Foodhall Scheveningen splitst binnenruimte voor meer bezoek


Scheveningse Foodhall

Foodhal – De foodhal op de vernieuwde Noordboulevard in Scheveningen heeft de binnenruimte gesplitst zodat er in totaal 100 gasten binnen kunnen worden ontvangen in plaats van 50. Doordat de 18 deelnemende foodbedrijven aan de zijwanden van de ruimte zijn gevestigd en de ruimte een gescheiden luchtverversingssysteem kent, was de splitsing betrekkelijk eenvoudig te realiseren.

Een plan voor de deling van de binnenruimte was al gemaakt, laat Jie Ling van de Scheveningse Foodhall weten. “Die splitsing was mogelijk omdat het gebouw twee gescheiden luchtverversingssystemen heeft, die voor voldoende buitenlucht zorgen en waarbij de verse lucht ook nog eens uv-gefilterd wordt. De scheiding van dat luchtverversingssysteem loopt precies door de lengte van de binnenruimte heen, zodat wij nu bij scheiding van die ruimte twee keer zoveel bezoek kunnen ontvangen.” Volgens Ling is een aantal van 100 gasten ook noodzakelijk voor de 18 deelnemende bedrijven in de foodhal. Met 50 gasten binnen is het voor veel van de foodbedrijven niet lonend om open te zijn.

Lokaal en landelijk

De Foodhall Scheveningen biedt onderdak aan bekende Haagse concepten als Pazze e Pizze, Diego’s Burgers, Amier, W.T.F. (World Tempting Flavors) en de Resident. Daarnaast haalde de Foodhall ook een aantal bedrijven binnen met ervaring in foodhallen elders, zoals De Ballenbar, Jabugo, The Sushibar, La Catrina en Churros & more, maar ook nieuwe concepten zoals De Scheveningse Oesterbar, Meat on a Stick, Saigon Streetfood, Frozen Sweets en Dim Sum bij Wan Tsam. Ook zijn er twee horecaconcepten gevestigd die al enige bekendheid hebben, te weten Pad Thai en Gyros Express.

Hotspot

De Scheveningse Foodhall moet een belangrijke publiekstrekker worden aan de vernieuwde Noordboulevard langs de kust. Deze heeft de afgelopen periode een metamorfose ondergaan en kan met de komst van de Foodhall Scheveningen met recht de nieuwe hotspot van Scheveningen worden genoemd. De hal is geïnspireerd op de sfeer van een levendige, wereldse markt vol lichtjes en geluiden.

Opstartproblemen

Door corona kende de Scheveningse Foodhall een moeizame aanloop. Eerder al tijdens de lockdown-periode werd de ruimte als doorgangslocatie ingezet zodat er mogelijkheden waren voor afhaal en bezorging. “En nu er weer meer mogelijk is hebben bedrijven te maken met opstartproblemen om voldoende mensen te vinden,” aldus Ling. Het probleem van het vinden van medewerkers is niet alleen bij de horecaondernemers in de Scheveningse Foodhall het geval, maar doet zich op tal van plaatsen in het land voor. Veel voormalige horecamedewerkers zijn als gevolg van de horecasluiting op zoek gegaan naar andere sectoren. Voor de foodhal betekent de situatie dat in de loop van de komende periode er langzaam opgeschaald gaat worden naar volledige opening. Het officiële openingsmoment van de Scheveningse Foodhall moet dus nog komen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

La Place heropent op nieuwe locatie vliegveld Madrid Barajas

Formulenieuws - La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe locatie gekregen op het vliegveld Madrid Barajas. Terminal T4 heeft een aanpassing ondergaan om de groeiende aantallen reizigers op de luchthaven nu en in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn. Als onderdeel van de renovatie heeft La Place een nieuwe vestiging geopend in de terminal.

Lees bericht



Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht

Schiphol vernieuwt Lounge 2 met nieuwe horecaconcepten

Luchthaven - Schiphol werkt aan de vernieuwing van Lounge 2, het gebied dat zich bevindt na de securitycontrole voor passagiers met bestemmingen veelal buiten Europa. Het horeca- winkelgebied krijgt een nieuwe inrichting, waarbij de beleving van passagiers centraal staat. Er wordt ruimte gemaakt voor nieuwe luxe merken en een vernieuwd aanbod aan horeca- en winkelmogelijkheden. 

Lees bericht



Minder faillissementen in februari, maar horeca stijgt

Analyse - In februari zijn 26 minder bedrijven failliet verklaard dan in januari, meldt het CBS. Dat is een daling van 7 procent. De onderliggende trend van het aantal faillissementen is echter bijna 2 jaar stijgend. Relatief gezien werden er in februari de meeste faillissementen uitgesproken in de sector horeca.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid