Duitse Kannelloni to-go concept komt naar Nederland


Horeca – Ze stonden opvallend onopvallend op de vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in Jaarbeurs Utrecht met een bescheiden, maar smaakvol ingerichte stand: Kannelloni Food Market. Met het nieuwe to-go concept wil het bedrijf, dat onderdeel is van de Duitse Kanne Group, zich onder andere richten op de gezondheidszorgmarkt bijvoorbeeld in ziekenhuizen. Maar het concept heeft ook kracht als stand alone locatie.

De Nederlander Hans Borghuis is aangetrokken om het concept verder te brengen op de Nederlandse markt. De insteek van het concept is eigenlijk heel eenvoudig: eten zoals thuis. Kwaliteit staat voorop bij de Kanne Group en dat is bij Kannelonni Food Market niet anders. Borghuis: “Het concept is ontwikkeld voor het lunchen buiten de deur, maar dan op een manier die mensen kennen van thuis. Dat willen wij op die manier invullen bij ziekenhuizen, maar ook in musea, of op stationslocaties en bedrijven.”

30 jaar horeca ervaring

De Kanne Group is in Duitsland een belangrijke speler met ruim dertig jaar ervaring in de horeca. Het bedrijf heeft een eigen koffiebranderij en verzorgt eten en drinken voor bezoekers, medewerkers en opdrachtgevers bij ziekenhuizen, musea, bedrijven of winkelcentra. Ook op de markt voor vastgoed speelt het bedrijf een rol. Alle benodigde kennis op het gebied van ontwerpen en bouwen heeft het bedrijf binnen de groep. Op die manier kan het bedrijf sleutelklare horecaprojecten opleveren. De presentatie in Utrecht was de eerste stap naar de Nederlandse markt. Borghuis: “Wij zien daar mogelijkheden, omdat de markt hier zich steeds meer kwalitatief ontwikkelt.”

Restaurantkwaliteit

De insteek die het bedrijf kiest voor Kannelloni Food Market is to-go-gerechten aanbieden van restaurantkwaliteit. En dat in een sfeervolle omgeving, met veel aandacht voor service. Belangrijk onderdeel vanuit de Kanne Group is daarom concepten plaatsen volgens de wensen van de klant en locatie. Ook het menu maakt daar onderdeel van uit. Veel van de gerechten en producten hebben een Italiaanse insteek, vandaar ook de naam Kannelloni. Daarom pizza’s en pasta’s, maar ook salades, belegde broodjes en verse soepen. Net als fruitsappen en smoothies. Alles vers bereid in het zicht van de klant. En voor wie meeneemt verpakt in zelf ontwikkelde duurzame verpakkingen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nieuw Smaakmakers-label bestemd voor duurzame horecazaken

Duurzaamheid – Energieleverancier Vattenfall en HorecaNederland.TV introduceren een label dat horecazaken moet motiveren energiebewust en duurzaam te gaan ondernemen. “Met het Smaakmakers-label kunnen horecazaken laten zien dat ze hun steentje bijdragen,” zegt Roderick Glerum, commercieel directeur Vattenfall.

Lees bericht


Derde Amsterdam Food Pitch deze week van start

Verkiezing  – Amsterdam Food Pitch gaat opnieuw op zoek naar het Lekkerste Product van 2020. De verkiezing start vrijdag 31 januari. De competitie biedt kleine ondernemers en thuiskoks een platform en geeft hen ondersteuning in het productieproces van keuken tot schap. Het initiatief van De Kweker wordt voor de derde keer georganiseerd. De winnaars van de Amsterdam Food Pitch komen ook daadwerkelijk in...

Lees bericht

Leisure groeit matig, fastfood met 3,5 procent

Analyse – Volgens berekeningen van ABN AMRO vlakt de omzet in leisure licht af: van 4,1 procent in 2018 naar 1,5 procent in 2019. Fastfood daarentegen liet juist een forse groei zien van 3,5 procent, met name door een groeiende behoefte bij jongeren naar gemak. De groei in leisure heeft de afgelopen jaren hoog gelegen, maar neemt nu af. Vooral bij restaurants (+0,6 procent) en cafés ...

Lees bericht


‘Zolang er geen crisis komt blijft buitenshuis eten fors groeien’

Analyse – “We krijgen superants, horecawinkels, foodpaleizen en discount-dining. Want ‘Food is Hot’”, aldus Jan-Willem Grievink, directeur van het FoodService Instituut Nederland. En wat blijkt? Het zijn met name de jongeren die van de horeca gebruikmaken. Traditioneel voorafgaand aan de Horecava, de belangrijkste horecavakbeurs in de RAI te Amsterdam, geeft het FSIN een prognose over de ontwikkelingen binnen de foodservicemarkt.  Duidelijk...

Lees bericht

Horeca is afgelopen 8 jaar met 6.000 locaties gegroeid

Analyse - Bijna 6.000 eet- en drinkgelegenheden zijn er de afgelopen acht jaar in Nederland bijgekomen. Ten opzichte van 2012 steeg het aantal zaken met 16 procent tot ruim 42.000. Dat blijkt uit cijfers van Datlinq in Rotterdam. Sterkste groei zit bij de koffietentjes, gezonde to-go zaken met sushi of salades en afhaal-/bezorgrestaurants. Deze schoten als paddenstoelen uit de grond. Slachtoffer van die...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid