Gemiddelde NPS Nederlandse koffie- en lunchketens is +57


Coffeelovers, Brownies&downieS; en Anne&Max; hebben alle drie een hoge NPS en het hoogste percentage bezoekers die blijven zitten om te eten en te drinken / Foto bij: Anne&Max;

Onderzoek – De grootste koffie- en lunchketens van Nederland scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +57. Coffeelovers krijgt de hoogste score (+88). Bezoekers van koffie- en lunchketens met een hoge NPS nuttigen hun bestelling vaker ter plaatse dan dat ze deze afhalen.

Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Coffeelovers krijgt hoogste NPS

De Europese Net Promoter Score (NPS)1 meet de bezoekerstevredenheid. De gemiddelde NPS van een koffie- en lunchketen is +57. Coffeelovers (+88) en Vlaamsch Broodhuys (+84) krijgen de hoogste NPS van alle ketens. Brownies&downieS volgt met een score van +78. De NPS van zowel Anne&Max als Bufkes is +72. Hoewel alle koffiezaken en lunchrooms een positieve score hebben, krijgt Dunkin’ de laagste score (+31). Daarop volgen Starbucks (+44), BackWERK (+50) en D.E Café (+50).

Correlatie NPS en ter plaatse nuttigen

De koffie- en lunchketens met een hoge NPS hebben gemeen dat de bezoekers vaker hun bestelling ter plaatse nuttigen dan afhalen. Coffeelovers, Brownies&downieS en Anne&Max hebben alle drie een hoge NPS en het hoogste percentage bezoekers die blijven zitten om te eten en te drinken.

Hogere NPS restaurantketens

Multiscope voerde onlangs soortgelijke onderzoeken uit in de restaurantketen- en hotelketenmarkt, waarbij ook de gemiddelde NPS werd berekend. Het valt op dat restaurantketens gemiddeld de hoogste NPS van +72 behalen, gevolgd door koffie- en lunchketens met een score van +57. Hotelketens scoren gemiddeld het laagst met een NPS van +49.

Bron: Multiscope/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

1,7 miljoen Nederlanders gebruiken sportsupplementen

Sportvoeding – Nederland telt 1,7 miljoen Nederlanders die gebruikmaken van sportsupplementen. De grootste groep gebruikers zijn de jongeren. De supplementen die het vaakst worden verkocht zijn eiwitten en creatine. Als merk is XXL Nutrition het meest populairs, blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders.

Lees bericht

{if '1' == '1'}


{if '2' == '1'}


{if '3' == '1'}

Klanttevredenheid dagattracties kent grote verschillen

Onderzoek – Er zijn grote verschillen tussen de klanttevredenheid van de grootste attractieparken, dierentuinen en aquaria van Nederland. Zo scoren Toverland en Hoenderdaell een hoge NPS en SEA LIFE en Dolfinarium een lage. Over het algemeen zijn bezoekers van attractieparken meer tevreden dan die van dierentuinen en aquaria. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van...

Lees bericht

{if '4' == '1'}


‘Bufkes is altijd trouw gebleven aan de principes’

Interview – Wie Bufkes zegt, zegt vooral rijk belegde broodjes. Het zijn broodjes die passen bij een Bourgondische levensstijl. Klanten krijgen daardoor ook waar voor hun geld, juist omdat de broodjes niet duur zijn geprijsd. En wellicht schuilt daarin ook het succes van de van oorsprong Limburgse formule. Maar mede-eigenaar en directeur Charles Sampers van Bufkes zegt over het succes ook: â€...

Lees bericht

FSIN-rapport geeft inzage waar groei zit bij biologisch in de horeca

Rapport - Op donderdag 30 mei vond het congres over kansen en uitdagingen voor biologische producten in de horeca plaats. Het FoodService Instituut Nederland (FSIN) en The Food Research Company hebben voor het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit onderzocht hoe biologische producten beter afgezet kunnen worden in de horeca.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid