'Eerste tien dagattracties gaan voor gezonder aanbod'
Leisure - Tien dagattracties waaronder pretparken, dierentuinen en musea hebben de Ambitie van Gezond Uit ondertekend. Met het initiatief Gezond Uit werkt JOGG samen met verschillende leisurebedrijven aan een gezonder voedingsaanbod tijdens een dagje uit.
De ondertekening is een van de manieren waarmee de leisuresector invulling geeft aan het Nationaal Preventieakkoord. Tijdens een discussiebijeenkomst vorig jaar in de Apenheul over een gezonder aanbod bij dagattracties in Apeldoorn werd al duidelijk dat veel bedrijven voorstander zijn van zo'n een gezonder voedingsaanbod.
Steeds gezonder
Attractiepark Toverland, Avonturenpark Hellendoorn, CORPUS, De Efteling, GaiaZOO, Koninklijke Burgers’ Zoo, NEMO Science Museum, Ouwehands Dierenpark, Walibi Holland en Wildlands Adventure Zoo Emmen hebben ondanks alle maatregelen en onzekerheid rondom de coronacrisis de Ambitie van Gezond Uit ondertekend. Ook enkele andere dagattracties hebben al toegezegd te willen ondertekenen. Het doel is dat vijftig dagattracties zich aansluiten.Met het ondertekenen van de Ambitie committeren de dagattracties zich toe te werken naar een steeds gezonder voedingsaanbod. De Richtlijn Gezondere Eetomgevingen van het Voedingscentrum is hiervoor de basis.
Website
Op de vandaag gelanceerde website www.gezonduit.nl vinden dagattracties voorbeelden en handvatten om met Gezond Uit aan de slag te gaan.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
ALDI en JOGG breiden Groenteboxjes uit naar 14 extra gemeenten
Actie - Acht kinderdagverblijven in de gemeente Midden-Drenthe nemen vanaf deze week deel aan het programma Groenteboxjes van Aldi en Jogg. Bij dit programma krijgen kinderen op het kinderdagverblijf gedurende drie maanden dagelijks groente aangeboden en worden zij beloond voor het eten ervan. Het programma is effectief gebleken in het stimuleren van de groenteconsumptie bij kinderen.
Lees berichtJOGG wil betere bescherming jongeren tegen ongezonde voeding
Politiek – JOGG, Jongeren Op Gezond Gewicht, pleit voor het beter beschermen van jongeren tegen ongezonde voeding op social media. De oproep van JOGG komt vlak voor het debat in de Tweede Kamer woensdag over leefstijl en preventie, waar een verbod op kindermarketing hoog op de agenda staat.
Lees berichtDeadline Horeca Vakjury Awards nadert, meld nu aan!
Verkiezing – Wie worden de winnaars van de Nederlandse Horeca Prijzen? @FoodClicks is net als voorgaande jaren partner van deze Horeca Awards en vraagt deelnemers, die straks de Jury Award op het Award Festival in Ouwehands Dierenpark willen winnen, op zich nu aan te melden.
Lees berichtAldi haalt doelstelling CO2-reductie ruimschoots
Formulenieuws – ALDI heeft de eigen uitstoot van broeikasgassen (CO₂) met 48.3 procent verlaagd ten opzichte van 2015. Daarmee werd de gestelde klimaatdoelstelling voor 2021 ruimschoots behaald. De discounter publiceert de resultaten in het internationale Duurzaamheidsverslag over 2021.
Lees berichtLandelijke Week voor de Gezonde Jeugd van start
Actieweek – Vandaag, dinsdag 7 juni, is de landelijke Week voor de Gezonde Jeugd van start gegaan. Tijdens deze week vraagt het JOGG-werknet bestaande uit meer dan 200 gemeenten en een honderdtal maatschappelijke organisaties en bedrijven, extra aandacht voor een gezondere samenleving voor de jeugd.
Lees berichtDélifrance zet zich opnieuw in voor Opkikkerdagen
Actie - Délifrance zet zich ook dit jaar weer in voor de ambassadeursdagen van Stichting Opkikker. Aankomend weekend op 2 en 3 april vinden deze plaats in Walibi Holland te Biddinghuizen.
Lees bericht