Gastrovino wil over drie jaar 50 locaties hebben


Op en aantal locaties combineert Gastrovino retail met horeca

Formulenieuws – Dertig locaties heeft Gastrovino momenteel, maar als het aan directeur Arjan Rosendaal ligt, groeit de formule van de wijn -en delicatessenzaken binnen drie jaar uit naar 50 vestigingen.

Rosendaal ziet de groeimogelijkheden vooral in de combinatie van retail en horeca bedrijven. Dit concept wordt momenteel op een aantal locaties succesvol ingezet. Wat je proeft, is te koop voor thuis en wat je koopt is te proeven in de horeca. “Het ultieme geluk is natuurlijk dat je die lekkere wijn die je proeft tijdens de borrel ook direct mee kan nemen voor thuis,”  aldus Rosendaal. Toch zal Gastrovino in de basis altijd een retailorganisatie blijven. “De horeca is een aanvulling op de winkelbeleving. Het zijn uiteindelijk de producten waarvoor onze klanten terug blijven komen”.

Arjan Rosendaal is sinds 2012 directeur van Gastrovino. De keten is alles behalve een standaard wijn -en delicatessenformule en bestaat al meer dan negentig jaar. Het initiatief voor de start werd in 1932 al gegeven toen een groep kruideniers zich wilde wapenen tegen de komst van supermarkten. Niet alleen besloten deze winkeliers elkaar te helpen door gezamenlijk in te kopen, maar ze regelden ook de marketing en import met elkaar.

Blurring concept

Inmiddels onderscheidt de formule zich vooral door de import van internationale kwaliteitsproducten, waar het inkoopteam voortdurend voor op pad is. Gedroogde hammen, kazen en wijn. De formule telt nu ruim 30 vestigingen. Om de drempel te verlagen is een aantal winkels gestart met een blurring concept: een winkel én horecalocatie in één. Wat je proeft, is te koop voor thuis en wat je koopt is te proeven in de horeca. Rosendaal: “Het ultieme geluk is natuurlijk dat je die lekkere wijn die je proeft tijdens de borrel ook direct mee kan nemen voor thuis.” Toch zal Gastrovino in de basis altijd een retailorganisatie blijven. De horeca is wat dat betreft een aanvulling op de winkelbeleving.

Bron: Gastrovino/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


‘Meer dan een kwart consumenten steelt per ongeluk’

Onderzoek – 9% heeft wel eens bewust gestolen uit de supermarkt, bij 27% gebeurt het per ongeluk. Dat is een van de uitkomsten van een onderzoek dat Q&A Retail heeft gehouden. Dat niet betalen gebeurt vooral bij de zelfscankassa. Reden voor sommige retailers het aantal zelfscankassa’s terug te brengen of de beveiliging op te voeren, maar deze manier van afrekenen heeft...

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid