Foodservicesector pakt 42.000 kerstpakketten in voor voedselbank
![](/images/made/uploads/Unilever_voedselbank_2021_662_441_90.jpg)
Voedselbank - Het werk is nog niet gedaan, maar van 6 tot en met 9 december pakken honderden medewerkers van Unilever in Rotterdam en een aantal andere foodbedrijven 42.000 kerstpakketten in voor de voedselbank.
Unilever doet voor de elfde keer mee aan de jaarlijkse actie voor de Voedselbanken. Dit jaar met steun van partners. Dit jaar worden er met dank aan partners Bidfood, Domino’s Pizza, Nationale Postcode Loterij, NIBC, Mars, Martin Stolze, Müller, Rabobank, Riedel, Dr. Oetker en Upfield net als vorig jaar 42.000 pakketten samengesteld. De helft van de pakketten zal veilig en op voldoende afstand van elkaar ingepakt worden in Rotterdam Ahoy. De andere helft wordt op hetzelfde moment ingepakt in Biddinghuizen door partner Bidfood.
Ook voedselbank-ambassadeur Danny Blind steekt de handen uit de mouwen en zal op 9 december op de locatie in Biddinghuizen helpen inpakken. Klanten van voedselbanken in heel Nederland zullen de kerstpakketten ontvangen als extra steun in de rug voor de feestdagen.
Jaarlijkse kerstactie
Wat elf jaar geleden begon als een kleinschalige inpakactie bij Unilever op kantoor is inmiddels uitgegroeid tot een grote, jaarlijkse kerstactie. Met ieder jaar weer diverse producten van Unilever-merken voor in de pakketten, maar de laatste jaren ook met producten en vouchers van partners. Zo is dit jaar ook een voucher van Domino’s Pizza toegevoegd aan het pakket voor een gratis pizza en voegt Mars al een paar jaar steevast tussendoortjes toe.
Onveranderde missie
De voedselbank stelt de hulp erg op prijs, zeker in een jaar waarin de effecten van de pandemie aanhouden en klanten van de voedselbank alle mogelijke hulp extra goed kunnen gebruiken. José Tijssen van Voedselbanken Nederland: “Het is hartverwarmend om te zien dat er ook dit jaar weer een extra pakket voor de feestdagen aan de klanten van de voedselbank ter beschikking wordt gesteld. Wat is het mooi dat dit door de inzet en samenwerking van bedrijven en vrijwilligers tot stand kan komen. De missie van voedselbanken blijft onverminderd hetzelfde: wij blijven ons inzetten om directe voedselhulp aan mensen te geven die dat tijdelijk het hardst nodig hebben.
Bron: Unilever/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Broekhuyzen Horecagroothandel wordt Bidfood Noordwijkerhout
Overname - Na jarenlang zelfstandig actief te zijn geweest in de regio gaat Broekhuyzen Horecagroothandel per 1 januari 2025 verder als Bidfood Noordwijkerhout. Dat hebben beide partijen dinsdag bekendgemaakt.
Lees berichtJasper Spaargaren nieuwe CMO bij The Flower Farm
Benoeming - Jasper Spaargaren is benoemd tot CMO van het merk The Flower Farm. Spaargaren is afkomstig van onder andere Unilever en Vrumona, maar werkte hiervoor als horecaondernemer bij het vernieuwende restaurantconcept The Shift in Den Bosch.
Lees berichtFoodservice groothandels verenigen zich in FSN
Groothandels – Zes groothandels in de foodservicesector hebben zich verenigd in een nieuwe branchevereniging genaamd Foodservice Nederland (FSN). FSN is aangesloten bij Ondernemend Nederland (ONL) en wordt voorgezeten door de oud-politicus Erik Ziengs. De bedrijven willen de foodservicesector een duidelijke stem richting politiek Den Haag geven.
Lees berichtUnilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo starten ‘Het Wortel Collectief’
Samenwerking – Omdat je samen in regeneratieve landbouw meer kunt bereiken dan alleen zijn Unilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo Unilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo ‘Het Wortel Collectief’ gestart. De naam verwijst naar het eerste product dat in het kader van het gezamenlijk regeneratieve project wordt ingezet, de wortel.
Lees berichtDe Nieuwe Keuken Event wil chefs samenbrengen en inspireren
Event - Food Reporter, onderdeel van Bidfood, wil met het De Nieuwe Keuken Event chefs samenbrengen om ideeën te delen voor een duurzamer voedselsysteem. Het event, dat maandag plaats vond, moet chefs inspireren en verbinden en aanzetten na te denken over de toekomst van de professionele keuken.
Lees berichtMark Hanemaaijer verruilt Unilever voor Europastry
Persoonlijk - Mark Hanemaaijer verruilt Unilever na 12 jaar om aan de slag te gaan bij Europastry als directeur Sales & Marketing Central Europe. Hanemaaijer werkte de afgelopen vijf jaar als directeur Out-of-Home. Daarvoor werkte Hanemaaijer voor de retail binnen Unilever, zo was hij onder meer verantwoordelijk voor de introductie van het Unilever-assortiment bij Aldi en Lidl.
Lees bericht