Foodyard start Online Academy voor horecaprofessionals
Groothandel – Foodyard, het platform van horecagroothandel Bidfood, biedt horecaprofessionals voortaan de mogelijkheid aan om hun kennis online bij te spijkeren door middel van de Online Academy. In korte video’s, artikelen en podcasts lichten experts en ervaringsdeskundigen verschillende onderwerpen toe. Deze online leermodule draagt bij aan de ambitie van Foodyard om horecaprofessionals in heel Nederland nog meer te verbinden met kennis, inspiratie, experts én elkaar.
In de eerste Online Academy laat Instagram-expert Kirsten Jassies horecaprofessionals in een aantal video’s zien hoe ze Instagram voor hun horecazaak eenvoudig en snel op orde kunnen brengen. Binnen een uur haal je alle kennis in huis voor een social strategie. Leren van experts om zelf een expert worden, dat is waar de Online Academy van Foodyard om draait.
The next big thing
“Foodyard helpt horecaprofessionals om impact te maken,” licht Vivian Bruinsma, community manager van Foodyard, toe. “In de academy leer je van experts en ervaringsdeskundigen. Of dat nu op het gebied van social media, storytelling of mindset is. Gewoon op een plek en tijd die voor jou het beste uitkomen.”
Foodyard
Foodyard is door Bidfood in het leven geroepen als (online) platform waar ondernemers, chefs en maîtres op zoek gaan naar nieuwe inzichten en trends in hun vakgebied. “We grijpen telkens nieuwe digitale middelen aan om precies daar te zijn waar onze doelgroep ons nodig heeft,” aldus Bruinsma.
Bron: Bidfood/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Compass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees berichtSteeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd
Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.
Lees bericht