Family start pilot met bestelzuil in Heemskerk


Formulenieuws - FHC Formulebeheer en Foodticket zijn dit voorjaar een samenwerking gestart om het online bestelplatform te optimaliseren. Deze week werd daarin eerste stap gezet met de plaatsing van de eerste orderkiosk. Family-ondernemer Sander Koenekoop had de primeur.

De locatie fungeert als pilotlocatie. Koenekoop wilde graag zelf ook als testlocatie dienen, omdat hij het juist nu belangrijk vindt om te innoveren. De bestelzuil zorgt er niet alleen voor dat de bezoeker in alle rust een bestelling kan doen, maar past ook bij de huidige maatregelen rondom het coronavirus.  Koenekoop: “Dankzij een bestelzuil zal de wachttijd in de vestiging korter zijn, klanten voelen zich minder opgejaagd tijdens hun bestelmoment en daarnaast vervult deze zuil de rol van het aannemen van de bestelling.”

FHC Formulebeheer waartoe de Family-formule behoort, wil de bestelzuil eerst in de praktijk goed testen. Begin december vindt de eerste evaluatie plaats. Bij formules als McDonald’s heeft de bestelzuil zich al bewezen dat die goed ondersteunend in het proces kan werken. Chantal van der Meer, Marketing Manager FHC Formulebeheer, verwacht daarnaast dat de bestelzuil omzet zal verhogen, omdat mensen meer tijd hebben bij hun bestelling. “Zodra we helemaal tevreden zijn over de werking vanuit gast en operationeel oogpunt dan gaan we de bestelzuil zeker verder uitrollen”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

FHC kiest voor Vega Frick van GoodLife Foods

Formulenieuws – Vegetarische producten staan overal meer in de belangstelling bij de consument. Ook in het cafetariabedrijf en op andere horecalocaties wordt het assortiment vegetarische producten steeds uitgebreider. FHC Formulebeheer ziet de verschuiving in de markt eveneens en kiest voor formules Family en Foodmaster nu voor uitbreiding met de vegetarische frikandel Vega Frick van GoodLife Foods.

Lees bericht



FHC maakt live-uitzending van Ondernemersdag 2020

Formulenieuws – De jaarlijkse ondernemersdag van FHC Formulebeheer op een bijzondere locatie ging dit jaar niet door als gevolg van alle coronamaatregelen, maar bijzonder was de dag wel; deze keer werd de bijeenkomst volledig online uitgezonden, met als toepasselijke titel: For a Better Day.

Lees bericht



Corona kost frituurzaken 182 miljoen omzet

Analyse - De coronacrisis heeft de frituurspeciaalzaken van Nederland tot en met juni ongeveer 182 miljoen euro aan omzet gekost ten opzichte van dezelfde maanden vorig jaar. Tijdens de corona-lockdown van half maart tot en met mei bedroeg het omzetverlies 45,3 procent. In de versoepelingsmaand juni was dit bijna 20 procent ten opzichte van juni 2019. Dit blijkt uit een groot corona-onderzoek van vakvereniging...

Lees bericht




© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid