Frank en Fresh Coffee maakt het verschil tussen oude en verse koffie

Koffie – Het nieuwe koffiemerk Frank & Fresh Coffee komt niet alleen rechtsreek via de brievenbus bij klanten, maar wordt ook nog eens op bestelling vers gebrand in vier smaken. De snelle verwerking zorgt er voor dat de koffie meer aroma’s behoudt; versere koffie dus.
Negentig procent van de koffiedrinkers koopt zijn koffiebonen in de supermarkt, maar die bonen zijn gemiddeld twee maanden oud. Terwijl koffie na vier weken de meeste aroma’s al kwijt is, zo laat het merk Frank & Fresh weten. Daarom wordt er in minder grote hoeveelheden gebrand en worden de batches bij Frank & Fresh binnen enkele dagen verpakt en verstuurd. Zo wordt voorkomen dat koffie twee oud is als het wordt gekocht. “Wij van Frank & Fresh Coffee vinden dat gek. In de eerste maand na branding is elke koffie op zijn best, daarna verliest koffie de meeste aroma’s en daarmee: smaak”, vertelt medeoprichter Marc Kluijver. Hij vergelijkt het verschil in smaak tussen oud en vers brood.
Binnen één week
Frank & Fresh Coffee wil de Nederlandse koffiedrinker kennis laten maken met de smaak van écht verse koffie. Gestart wordt met vier verschillende smaken: Funky & Fruity, Sweet & Soft, Raw & Robust en Bold & Brave. Voor de vier smaken werkt het nieuwe koffiemerk met specialty coffee van drie verschillende origines: Brazilië, Colombia en Rwanda.
Oprichters
Initiatiefnemers achter Frank & Fresh Coffee zijn Marc Kluijver, Maurits van Slobbe en Geert Frank. Kluijver maakt al acht jaar een magazine over koffie. Geert Frank werkte eerder voor FrieslandCampina, onder andere voor het merk Lattiz.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nieuw: Tony’s Street Food bij Esso Den Bout
Esso Den Bout aan de A15 bij Hardinxveld-Giessendam is vernieuwd. Belangrijk speerpunt van het station nu is de Tony’s Street Food. Via dit all-American diningconcept serveert de Esso nu 24/7 vers bereide specialiteiten, zoals broodjes, tosti’s, burgers, warme & zoete snacks, sappen en de beste koffie. In de shop is gekozen voor een extra uitgebreid to go-assortiment.
Lees berichtMan Met Bril wil ’s werelds eerste koffiehotel openen
Hotel – Het Rotterdamse koffiemerk Man Met Bril Koffie wil in de Maasstad het eerste koffiehotel ter wereld openen. Het koffiehotel met 20 kamers en studio’s moet de deuren openen in de zomer van 2023 aan de Linker Rottekade in Crooswijk. Initiatiefnemer van het koffiehotel is Paul Sharo van Man, eigenaar van Man Met Bril Koffie.
Lees berichtNestlé wil koffieketen verder verduurzamen met plan 2030
Koffie - Nescafé - het grootste koffiemerk van Nestlé en 's werelds meest gedronken koffie - introduceert een omvangrijk programma met de ambitie de wereldwijde koffieteelt te verduurzamen: Nescafé Plan 2030. Het plan stimuleert de regeneratieve landbouw en moet het CO2-gebruik in de koffieketen verminderen.
Lees berichtKoffie bij IKEA voortaan ook verkrijgbaar met haverdrank
Formulenieuws - IKEA Nederland biedt klanten en medewerkers vanaf 4 oktober ook de mogelijkheid om koffie te drinken met haverdrank. Door haverdrank als optie aan te bieden naast koemelk, wil het Zweedse woonwarenhuis zoveel mogelijk mensen op een laagdrempelige manier kennis laten maken met plantaardige voeding.
Lees berichtPrijs kopje koffie in 10 jaar tijd met 40% gestegen
Koffie – De gemiddelde prijs van een kopje koffie buiten de deur is € 2,62. Dit is een stijging van 40% in 10 jaar. In 2012 betaalden consumenten gemiddeld nog € 1,87 voor een kop koffie in de horeca. Dit blijkt uit een analyse van beslist.nl naar de Nederlandse koffieprijzen.
Lees berichtAmsterdam coffee festival toont laatste koffietrends
Koffiebeurs – Herkomst van bonen, nieuwe barista-technieken, de nieuwste koffiemachines en duurzaamheid. Dat waren de belangrijkste onderwerpen en thema’s op het Amsterdam coffee festival in de Westergasfabriek. En natuurlijk wedstrijden en proeven.
Lees bericht