Gastrovino wil over drie jaar 50 locaties hebben


Op en aantal locaties combineert Gastrovino retail met horeca

Formulenieuws – Dertig locaties heeft Gastrovino momenteel, maar als het aan directeur Arjan Rosendaal ligt, groeit de formule van de wijn -en delicatessenzaken binnen drie jaar uit naar 50 vestigingen.

Rosendaal ziet de groeimogelijkheden vooral in de combinatie van retail en horeca bedrijven. Dit concept wordt momenteel op een aantal locaties succesvol ingezet. Wat je proeft, is te koop voor thuis en wat je koopt is te proeven in de horeca. “Het ultieme geluk is natuurlijk dat je die lekkere wijn die je proeft tijdens de borrel ook direct mee kan nemen voor thuis,”  aldus Rosendaal. Toch zal Gastrovino in de basis altijd een retailorganisatie blijven. “De horeca is een aanvulling op de winkelbeleving. Het zijn uiteindelijk de producten waarvoor onze klanten terug blijven komen”.

Arjan Rosendaal is sinds 2012 directeur van Gastrovino. De keten is alles behalve een standaard wijn -en delicatessenformule en bestaat al meer dan negentig jaar. Het initiatief voor de start werd in 1932 al gegeven toen een groep kruideniers zich wilde wapenen tegen de komst van supermarkten. Niet alleen besloten deze winkeliers elkaar te helpen door gezamenlijk in te kopen, maar ze regelden ook de marketing en import met elkaar.

Blurring concept

Inmiddels onderscheidt de formule zich vooral door de import van internationale kwaliteitsproducten, waar het inkoopteam voortdurend voor op pad is. Gedroogde hammen, kazen en wijn. De formule telt nu ruim 30 vestigingen. Om de drempel te verlagen is een aantal winkels gestart met een blurring concept: een winkel én horecalocatie in één. Wat je proeft, is te koop voor thuis en wat je koopt is te proeven in de horeca. Rosendaal: “Het ultieme geluk is natuurlijk dat je die lekkere wijn die je proeft tijdens de borrel ook direct mee kan nemen voor thuis.” Toch zal Gastrovino in de basis altijd een retailorganisatie blijven. De horeca is wat dat betreft een aanvulling op de winkelbeleving.

Bron: Gastrovino/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Ad Schaap en Kaj Gorgels starten samen Drippy’s

Horecaconcept - Kaj Gorgels, bekend van YouTube en tv-presentator, start samen met horecaondernemer en CEO van De Beren Ad Schaap en culinair influencer Colin Knopper hamburgerrestaurant Drippy’s. Het horecabedrijf is gevestigd aan  het Stadhuisplein in Rotterdam.

Lees bericht


Vakprijs voor Restaurant Spetters in Breskens

Verkiezing - Restaurant Spetters in Breskens is uitgeroepen tot Restaurant van het Jaar door restaurantvereniging JRE-Nederland. Het Zeeuwse restaurant van topkok Laurent Smallegange kreeg de vakprijs toegekend tijdens het Eindejaarsdiner van JRE-Nederland in Maastricht.

Lees bericht

HOMiES en The Category & Trade Company bundelen krachten

Samenwerking - Foodservice HOMiES, het nieuwe platform dat foodservice professionals wil samenbrengen en The Category & Trade Company (CTC) zijn een strategische samenwerking aan gegaan. Daarmee is CTC de eerste officiële kennispartner van Foodservice HOMiES. De samenwerking moet een stevige basis leggen voor een gezamenlijke missie om de sector te versterken en vooruit te helpen.

Lees bericht







© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid