Ekomenu start samenwerking met LikeMeat


Steeds meer vraag naar plantbased bij Ekomenu

Samenwerking – De biologische maaltijdbox aanbieder Ekomenu start een samenwerking met het plantaardige voedingsmerk LikeMeat, omdat steeds meer mensen kiezen voor het minderen in eten van dierlijke producten.

Ekomenu biedt al vijf jaar biologische maaltijdboxen aan om gezonde gerechten te koken, afgestemd op individuele eetwensen. Nu steeds meer Nederlanders kiezen voor het eten van niet-dierlijke producten, gaat het bedrijf samenwerken met het voedingsmerk LikeMeat om een volgende stap te kunnen etten in het aanbieden van een plantaardig aanbod. De eerste Ekomenu maaltijd, die vanuit de samenwerking is samengesteld, is een gerecht met de Like Chicken Bites.

Verscheidenheid

Bij de maaltijden van Ekomenu staat de verscheidenheid centraal. Daarom biedt de maaltijdbox de aanbieder verschillende opties voor leefstijlen en eetwensen, maar is die wel altijd biologisch. Door de toenemende populariteit van vegetarisch en plantaardig eten wordt ook hierin een ruim assortiment aangeboden. Zo is van de 25 verschillende maaltijden die wekelijks onder de keuzes voor consumenten vallen, ruim de helft geschikt voor vegetariërs en vegans. “Al ruim 40% van onze klanten kiest voor vegetarisch of plantaardig en we verwachten dat dit de komende jaren met het oog op gezondheid, dierenleed en milieu alleen nog maar verder zal stijgen”, aldus Marjolein de Vlaam, chef en oprichter van Ekomenu.

Groei

Sinds kort staat de eerste maaltijd met een biologisch product van LikeMeat op het keuzemenu voor klanten van de maaltijdbox aanbieder die bij bestelling in de week van 2 mei bezorgd zullen worden. “We vinden het heel mooi om te zien dat zoveel klanten van Ekomenu al kiezen voor vegetarische of plantaardige maaltijden. Met de producten van LikeMeat hopen we bij te dragen aan de groei van dit aantal. Ekomenu is ideaal voor personen die minder vlees willen eten, maar niet goed weten hoe zij dit moeten aanpakken. Met de maaltijdboxen kan iedereen op gemakkelijke wijze kennismaken met hoe lekker plantbased kan zijn”, aldus Mick van Ettinger, General Manager Benelux van LIVEKINDLY Collective.

Bron: Ekomenu/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Private Labelbeurs PLMA vult negen RAI-hallen met food

Vakbeurzen - Ruim 2.950 exposanten uit 70 landen gaan op 28 en 29 mei de beurshallen vullen van de RAI in Amsterdam. Negen hallen van het Amsterdam Convention Centre worden in beslag genomen door de foodbedrijven. De PLMA is daarmee de grootste foodvakbeurs in Nederland.

Lees bericht


Royal Swinkels introduceert biologisch gebrouwen FreeBrew

Introductie - Royal Swinkels introduceert een caloriearme craft soda op basis van mout. FreeBrew is gemaakt van biologische ingrediënten en mouten van gerst, haver, tarwe en spelt. De alcoholvrije dorstlesser doorloopt hetzelfde brouwproces als bier, zonder dat er alcohol wordt gevormd, en komt in de smaken bloedsinaasappel, citroen en framboos.

Lees bericht

Leev wil vaart maken met verduurzaming

Verduurzamen - Het biologische merk Leev heeft zichzelf ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen gesteld. Het merk dat voedzame alternatieven voor ontbijt, lunch en tussendoortjes levert, is sinds begin dit jaar klimaatneutraal in haar eigen operatie. Leev streeft nu naar 35% reductie in haar zogenaamde Scope 3 emissies in 2030. Tevens is het bezig met het behalen van het B Corp certificaat.

Lees bericht

HAK stapt met nog eens drie groenten over op biologisch

Introductie - Na de rode bieten stapt HAK bij de volgende oogst volledig over op biologische teelt van sperziebonen, boerenkool en witte kool (zuurkool) van Nederlandse bodem. Hiermee zet de groente- en peulvruchtenfabrikant de volgende stap in het behalen van de biologische ambitie, die het bedrijf vorig jaar aankondigde.

Lees bericht


AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid