Frank en Fresh Coffee maakt het verschil tussen oude en verse koffie


Een van de initiatiefnemers achter Frank & Fresh Coffee, Marc Kluijver / Foto bij: Keri Mol

Koffie – Het nieuwe koffiemerk Frank & Fresh Coffee komt niet alleen rechtsreek via de brievenbus bij klanten, maar wordt ook nog eens op bestelling vers gebrand in vier smaken. De snelle verwerking zorgt er voor dat de koffie meer aroma’s behoudt; versere koffie dus.

Negentig procent van de koffiedrinkers koopt zijn koffiebonen in de supermarkt, maar die bonen zijn gemiddeld twee maanden oud. Terwijl koffie na vier weken de meeste aroma’s al kwijt is, zo laat het merk Frank & Fresh weten. Daarom wordt er in minder grote hoeveelheden gebrand en worden de batches bij Frank & Fresh binnen enkele dagen verpakt en verstuurd. Zo wordt voorkomen dat koffie twee oud is als het wordt gekocht. “Wij van Frank & Fresh Coffee vinden dat gek. In de eerste maand na branding is elke koffie op zijn best, daarna verliest koffie de meeste aroma’s en daarmee: smaak”, vertelt medeoprichter Marc Kluijver. Hij vergelijkt het verschil in smaak tussen oud en vers brood.

Binnen één week

Frank & Fresh Coffee wil de Nederlandse koffiedrinker kennis laten maken met de smaak van écht verse koffie. Gestart wordt met vier verschillende smaken: Funky & Fruity, Sweet & Soft, Raw & Robust en Bold & Brave. Voor de vier smaken werkt het nieuwe koffiemerk met specialty coffee van drie verschillende origines: Brazilië, Colombia en Rwanda.

Oprichters

Initiatiefnemers achter Frank & Fresh Coffee zijn Marc Kluijver, Maurits van Slobbe en Geert Frank. Kluijver maakt al acht jaar een magazine over koffie. Geert Frank werkte eerder voor FrieslandCampina, onder andere voor het merk Lattiz.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Koffie bij IKEA voortaan ook verkrijgbaar met haverdrank

Formulenieuws - IKEA Nederland biedt klanten en medewerkers vanaf 4 oktober ook de mogelijkheid om koffie te drinken met haverdrank. Door haverdrank als optie aan te bieden naast koemelk, wil het Zweedse woonwarenhuis zoveel mogelijk mensen op een laagdrempelige manier kennis laten maken met plantaardige voeding.

Lees bericht


Prijs kopje koffie in 10 jaar tijd met 40% gestegen

Koffie – De gemiddelde prijs van een kopje koffie buiten de deur is € 2,62. Dit is een stijging van 40% in 10 jaar. In 2012 betaalden consumenten gemiddeld nog € 1,87 voor een kop koffie in de horeca. Dit blijkt uit een analyse van beslist.nl naar de Nederlandse koffieprijzen.

Lees bericht


‘Climate Neutral Certified’-keurmerk voor Simon Lévelt

Koffie - Speciaalzaak Simon Lévelt heeft een belangrijk duurzaamheidsdoel behaald: sinds afgelopen maand is al hun koffie ‘Climate Neutral Certified’. Dit klimaatneutrale keurmerk garandeert dat een organisatie alle mogelijke maatregelen neemt om CO2-uitstoot te verminderen en de rest te compenseren. De stip op de horizon is daarbij zero emission in 2050.

Lees bericht


Simon Lévelt introduceert koffiecups voor thuis

Koffie – Met de lancering van eigen koffiecapsules biedt Simon Lévelt de consument een combinatie van gemak en biologische koffie van premium kwaliteit voor thuis. De koffie- en theespecialist brengt de koffie van 100% arabicakoffie in drie smaken.

Lees bericht




© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid