Ferlyan Palimbong wint NK Lekkerste Burger 2023


Voor de derde keer wint chef-kok Ferlyan Palimbong goud met zijn burger

Wedstrijd  – De Lekkerste Burger van 2023 heet de Bali Burger en is te vinden bij Podomoro in Bunschoten-Spakenburg. Eigenaar en chef-kok Ferlyan Palimbong heeft met deze creatie het NK Lekkerste Burger gewonnen tijdens de Horecava, en niet voor het eerst.

De gouden burger van Ferlyan Palimbong is onder meer gemaakt met Bali stoof, Indonesische kruiden, crispy bacon, tomaat en cheddar. Volgens de jury van het NK Lekkerste Burger blonk de Bali Burger vooral uit in smaak. "De ingrediënten los van elkaar waren best hoog op smaak, maar de combinatie op de burger was gewoon heel goed in balans”.

Voor Ferlyan Palinmbong is het winnen van het NK Lekkerste Burger 2023 de derde hoofdprijs die hij binnenhaalt met z'n burgers, na goud in 2018 en 2019. Dat de winst dit keer écht onverwachts kwam, is een understatement. “Ik ben zó verrast, want alles ging fout vandaag”, zegt de winnaar in een reactie. “Ik stond in de file, kwam de RAI niet binnen; al met al was ik bijna te laat. En ik ben bepaalde ingrediënten vergeten mee te nemen, maar dat heb ik op het laatste moment opgelost.”

Het zilver was voor Berry Wagenaars van Iveau Burgers & Wijnbar in Arnhem. Hij serveerde de jury 'Meat the Shrimp', een burger met onder meer gamba's, tomaten pomodoro, chili Pecorino en chorizo op een Cheetos briochebol. Oscar Boeters van Ter Marsch & Co pakte de derde plek met The Oishii, een burger met Japanse ingrediënten als katsuobushi pork stoof, katsuobushi tomatensaus, yuzu gel, wasabi crème en shiso blad.

Aan het NK Lekkerste Burger 2023 deden negen deelnemers mee. De opdracht was om ter plekke, binnen acht minuten, vijf identieke creaties te maken, welke door de vakjury werden geproefd en beoordeeld. De jury heeft gelet op uitstraling, creativiteit, smaakbeleving, eetbaarheid, samenstelling en inkoopprijs.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Vrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne

Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.

Lees bericht



Horecava toont te weinig antwoorden op de horeca-uitdagingen

Vakbeurzen - Afgelopen week kon horeca minnend Nederland zich op de Horecava weer te goed doen aan allerlei hapjes en drankjes en andere inspiratie voor de foodservicesector. Volgens de organisatie bezochten ruim 64.000 bezoekers deze foodbeurs voor professionals. Veel nieuws kregen die niet te zien. Natuurlijk er waren aanbieders met nieuwe snacks, nieuwe verpakkingen, maar veel verder dan een ander kleurtje,...

Lees bericht



Tawfik el Shanwany van LouLou Pizzabar winnaar NK Pizza bakken 2024

Wedstrijd - Tawfik el Shanwany van LouLou Pizzabar in Amsterdam heeft het NK Pizza bakken 2024 op de Horecava gewonnen. De jury was vol lof over zijn deeg en kooktechnieken. De ondernemer toonde zich na afloop verbaasd, omdat hij erg heeft getwijfeld of hij wel mee moest doen met de wedstrijd, want eigenlijk had hij geen tijd.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid