Duitse Kannelloni to-go concept komt naar Nederland


Horeca – Ze stonden opvallend onopvallend op de vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in Jaarbeurs Utrecht met een bescheiden, maar smaakvol ingerichte stand: Kannelloni Food Market. Met het nieuwe to-go concept wil het bedrijf, dat onderdeel is van de Duitse Kanne Group, zich onder andere richten op de gezondheidszorgmarkt bijvoorbeeld in ziekenhuizen. Maar het concept heeft ook kracht als stand alone locatie.

De Nederlander Hans Borghuis is aangetrokken om het concept verder te brengen op de Nederlandse markt. De insteek van het concept is eigenlijk heel eenvoudig: eten zoals thuis. Kwaliteit staat voorop bij de Kanne Group en dat is bij Kannelonni Food Market niet anders. Borghuis: “Het concept is ontwikkeld voor het lunchen buiten de deur, maar dan op een manier die mensen kennen van thuis. Dat willen wij op die manier invullen bij ziekenhuizen, maar ook in musea, of op stationslocaties en bedrijven.”

30 jaar horeca ervaring

De Kanne Group is in Duitsland een belangrijke speler met ruim dertig jaar ervaring in de horeca. Het bedrijf heeft een eigen koffiebranderij en verzorgt eten en drinken voor bezoekers, medewerkers en opdrachtgevers bij ziekenhuizen, musea, bedrijven of winkelcentra. Ook op de markt voor vastgoed speelt het bedrijf een rol. Alle benodigde kennis op het gebied van ontwerpen en bouwen heeft het bedrijf binnen de groep. Op die manier kan het bedrijf sleutelklare horecaprojecten opleveren. De presentatie in Utrecht was de eerste stap naar de Nederlandse markt. Borghuis: “Wij zien daar mogelijkheden, omdat de markt hier zich steeds meer kwalitatief ontwikkelt.”

Restaurantkwaliteit

De insteek die het bedrijf kiest voor Kannelloni Food Market is to-go-gerechten aanbieden van restaurantkwaliteit. En dat in een sfeervolle omgeving, met veel aandacht voor service. Belangrijk onderdeel vanuit de Kanne Group is daarom concepten plaatsen volgens de wensen van de klant en locatie. Ook het menu maakt daar onderdeel van uit. Veel van de gerechten en producten hebben een Italiaanse insteek, vandaar ook de naam Kannelloni. Daarom pizza’s en pasta’s, maar ook salades, belegde broodjes en verse soepen. Net als fruitsappen en smoothies. Alles vers bereid in het zicht van de klant. En voor wie meeneemt verpakt in zelf ontwikkelde duurzame verpakkingen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht



Sodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart

Catering - Vanaf  maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.

Lees bericht

CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid