Foodpartners weer actief voor Voedselbanken Nederland


Unilever en Bidfood zetten zich ook dit jaar weer in voor de Voedselbanken

Actie - Van maandag 2 tot en met 5 december zetten 660 medewerkers van Unilever en partners zich wederom in bij Ahoy Rotterdam om pakketten in te pakken voor de Voedselbanken. Hetzelfde doen 265 vrijwilligers bij Bidfood in Biddinghuizen. Deze pakketten zijn bedoeld voor gezinnen die onder de armoedegrens leven en tijdens de feestdagen extra steun kunnen gebruiken.

Dit jaar ligt de nadruk op het doorbreken van de schaamte die veel van deze gezinnen ervan weerhoudt om hulp te zoeken, laat de organisatie weten. Daarom wordt gezamenlijk de boodschap "Je bent Welkom"  uitgedragen.

Onzichtbaar

Voedselbanken Nederland helpt jaarlijks ongeveer 180.000 mensen. Toch bereikt de organisatie nog niet iedereen die recht heeft op voedselhulp. Volgens de nieuwste cijfers van het CBS leven in Nederland zo’n 540.000 mensen onder de armoedegrens. Hiervan maken ongeveer 360.000 mensen nog geen gebruik van de Voedselbank, vaak vanwege schaamte of omdat ze niet weten dat ze hier recht op hebben. Met het project "Onder de Radar" zet Voedselbanken Nederland zich in om deze verborgen groep te bereiken. Dat gebeurt door wijkgegevens te analyseren. De voedselbanken willen met gerichte acties de mensen bereiken die de hulp goed kunnen gebruiken.

Bron: Voedselbanken/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Eerste Nederlandse Hans im Glück opent met ludieke ruilactie

Actie – Nieuwe burger- en cocktailbar Hans im Glück viert komst naar Nederland met ‘Tweedehans’-actie voor de Voedselbank. In de week van de opening zijn gasten welkom om houdbare etenswaren mee te nemen en dit ter plekke te ruilen voor iets van de menukaart. Alle ingebrachte items gaan naar de Voedselbank.

Lees bericht


MVO Nederland lanceert opnieuw Broodje Natuurlijk

Introductie – Bedrijvennetwerk MVO Nederland lanceert het derde en vierde Broodje Natuurlijk, volledig gemaakt met lokale en duurzame ingrediënten. De broodjes worden geïntroduceerd Amsterdam en Rotterdam. Met de Boordjes Natuurlijk wil MVO Nederlandbijdragen aan natuur en biodiversiteit.

Lees bericht

Eerste HOMiES Inspiratiedag zet klassieke horeca centraal

Event – Afgelopen donderdag vond de allereerste vernieuwde Foodservice HOMiES Inspiratiedag plaats in het Inspirium in Breda. De middag stond in het teken van de officiële terugkeer van Foodservice HOMiES en het thema: De Toekomst van de Klassieke Horeca. Niet met passieve luisteraars, maar met actieve deelnemers die samen het gesprek aangingen over waar we als sector naartoe willen.

Lees bericht







© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid