Famous Flavours gaat Willem van Oranje – de Musical culinaire verzorgen
Catering - Famous Flavours, onderdeel van Compass Group, gaat het totale Food & Hospitality aanbod voor Willem van Oranje - de Musical verzorgen. Het betreft een nieuwe partnerschap tussen producent Waterfront Entertainment en Famous Flavours op het gebied van duurzame ambities en innovatief eten en drinken.
Famous Flavours gaat voor de musical een eigentijds restaurant verzorgen, met hier en daar een knipoog naar Willem van Oranje en de tijd waarin hij leefde. De menukaart van het restaurant is samengesteld door Andrès Delpeut en Famous Flavours. De horeca zal naast het restaurant ook bestaan uit diverse bars en mogelijkheden voor (VIP-)groepen.
Lokaal
Waar het kan wordt met ingredienten samengewerkt met lokale leveranciers. Er is een duidelijke voorkeur voor biologische, ambachtelijke producten en pure ingrediënten. In de keuken wordt een ‘no-waste-policy’ gehanteerd. De chefs bereiden uitsluitend verse gerechten, borden worden a la minute opgemaakt en eventuele ingrediënten die overblijven worden op een creatieve manier verwerkt in andere gerechten.
Najaar 2022
Tijdens Willem van Oranje – de Musical krijgen de bezoekers een beeld van een icoon uit de vaderlandse geschiedenis. Met actuele maatschappelijke thema’s als Verbondenheid, Tolerantie en Vrijheid. De eerste palen van het theater, dat exclusief gebouwd wordt voor de musical, staan in de grond. De première wordt verwacht in het najaar van 2022.
Compass Group
Famous Flavours combineert jarenlange ervaring, culinaire expertise en een hands-on mentaliteit bij het organiseren van evenementen en maakt onderdeel uit van de Compass Group, een groep die wereldwijd marktleider is in food en support services en actief in 45 landen.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Trema-bijeenkomst over de gevoeligheden bij inclusiviteit
Bijeenkomst - Inclusie gaat over het stap voor stap verschuiven van machtsculturen en het begrijpen van elkaars perspectieven. Dat was een conclusie van de Trema Foodnetwerk-bijeenkomst ‘Inclusiviteit en diversiteit’, die afgelopen donderdag in Utrecht werd gehouden. Tijdens de dag werden vraagstukken, uitdagingen en gevoeligheden rondom dit complexe en af en toe ongemakkelijke thema besproken. Met name het gebruik van stereotyperingen...
Lees berichtMet Compass verdwijnen ook de AH to go’s bij hogeschool Saxion
Schoolcatering –Compass Group wordt per 1 januari volgend jaar de nieuwe cateraar van hogeschool Saxion op de locaties Enschede, Deventer en Apeldoorn. Hierdoor sluiten ook de twee aanwezige AH to go’s op de locaties Enschede en Deventer, die door de vorige cateraar Appèl werden geëxploiteerd. De locaties worden nu omgebouwd naar SPAR University.
Lees berichtBikl introduceert kant-en-klaar inmaakzoetzuur
Introductie - Bikl, maker van verse ingemaakte groente, heeft een nieuw product geïntroduceerd: no waste inmaak zoetzuur. Met dit product kunnen horecakeukens eenvoudig hun (rest) groente inmaken.
Lees berichtCompass en InstockMarket schalen samenwerking op
Voedselverspilling – Compass Group, 's werelds grootste food- en servicebedrijf met de labels Eurest, ESFM, Famous Flavours, Maison van den Boer en Xandrion, wil meer werk maken van duurzaamheid en schaalt hiervoor de samenwerking met InstockMarket op.
Lees berichtCompass opent Club Nomad in Rotterdam Building
Horecaconcept – Compass Group en Ballast Nedam Development hebben een overeenkomst gesloten voor de bouw van Club Nomad in Rotterdam Building. Het nieuwe Food & Beverage concept gaat in juni open en moet een verbindend horecaconcept worden voor ‘nomadische werker’, de student en de ‘local’.
Lees berichtCompass start wereldwijde campagne tegen voedselverspilling
Catering - Compass Group, wereldwijd marktleider in food- en supportservices, gaat internationaal campagne voeren tegen voedselverspilling. Het bedrijf doet dit ter gelegenheid van de zevende Stop Food Waste Day, een internationale dag in de strijd tegen voedselverspilling.
Lees bericht