Eerste locatie Freshly Chopped opent in Leiden

Formulenieuws – Deze week is in Leiden, vlakbij het station, de allereerste Freshly Chopped vestiging in Nederland geopend. Het succesvolle Ierse franchiseconcept heeft al meer dan 60 restaurants in Ierland, de UK en Cyprus, en gaat nu ook in Nederland van start met de verkoop van verse, gezonde salades en maaltijden.
Bij Freshly Chopped stellen bezoekers eenvoudig en snel zelf een gezonde en verse maaltijd samen. Vandaar ook de naam Freshly Copped, omdat de ingrediënten onder toeziend oog van de gast bij elkaar worden ‘gechopped’. De keuze bestaat uit salades, wraps, hotpots of choppitos, maar ook smoothies, sapjes, acaï bowls of warme dranken. Bezoekers kunnen daarbij kiezen uit vastgestelde menu’s of zelf een eigen combinatie samenstellen.
Makkelijk en snel
Freshly Chopped wil gezond eten zo gemakkelijk mogelijk maken, ook voor de mensen die onderweg zijn. Bij het ‘Grab & Go’ gedeelte kiezen gasten een verse salade uit de koeling en rekenen af bij de snelkassa. Via ‘Click & Collect’ kan online alvast een gerecht besteld worden en even snel als simpel afgehaald worden.
Gestart in Ierland
Freshly Chopped is een Iers concept en in 2012 gestart door Brian Lee in Dublin. Inmiddels is de formule in verschillende landen terug te vinden en heeft het bedrijf miljoenen verse, gezonde salades geserveerd. Brian Lee: “We zijn verheugd om samen te werken met Hans Wingender en het team van Fresh Food Fast Company om Freshly Chopped naar Nederland te halen met onze eerste winkel in Leiden.” De studentenstad wordt gezien als goede sprinkplank voor de Nederlandse markt.
Master franchisee-rechten
Hans Wingender, managing director van Fresh Food Fast Company, verwierf begin 2022 de master franchisee-rechten voor heel Europa. Eerder deed hij ervaring op bij KFC. Wingender Over Freshly Chopped: “Het is zeg maar, de gezonde tak van fastservice en bovendien in veel opzichten maatschappelijk relevant. Vers, gezond en lekker voldoen aan de huidige wensen van de consument”. Vanzelfsprekend is duurzaamheid in de Freshly Chopped formule een belangrijke pijler. Zo zijn alle verpakkingen biologisch afbreekbaar.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
FCSI-congres: ‘Verduurzaming is geen vraag, maar een eis’
Congres - De transitie naar duurzaamheid en minder voedselverspilling was het centrale thema tijdens het FCSI-congres Hospitality Hub 2022 in Hotel de Werelt in Lunteren. Het congres dat door corona twee jaar was uitgesteld, kende een goede line-up met sprekers als Paul van Oers van de Hotelschool Maastricht, Emma Kallen sustainability consultant bij Factor Delta, impact manager Kathelijn van Elk van...
Lees berichtPlatform voor horeca lanceert marktplaats ‘no waste’
Voedselverspilling - TIPPR, het inspiratieplatform voor de horeca, lanceert een marktplaats met overschotten en imperfecte producten. Op het platform ‘no Waste’ kunnen fabrikanten en groothandelaren producten aanbieden, die zij niet meer kunnen verkopen, maar voor een horecaondernemer tegen een gunstige prijs nog wel geschikt zijn om te gebruiken.
Lees berichtAH start met verpakkingsvrij boodschappen doen
Formulenieuws - Albert Heijn lanceert een nieuw zelftapconcept waarmee klanten een groot deel van hun dagelijkse boodschappen duurzamer kunnen verpakken. Klanten vullen hun van huis meegenomen pot of zak, of ter plekke gekochte verpakking, namelijk zelf af. Het gaat om producten zoals muesli, pasta, broodbeleg, thee en noten.
Lees berichtFSIN: Groothandels sorteren voor op digitale toekomst
Groothandels – De coronacrisis heeft er in 2020 en 2021 flink ingehakt bij de groothandels. De omzetcijfers van groothandels staan als gevolg van de coronaperiode fors onder druk. Daarnaast heeft de grossiersmarkt te maken met meer vraag naar duurzaamheid en toenemende schaarste. Een datagedreven bedrijfsvoering moet uitkomst bieden.
Lees berichtSmaak belangrijker voor consument dan duurzaamheid’
Duurzaamheid – Het duurzame aspect van voeding is voor nog maar weinig consumenten belangrijk. Slechts één op de vijf Nederlanders vindt duurzaamheid in voeding belangrijk. Smaak en gezondheid zijn veel bepalender.
Lees berichtSubway Teriyaki winnaar Lay’s Iconic Restaurant flavours
Wedstrijd – Subway Teriyaki is de winnaar geworden van de strijd om de Lay’s Iconic Restaurant flavours. Het chipsmerk Lay’s introduceerde april dit jaar een drietal smaken die refereerde aan recepten van de fastfoodketens KFC, Subway en Pizza Hut.
Lees bericht