Ekoplaza bundelt krachten vier Nederlandse food en health experts


Duurzaamheid - Ekoplaza gaat Nederlanders faciliteren in een gezondere duurzame leefstijl die bij hen past. De biologische supermarkt wil bewijzen dat dit zonder ingewikkelde diëten en dure producten kan. Hiervoor organiseert Ekoplaza in samenwerking met vier bekende ambassadeurs de Gezonde Leefstijlweken. Op de Ekoplaza Gezonde Leefstijlweken staan vier thema's centraal: suikervrij eten, oersterk eten, sport en voeding en plantaardig eten. Eva van Zeeland, Richard de Leth, Ellen Hoog en Lisette Kreischer zijn de ambassadeurs die de hoofdrol spelen in de Gezonde Leefstijlweken van Ekoplaza. Met informatieve receptenboekjes, filmpjes en productpromoties bundelt Ekoplaza op een positieve manier wat de voordelen zijn van een gezondere leefstijl voor mens en natuur. Bereikbaar Hoewel gezond leven een trend is, blijkt uit recente cijfers van het CBS dat ruim 40% van de Nederlanders last heeft van overgewicht. Erik Does, directeur van Ekoplaza, licht toe dat de biologische supermarkt het als haar taak ziet om mensen te faciliteren in een gezonder leven. “Het is onze missie om biologisch eten voor iedereen bereikbaar te maken. Mensen voelen zich beter en krijgen er meer energie door. Met dit initiatief verlagen we de drempel naar een gezonder en duurzamer leven.” Bron: @FoodClicks Duurzaamheid - Ekoplaza gaat Nederlanders faciliteren in een gezondere duurzame leefstijl die bij hen past. De biologische supermarkt wil bewijzen dat dit zonder ingewikkelde diëten en dure producten kan. Hiervoor organiseert Ekoplaza in samenwerking met vier bekende ambassadeurs de Gezonde Leefstijlweken. Op de Ekoplaza Gezonde Leefstijlweken staan vier thema's centraal: suikervrij eten, oersterk eten, sport en voeding en plantaardig eten. Eva van Zeeland, Richard de Leth, Ellen Hoog en Lisette Kreischer zijn de ambassadeurs die de hoofdrol spelen in de Gezonde Leefstijlweken van Ekoplaza. Met informatieve receptenboekjes, filmpjes en productpromoties bundelt Ekoplaza op een positieve manier wat de voordelen zijn van een gezondere leefstijl voor mens en natuur. Bereikbaar Hoewel gezond leven een trend is, blijkt uit recente cijfers van het CBS dat ruim 40% van de Nederlanders last heeft van overgewicht. Erik Does, directeur van Ekoplaza, licht toe dat de biologische supermarkt het als haar taak ziet om mensen te faciliteren in een gezonder leven. “Het is onze missie om biologisch eten voor iedereen bereikbaar te maken. Mensen voelen zich beter en krijgen er meer energie door. Met dit initiatief verlagen we de drempel naar een gezonder en duurzamer leven.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht


REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht

Royal Swinkels introduceert biologisch gebrouwen FreeBrew

Introductie - Royal Swinkels introduceert een caloriearme craft soda op basis van mout. FreeBrew is gemaakt van biologische ingrediënten en mouten van gerst, haver, tarwe en spelt. De alcoholvrije dorstlesser doorloopt hetzelfde brouwproces als bier, zonder dat er alcohol wordt gevormd, en komt in de smaken bloedsinaasappel, citroen en framboos.

Lees bericht

Consumentenbestedingen stegen in 2023 met 6%

Analyse - De consumentenbestedingen in fast moving consumer goods (FMCG) en Tech & Durables (T&D) stegen in 2023 met 6 procent ten opzichte van 2022. Het markttotaal komt daarmee uit op 78,6 miljard euro in 2023. Dat blijkt uit de nieuwe NIQ Retail Spend Barometer, die de verkoopgegevens verzamelt van zowel NIQ als GfK. 

Lees bericht


Leev wil vaart maken met verduurzaming

Verduurzamen - Het biologische merk Leev heeft zichzelf ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen gesteld. Het merk dat voedzame alternatieven voor ontbijt, lunch en tussendoortjes levert, is sinds begin dit jaar klimaatneutraal in haar eigen operatie. Leev streeft nu naar 35% reductie in haar zogenaamde Scope 3 emissies in 2030. Tevens is het bezig met het behalen van het B Corp certificaat.

Lees bericht

HAK stapt met nog eens drie groenten over op biologisch

Introductie - Na de rode bieten stapt HAK bij de volgende oogst volledig over op biologische teelt van sperziebonen, boerenkool en witte kool (zuurkool) van Nederlandse bodem. Hiermee zet de groente- en peulvruchtenfabrikant de volgende stap in het behalen van de biologische ambitie, die het bedrijf vorig jaar aankondigde.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid