Foodservicesector pakt 42.000 kerstpakketten in voor voedselbank
Voedselbank - Het werk is nog niet gedaan, maar van 6 tot en met 9 december pakken honderden medewerkers van Unilever in Rotterdam en een aantal andere foodbedrijven 42.000 kerstpakketten in voor de voedselbank.
Unilever doet voor de elfde keer mee aan de jaarlijkse actie voor de Voedselbanken. Dit jaar met steun van partners. Dit jaar worden er met dank aan partners Bidfood, Domino’s Pizza, Nationale Postcode Loterij, NIBC, Mars, Martin Stolze, Müller, Rabobank, Riedel, Dr. Oetker en Upfield net als vorig jaar 42.000 pakketten samengesteld. De helft van de pakketten zal veilig en op voldoende afstand van elkaar ingepakt worden in Rotterdam Ahoy. De andere helft wordt op hetzelfde moment ingepakt in Biddinghuizen door partner Bidfood.
Ook voedselbank-ambassadeur Danny Blind steekt de handen uit de mouwen en zal op 9 december op de locatie in Biddinghuizen helpen inpakken. Klanten van voedselbanken in heel Nederland zullen de kerstpakketten ontvangen als extra steun in de rug voor de feestdagen.
Jaarlijkse kerstactie
Wat elf jaar geleden begon als een kleinschalige inpakactie bij Unilever op kantoor is inmiddels uitgegroeid tot een grote, jaarlijkse kerstactie. Met ieder jaar weer diverse producten van Unilever-merken voor in de pakketten, maar de laatste jaren ook met producten en vouchers van partners. Zo is dit jaar ook een voucher van Domino’s Pizza toegevoegd aan het pakket voor een gratis pizza en voegt Mars al een paar jaar steevast tussendoortjes toe.
Onveranderde missie
De voedselbank stelt de hulp erg op prijs, zeker in een jaar waarin de effecten van de pandemie aanhouden en klanten van de voedselbank alle mogelijke hulp extra goed kunnen gebruiken. José Tijssen van Voedselbanken Nederland: “Het is hartverwarmend om te zien dat er ook dit jaar weer een extra pakket voor de feestdagen aan de klanten van de voedselbank ter beschikking wordt gesteld. Wat is het mooi dat dit door de inzet en samenwerking van bedrijven en vrijwilligers tot stand kan komen. De missie van voedselbanken blijft onverminderd hetzelfde: wij blijven ons inzetten om directe voedselhulp aan mensen te geven die dat tijdelijk het hardst nodig hebben.
Bron: Unilever/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Unilever zet merken Magnum en Ben & Jerry’s in de etalage
IJsdivisie - Unilever wil de ijsjesafdeling, waar de merken Magnum en Ben & Jerry's onder vallen, van de hand doen. Het levensmiddelenbedrijf is van mening dat de ijsdivisie met een andere eigenaar beter in staat is om te groeien.
Lees berichtFrans van Engelen volgt Arjen van Strien op bij Hak
Benoeming - Frans van Engelen (37) start per 18 maart als nieuwe commercieel directeur van groente- en peulvruchtenfabrikant Hak. Van Engelen volgt Arjen van Strien op, die deze rol ruim tien jaar heeft vervuld. Ook treedt Van Engelen toe tot de directie van Hak.
Lees berichtUnilever benoemt Heiko Schipper tot president Nutrition
Benoeming - Heiko Schipper wordt de nieuwe ‘president nutrition’ bij Unilever. Hij is daarmee de opvolger van Hanneke Faber, die enkele maanden geleden bij Unilever opstapte om bij Logitech aan de slag te gaan.
Lees berichtSandra Vingerling nieuwe directeur Retail Vrumona
Benoeming - Sandra Vingerling start per 1 mei 2024 als nieuwe directeur Retail bij Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew. Zij neemt de functie over van Arjen Reijnierse, die deze verantwoordelijkheid momenteel a.i. vervult. Vrumona kiest hiermee voor een interne opvolger.
Lees berichtBlue Band lanceert als eerste in Nederland een papieren kuip
Introductie - Als eerste in Nederland lanceert Blue Band een kuip die gemaakt is van papier. De innovatieve kuip is vrij van plastic, 100% recyclebaar en mag gewoon bij het papierafval weggegooid worden. Naast de nieuwe verpakking, introduceert Blue Band eveneens een vernieuwd ontwerp dat duidelijk de zes natuurlijke ingrediënten van Roombeter visualiseert.
Lees berichtPS in Foodservice lanceert PS Impact Score
Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.
Lees bericht