Foodservicesector pakt 42.000 kerstpakketten in voor voedselbank


Voedselbank  - Het werk is nog niet gedaan, maar van 6 tot en met 9 december pakken honderden medewerkers van Unilever in Rotterdam en een aantal andere foodbedrijven 42.000 kerstpakketten in voor de voedselbank.

Unilever doet voor de elfde keer mee aan de jaarlijkse actie voor de Voedselbanken. Dit jaar met steun van partners.  Dit jaar worden er met dank aan partners Bidfood, Domino’s Pizza, Nationale Postcode Loterij, NIBC, Mars, Martin Stolze, Müller, Rabobank, Riedel, Dr. Oetker en Upfield net als vorig jaar 42.000 pakketten samengesteld. De helft van de pakketten zal veilig en op voldoende afstand van elkaar ingepakt worden in Rotterdam Ahoy. De andere helft wordt op hetzelfde moment ingepakt in Biddinghuizen door partner Bidfood.

Ook voedselbank-ambassadeur Danny Blind steekt de handen uit de mouwen en zal op 9 december op de locatie in Biddinghuizen helpen inpakken. Klanten van voedselbanken in heel Nederland zullen de kerstpakketten ontvangen als extra steun in de rug voor de feestdagen.

Jaarlijkse kerstactie

Wat elf jaar geleden begon als een kleinschalige inpakactie bij Unilever op kantoor is inmiddels uitgegroeid tot een grote, jaarlijkse kerstactie. Met ieder jaar weer diverse producten van Unilever-merken voor in de pakketten, maar de laatste jaren ook met producten en vouchers van partners. Zo is dit jaar ook een voucher van Domino’s Pizza toegevoegd aan het pakket voor een gratis pizza en voegt Mars al een paar jaar steevast tussendoortjes toe.

Onveranderde missie

De voedselbank stelt de hulp erg op prijs, zeker in een jaar waarin de effecten van de pandemie aanhouden en klanten van de voedselbank alle mogelijke hulp extra goed kunnen gebruiken. José Tijssen van Voedselbanken Nederland: “Het is hartverwarmend om te zien dat er ook dit jaar weer een extra pakket voor de feestdagen aan de klanten van de voedselbank ter beschikking wordt gesteld. Wat is het mooi dat dit door de inzet en samenwerking van bedrijven en vrijwilligers tot stand kan komen. De missie van voedselbanken blijft onverminderd hetzelfde: wij blijven ons inzetten om directe voedselhulp aan mensen te geven die dat tijdelijk het hardst nodig hebben.

Bron: Unilever/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Fred van Beek vertrekt bij Unilever

Persoonlijk - Fred van Beek (54), vice president Customer Development en daarmee de hoogste commerciële baas van Unilever Nederland, vertrekt per 1 april bij Unilever. Hij zal vanaf dat moment starten als CEO van de Eijerkamp Retail Groep.

Lees bericht



Jorg Oostdam General Manager Beyond Meat

Benoeming - Beyond Meat heeft Jorg Oostdam aangesteld als General Manager, Europa. Oostdam heeft ruime ervaring in de voedings- en retailsector en moet groei van het bedrijf in plantaardige producten de komende jaren verder versnellen.

Lees bericht







© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid