Finalisten van de HANOS Gouden Koksmuts zijn bekend


Finalisten HANOS Gouden Koksmuts 2023 / Foto bij: Charlotte Mauritz/Annoncé Management

Vakwedstrijd - Tijdens de voorronde in de wedstrijdarena van het Gastronomisch Gilde op Gastvrij Rotterdam streden 11 deelnemende teams om een plek in de finale van de HANOS Gouden Koksmuts. De jury selecteerde 6 finalisten en het Gastronomisch Gilde vergeeft in de komende maanden nog 1 wildcard. Deze finale vindt plaats op maandag 8 januari 2024 tijdens de Horecava.

De zes finalisten zijn geworden:

- Restaurant Maeve*

- Restaurant aan de Poel **

- Restaurant Alma*

- Restaurant Dorset

- Restaurant ’t Amsterdammertje*

- Restaurant The Church

Vanwege de grote hoeveelheid aanmeldingen waren de deelnemers verdeeld over 3 groepen die ieder 2 uur de tijd kregen om een plantaardige amuse en een hoofdgerecht met kalfsvlees te bereiden. Door deze grote hoeveelheid aanmeldingen heeft het Gastronomisch Gilde ervoor gekozen om de wedstrijdopdracht iets aan te passen waardoor de deelnemers de volledige focus kunnen leggen in 2 uur op de 2 gerechten.

De jury

De deelnemers kregen kalfs-ribeye als verplicht onderdeel voor het hoofdgerecht en hadden een ruime keuze uit groenten vanuit de Hanos groentekraam. De jury, bestaande uit Jurgen van der Zalm (Vinkeles**) Marleen Brouwer (Noor*) en Frank Fol (Chairman We’re Smart Green Guide), vond het aantal deelnemers zeer uitzonderlijk,. 11 deelnemende teams is veel in de huidige tijd met arbeidskrapte. Waldrik Kremer van het Gastronomisch Gilde was blij met de grote hoeveelheid aanmeldingen, en het grote aantal toprestaurants die de teams de ruimte hebben gegeven om mee te doen aan de voorronde. “ We hebben uit deze voorronde echte toppers die meedoen aan de finale in Amsterdam”. 

Winnaars

De winnaars van de beste amuse is Restaurant Maeve* en de winnaars van het beste hoofdgerecht is Restaurant Dorset. Zij mochten een cheque van €250 euro, een trofee, een buis van Chaud Devant, een kaartspel van de Culiquiz en een koksmes van Dick mee naar huis nemen.

Bron: Horecava/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Vrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne

Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.

Lees bericht




Horecava toont te weinig antwoorden op de horeca-uitdagingen

Vakbeurzen - Afgelopen week kon horeca minnend Nederland zich op de Horecava weer te goed doen aan allerlei hapjes en drankjes en andere inspiratie voor de foodservicesector. Volgens de organisatie bezochten ruim 64.000 bezoekers deze foodbeurs voor professionals. Veel nieuws kregen die niet te zien. Natuurlijk er waren aanbieders met nieuwe snacks, nieuwe verpakkingen, maar veel verder dan een ander kleurtje,...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid