EG Group opent tweede Burger King in Nederland

Formulenieuws - EG Group, één van de grootste onafhankelijke uitbaters van onder andere tankstations in Europa, opent haar tweede Burger King restaurant in Beesd. Eerder opende het netwerk van EG Group een Burger King in Venlo.
Het restaurant ligt direct aan de snelweg A2 richting ‘s-Hertogenbosch. De ligging is gunstig omdat naast de bewoners in de omgeving ook de passanten kunnen stoppen. De locatie in Beesd biedt ook als een van de weinige Burger King-restaurants hervulbare dranken aan. Gasten kopen een beker en kunnen daarna onbeperkt hun eker bijvullen.
Het restaurant in Beesd heeft ook betaalkiosks waar de klant zelf de bestellingen kan invoeren. Tevens beschikt de locatie over een Drive Thru. ‘’Dit is nu de tweede vestiging van Burger King geëxploiteerd door EG in Nederland. We zijn blij met deze opening die in lijn licht met de groeiambitie van EG met toonaangevende internationale merken’’, licht area salesmanager Tom Newport toe.
EG Group
EG Group opgericht in 2001 door de familie Issa, en expandeert de laatste jaren sterk. EG Group bezit en bedient meer dan 5400 benzinestations en convenience stores in 9 landen: Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Italië, België, Luxemburg, Verenigde Staten en Australië. EG Group heeft samenwerkingen met nationale en internationale merken binnen de brandstof en retail zoals Shell, BP, Esso, Starbucks, Subway, Delifrance, Spar, Carrefour, KFC en Burger King.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
HEMA meest favoriet voor koffie en lunch
Onderzoek – Het aantal bezoekers van koffie- en lunchketens groeide het afgelopen jaar naar 9,6 miljoen. HEMA blijft de favoriet voor koffie en lunch. Bezoekers nuttigen driekwart (76%) van de bestellingen ter plaatse, terwijl ze bijna een kwart (24%) afhalen.
Lees berichtComfort food van McDonald’s meest populair na Koningsdag
Koningsdag - Na een dag oranje tompoucen, Aperol en bitterballen volgt er ook een dag na Koningsdag. En dan grijpen we massaal naar comfort food, het liefst in een bekende rode en gele verpakking. Dat blijkt uit een analyse van de bestellingen bij Uber Eats van vorig jaar.
Lees berichtTien jaar The Tosti Club: van lokale tostiheld tot nationale smaakmaker
Formulenieuws - Op 12 april 2025 bestaat The Tosti Club precies tien jaar. Niet toevallig valt dat samen met De Dag van de Tosti. Een initiatief van oprichter Jacco Heijkoop, die bij de lancering in 2015 bewust koos voor de Amerikaanse National Grilled Cheese Day als hét moment om zijn tostiliefde met Nederland te delen. Mede dankzij de samenwerking met kaasmerk Beemster...
Lees berichtSPAR introduceert private brand Bakkershart
Formulenieuws – SPAR start met een nieuw private label voor brood- en banketproducten genaamd Bakkershart. Het eigen merk biedt brood- en banketproducten van hoge kwaliteit tegen een scherpe prijs. De producten worden gefaseerd geïntroduceerd, als eerste de houdbare broodproducten, zoals rozijnenbollen en lang lekker brood.
Lees berichtTankstations zien retailfunctie verder toenemen
Tankstations – Brasserie Zuiderzoet in Zeewolde vormde woensdag 12 maart het toneel van zo’n 65 personen uit de wereld van tankstations om zich te oriënteren op de toekomst. Doel van de bijeenkomst van organisatie Drive, voorheen Beta, was de tankstations toekomstbestendiger maken.
Lees bericht’t Bakhuus heeft hoogste klantloyaliteit in fastfood
Onderzoek – Lunchroom- en cafetariaformule 't Bakhuus heeft de hoogste klantloyaliteit in de fastfoodbranche. Maar liefst 92% van de klanten wil er opnieuw eten. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders.
Lees bericht