Eerste locatie Freshly Chopped opent in Leiden


De eerste Freshly Chopped bevindt zich op de Stationsweg in Leiden

Formulenieuws – Deze week is in Leiden, vlakbij het station, de allereerste Freshly Chopped vestiging in Nederland geopend. Het succesvolle Ierse franchiseconcept heeft al meer dan 60 restaurants in Ierland, de UK en Cyprus, en gaat nu ook in Nederland van start met de verkoop van verse, gezonde salades en maaltijden.

Bij Freshly Chopped stellen bezoekers eenvoudig en snel zelf een gezonde en verse maaltijd samen. Vandaar ook de naam Freshly Copped, omdat de ingrediënten onder toeziend oog van de  gast bij elkaar worden ‘gechopped’. De keuze bestaat uit salades, wraps, hotpots of choppitos, maar ook smoothies, sapjes, acaï bowls of warme dranken. Bezoekers kunnen daarbij kiezen uit vastgestelde menu’s of zelf een eigen combinatie samenstellen.

Makkelijk en snel

Freshly Chopped wil gezond eten zo gemakkelijk mogelijk maken, ook voor de mensen die onderweg zijn. Bij het ‘Grab & Go’ gedeelte kiezen gasten een verse salade uit de koeling en rekenen af bij de snelkassa. Via ‘Click & Collect’ kan online alvast een gerecht besteld worden en even snel als simpel afgehaald worden.

Gestart in Ierland

Freshly Chopped is een Iers concept en in 2012 gestart door Brian Lee in Dublin. Inmiddels is de formule in verschillende landen terug te vinden en heeft het bedrijf miljoenen verse, gezonde salades geserveerd.  Brian Lee: “We zijn verheugd om samen te werken met Hans Wingender en het team van Fresh Food Fast Company om Freshly Chopped naar Nederland te halen met onze eerste winkel in Leiden.” De studentenstad wordt gezien als goede sprinkplank voor de Nederlandse markt.

Master franchisee-rechten

Hans Wingender, managing director van Fresh Food Fast Company, verwierf begin 2022 de master franchisee-rechten voor heel Europa.  Eerder deed hij ervaring op bij KFC. Wingender Over Freshly Chopped: “Het is zeg maar, de gezonde tak van fastservice en bovendien in veel opzichten maatschappelijk relevant. Vers, gezond en lekker voldoen aan de huidige wensen van de consument”. Vanzelfsprekend is duurzaamheid in de Freshly Chopped formule een belangrijke pijler. Zo zijn alle verpakkingen biologisch afbreekbaar.

Bron: @FoodClicks

Verse salade wordt voorbereid
Het team in Leiden
Menu kiezen of zelf samenstellen

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Eerste energieneutrale KFC-restaurants in Nederland

Formulenieuws – De Kentucky Fried Chicken (KFC)-locaties in Almelo en Steenwijk zijn de eerste vestigingen met een A+++++ certificering. Dit betekent dat de restaurants erkend zijn als volledig energieneutrale gebouwen met het hoogste energielabel dat er op dit moment is. Volgens KFC is het een  primeur in de Nederlandse fastfoodservice-industrie.

Lees bericht


Mark Schraauwen volgt Michel Driessen op als CEO bij Verstegen

Benoeming - CEO Michel Driessen heeft de dagelijkse leiding van Verstegen Spices & Sauces per 1 juni overgedragen aan CCO Mark Schraauwen. Mark zal de functie van CEO gaan bekleden. Michel Driessen blijft eigenaar van Verstegen en neemt zitting in de Raad van Advies van het Rotterdamse familiebedrijf.

Lees bericht


KHN lanceert het Fastservice Manifest

Actie – Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en zes fastservice-bedrijven hebben de afgelopen maanden gewerkt aan een Fastservice Manifest. Doel is actief bij te dragen aan een gezondere voedselomgeving.

Lees bericht


Paardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag

Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.

Lees bericht

Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid