Efteling komt met nieuw concept De Betere Keuze


Leisure - De Efteling start een nieuw horecaconcept: De Betere Keuze. Het attractiepark gaat voortaan de gasten helpen door met labels duidelijk te maken wat binnen het totale horeca-aanbod de gezondste keuze is.

Michiel van Kempen, assortimentsmanager horeca bij de Efteling: “We kiezen heel bewust voor een gezonder alternatief in iedere productgroep. Je kunt wel een salade aanbieden in de snackbar, maar gasten komen hier juist voor frites en snacks. Ook hier bieden we dus een gezonder alternatief.”

Gezond Uit

Onlangs tekende de Efteling al de ambitie Gezond Uit, waarmee het evenementenpark het signaal afgaf het aanbod van gezonde voeding te willen uitbreiden. “Gezonde voeding wordt steeds belangrijker, ook tijdens een dagje uit. Meer dan 50% van de dagrecreanten in Nederland vindt het belangrijk dat er een gezond alternatief is. We willen hierin voorzien. En onze verantwoordelijkheid nemen. Maar wat gezond is, is voor iedereen anders. Daarom gaan we naar een nieuw concept, op basis van feiten, waarbij de gast zélf een keuze maakt. Zo is er voor ieder wat wils,” aldus Van Kempen.

Minder suiker of meer vezels

De Betere Keuze is gebaseerd op de voedingswaarden van het ene product in vergelijking met een ander soortgelijk product uit dezelfde categorie. Deze producten of gerechten krijgen vervolgens een label mee, waarop staat waarom het een Betere Keuze is. Dit kan zijn omdat er minder suiker in zit of omdat het juist meer vezels bevat. Algemeen bekend is dat volkoren producten vaak voedzamer zijn, maar er zijn ook creatievere alternatieven. Daarnaast wordt ook gekeken naar het aanbieden van alternatieven als het gaat om de keuze voor meer groenten in plaats van koolhydraten, bijvoorbeeld gegrilde groenten in plaats van rijst.

Voor het nieuwe concept heeft het park informatie gebruikt vanuit het Voedingscentrum. Zo heeft de Efteling gebruik gemaakt van de Schijf van Vijf, maar het eigen panel om advies gevraagd. “Zo zorgen we ervoor dat het concept goed aansluit bij de wensen van onze gast,” aldus Van Kempen

Smaakvol

Voor ieder productgroep komt op termijn een gezonder alternatief beschikbaar. Denk aan een volkoren pannenkoek met vers fruit in plaats van stroop en een groentewrap in plaats van brood. Volgens Michiel van Kempen moet De Betere Keuze vooral smaakvol zijn: “Vooral tijdens een dagje uit wil je lekker eten. Maar net zo lekker kan altijd iets gezonder. Dat betekent dus wél dat broodje worst, maar dan met een volkoren broodje en een verse tomatensalsa in plaats van saus.”

Bron: De Efteling/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit

Onderzoek – Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit dan dierentuinen. De top acht qua loyaliteit telt zeven dierentuinen. De Efteling is het enige attractiepark binnen de top acht. Aquaria scoren het laagst op loyaliteit. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders.

Lees bericht


Duurzame inkoop realiseer je stap voor stap

Bijeenkomst - Hoe kom je tot een meer duurzame inkoop en hoe overtuig je de eigen organisatie van het belang van een inkoop met minder milieu-impact. Die vragen stonden centraal bij een bijeenkomst maandag van Greendish en BrightGreen in het Beatrixgebouw in Utrecht. Als een ding duidelijk werd tijdens de bijeenkomt, was het wel dat grote stappen niet per definitie...

Lees bericht




La Place krijgt tweede locatie op de Efteling

Leisure – Restaurantketen La Place krijgt een tweede locatie op pretpark de Efteling in Kaatsheuvel. Naast het zelfbedieningsrestaurant Panorama, gaat La Place over een tijdje ook het gelijknamige à-la-carterestaurant runnen. Dat meldt Looopings, een nieuwssite over Europese attractieparken.

Lees bericht

Toverland brengt eigen biertje ‘Magical Beer’ uit

Leisure - Bezoekers van attractiepark Toverland kunnen vanaf komend weekend kennismaken met een speciaal Toverland-biertje. Het Limburgse attractiepark introduceert namelijk Magical Beer, een biertje dat is gebrouwen in samenwerking met brouwerij 100 Watt Brewery uit Eindhoven.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid