatie. Met bestelwebsites, online reserveringsmodules, menu engineering oplossingen, websites en business intelligence tooling bedient HD een groot deel van de horecamarkt in veel Europese landen. De samenvoeging van deze twee marktleiders creëert een krachtige technologie- en distributieorganisatie. booq zal nu worden uitgerold naar ongeveer twee Europese landen per jaar, waarbij de toegang van METRO tot 1,6 miljoen horecaklanten wordt benut. “METRO zal profiteren van de geplande integratie van processen met bestaande producten van HD in booq”, legt Dr. Steffen Greubel, CEO van METRO AG, uit.

Omnichannel

booq is het omnichannel softwareplatform van Eijsink dat horecaondernemers helpt processen efficiënter in te richten om zo meer rendement te behalen. Het platform optimaliseert processen rondom het verblijf van gasten in horecazaken. Als onderdeel van het platform kunnen ondernemers verschillende booq Bricks afnemen; van moderne kassa’s tot personeelsplanning en van QR-bestellen tot digitale keukenschermen. Ferenc Birkenhäger, CEO van Eijsink: “Met zo’n 200 medewerkers op 6 locaties en een verwachte jaaromzet van meer dan 25 miljoen euro in 2022, is Eijsink sinds de oprichting in 1984 uitgegroeid tot een bekende speler voor kassasystemen in de Benelux-markt.."

Eijsink blijft als reseller actief in de Nederlandse markt. De organisatie, alsmede de merknaam Eijsink, blijven ongewijzigd in Nederland. Het management van Eijsink blijft eveneens aan boord en zal de eerdere strategie voortzetten.

Bron: Eijsink/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Opsplitsen ZorgTotaal in Zorg & food en Zorg & ICT goede zet

Vakbeurzen - Eigenlijk is er maar relatief weinig ruchtbaarheid aan gegeven, maar van 8 tot en met 11 april worden voor de eerste keer de drie vakevents Zorg & food, Zorg & facility en Zorg ICT gezamenlijk gehouden als opvolger van de vroegere beurs ZorgTotaal. Dat wil niet zeggen dat belangstellenden de weg naar de Jaarbeurs in Utrecht niet wisten te vinden. In tegenstelling....

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid