‘Gerechten voortaan in 3D op bord geprojecteerd’
Techniek – Gasten kunnen hun gerechten voortaan levensecht bekijken op hun bord, dankzij een app die het menu als levensechte 3D-holograms op tafel projecteert. Startup Foodstory is volgens zeggen het eerste bedrijf in Europa dat Augmented Reality in de horeca toepast. Met de app kun je gerechten nu als levensechte 3D-holograms op tafel projecteren met je eigen smartphone of tablet. De gebruikte techniek heet Augmented Reality. “Mensen kiezen altijd met hun ogen, of het nou om eten gaat of om andere producten. Met hologrammen is er geen onderscheid meer tussen het virtuele gerecht en de realiteit. Je krijgt hiermee een unieke restaurantervaring”, aldus FoodStory-founder Khalid Boukdid. Augmented Reality is een technologie waarbij virtuele objecten in de echte wereld worden geplaatst. Voor de horeca kan de inzet van die techniek een bijdrage leveren in de menukeuze. Het 3D-menu bestaat uit driedimensionale gerechten die vanuit alle hoeken bekeken kunnen worden door de gasten of mogelijk geïnteresseerden thuis. De foto’s van menu’s worden met behulp van specialistische software omgezet naar realistische 3D-gerechten. Bron: @FoodClicks
Techniek – Gasten kunnen hun gerechten voortaan levensecht bekijken op hun bord, dankzij een app die het menu als levensechte 3D-holograms op tafel projecteert. Startup Foodstory is volgens zeggen het eerste bedrijf in Europa dat Augmented Reality in de horeca toepast. Met de app kun je gerechten nu als levensechte 3D-holograms op tafel projecteren met je eigen smartphone of tablet. De gebruikte techniek heet Augmented Reality. “Mensen kiezen altijd met hun ogen, of het nou om eten gaat of om andere producten. Met hologrammen is er geen onderscheid meer tussen het virtuele gerecht en de realiteit. Je krijgt hiermee een unieke restaurantervaring”, aldus FoodStory-founder Khalid Boukdid. Augmented Reality is een technologie waarbij virtuele objecten in de echte wereld worden geplaatst. Voor de horeca kan de inzet van die techniek een bijdrage leveren in de menukeuze. Het 3D-menu bestaat uit driedimensionale gerechten die vanuit alle hoeken bekeken kunnen worden door de gasten of mogelijk geïnteresseerden thuis. De foto’s van menu’s worden met behulp van specialistische software omgezet naar realistische 3D-gerechten. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
ADAS groep zet augmented reality in voor horecaconcepten
Technologie - De ADAS groep in Deventer, bekend van onder andere Jasmin’s en The Hangar, start voor meerdere van haar horecaconcepten augmented reality projecten. Zo krijgen gasten van Stadshotel ‘tOer in Zutphen vanaf nu een persoonlijk welkom van de hotel manager die als hologram verschijnt.
Lees berichtCoca-Cola brengt drankjes op de menukaart tot leven
Innovatie - Coca-Cola European Partners (CCEP) gaat drankjes op de menukaart tot leven brengen met augmented reality. Met ‘The Soda Experience’ voegt het bedrijf als eerste frisdrankproducent wereldwijd een AR beleving toe aan het serveren van drankjes in de horeca.
Lees berichtRon Blaauw zet augmented reality in bij bezorging voor persoonlijke boodschap
Bezorging – Chef-kok Ron Blaauw maakt gebruik van augmented reality om zijn gasten thuis een persoonlijke boodschap te geven. Bestellers van een van de Ron Gastrobar At Home-boxen worden na het scannen van een QR-code verrast door de sterrenkok die als hologram verschijnt en de mensen een fijne avond wenst.
Lees berichtStarbucks opent derde Reserve Roastery in Milaan
Buitenland – Starbucks heeft vandaag, 6 september, de eerste winkel in Italië geopend. Volgens de Amerikaanse koffieketen is de locatie in Milaan de mooiste zaak van de wereld. De zogenaamde Starbucks Reserve Roastery moest een plek worden waar de ‘Italiaanse klanten naar toe kunnen om de kunst en wetenschap van koffie te ontdekken in een adembenemende omgeving, die zowel een eerbetoon is...
Lees bericht