Gastrovino wil over drie jaar 50 locaties hebben
Formulenieuws – Dertig locaties heeft Gastrovino momenteel, maar als het aan directeur Arjan Rosendaal ligt, groeit de formule van de wijn -en delicatessenzaken binnen drie jaar uit naar 50 vestigingen.
Rosendaal ziet de groeimogelijkheden vooral in de combinatie van retail en horeca bedrijven. Dit concept wordt momenteel op een aantal locaties succesvol ingezet. Wat je proeft, is te koop voor thuis en wat je koopt is te proeven in de horeca. “Het ultieme geluk is natuurlijk dat je die lekkere wijn die je proeft tijdens de borrel ook direct mee kan nemen voor thuis,” aldus Rosendaal. Toch zal Gastrovino in de basis altijd een retailorganisatie blijven. “De horeca is een aanvulling op de winkelbeleving. Het zijn uiteindelijk de producten waarvoor onze klanten terug blijven komen”.
Arjan Rosendaal is sinds 2012 directeur van Gastrovino. De keten is alles behalve een standaard wijn -en delicatessenformule en bestaat al meer dan negentig jaar. Het initiatief voor de start werd in 1932 al gegeven toen een groep kruideniers zich wilde wapenen tegen de komst van supermarkten. Niet alleen besloten deze winkeliers elkaar te helpen door gezamenlijk in te kopen, maar ze regelden ook de marketing en import met elkaar.
Blurring concept
Inmiddels onderscheidt de formule zich vooral door de import van internationale kwaliteitsproducten, waar het inkoopteam voortdurend voor op pad is. Gedroogde hammen, kazen en wijn. De formule telt nu ruim 30 vestigingen. Om de drempel te verlagen is een aantal winkels gestart met een blurring concept: een winkel én horecalocatie in één. Wat je proeft, is te koop voor thuis en wat je koopt is te proeven in de horeca. Rosendaal: “Het ultieme geluk is natuurlijk dat je die lekkere wijn die je proeft tijdens de borrel ook direct mee kan nemen voor thuis.” Toch zal Gastrovino in de basis altijd een retailorganisatie blijven. De horeca is wat dat betreft een aanvulling op de winkelbeleving.
Bron: Gastrovino/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Ad Schaap en Kaj Gorgels starten samen Drippy’s
Horecaconcept - Kaj Gorgels, bekend van YouTube en tv-presentator, start samen met horecaondernemer en CEO van De Beren Ad Schaap en culinair influencer Colin Knopper hamburgerrestaurant Drippy’s. Het horecabedrijf is gevestigd aan het Stadhuisplein in Rotterdam.
Lees berichtVakprijs voor Restaurant Spetters in Breskens
Verkiezing - Restaurant Spetters in Breskens is uitgeroepen tot Restaurant van het Jaar door restaurantvereniging JRE-Nederland. Het Zeeuwse restaurant van topkok Laurent Smallegange kreeg de vakprijs toegekend tijdens het Eindejaarsdiner van JRE-Nederland in Maastricht.
Lees berichtHOMiES en The Category & Trade Company bundelen krachten
Samenwerking - Foodservice HOMiES, het nieuwe platform dat foodservice professionals wil samenbrengen en The Category & Trade Company (CTC) zijn een strategische samenwerking aan gegaan. Daarmee is CTC de eerste officiële kennispartner van Foodservice HOMiES. De samenwerking moet een stevige basis leggen voor een gezamenlijke missie om de sector te versterken en vooruit te helpen.
Lees berichtKHN bereikt akkoord over nieuwe Horeca-cao
Personeel - KHN is samen met FNV Horeca een nieuwe cao voor de horeca overeengekomen. Er lag al een overeenkomst tussen beide partijen, maar maandag werd bekend dat de achterban van FNV Horeca ook akkoord is.
Lees berichtNederlands Culinair Team wint Zilver en Sustainability Award
Wedstrijd - Het Nederlands Culinair Team, vertegenwoordigd door Tom Lamers en Tim Hoppe, heeft afgelopen week zilver en de Sustainability Award gewonnen tijdens de finale van de Global Chef Challenge in Singapore. Deze wedstrijd werd georganiseerd door het chef-netwerk Worldchefs.
Lees berichtJumbo komt met nieuw eigen merk Jumbo’s
Formulenieuws – Jumbo supermarkten komt met een nieuw eigen merk genaamd Jumbo’s. Het gaat om een breed assortiment kwaliteitsproducten die naast het bestaande huismerk van Jumbo komt te staan op de schappen.
Lees bericht