GiG Hard Seltzer wil groeien deze zomer


Gig Hard Seltzer trap het festivalseizoen af met een oranje seltzer op Koningsdag

Introductie – GiG Hard Seltzer timmert dit jaar hard aan de weg met een in Nederland relatief nieuw drankje. Het bruiswater met 4 à 5% alcohol en fruitaroma, is overkomen waaien uit de Verenigde Staten en inmiddels in ons land ook populair. Gig Hard Seltzer wil nu harder groeien in Nederland en trapt daarvoor op Koningsdag 2023 het festivalseizoen af met de introductie van de Koninklijke GiG met sinaasappelsmaak.

Het drankje wordt die dag exclusief geserveerd, van bootfeestjes op de gracht tot verschillende toonaangevende festivals in het land. Broers Max (26) en Bob (29) Ponsen zijn de initiatiefnemer achter GiG Hard Seltzer. Het idee ontstond in 2020, tijdens de pandemie, toen Max in Boston woonde vanwege zijn roeicarrière en studie Finance. Max zag Hard Seltzer daar in no time de markt overnemen. Eenmaal terug in Amsterdam lanceerde hij samen met zijn broer, die net zijn Bachelor Bedrijfskunde had afgerond, zijn eigen merk. Nu, drie jaar later, is GiG Hard Seltzer de grootste onafhankelijke en zelfstandige producent in ons land. Naar verwachting gaan er dit jaar zo’n vijf miljoen blikjes GiG over de toonbank. Op Koningsdag wordt de Koninklijke GiG gelanceerd op Loveland van Oranje in Amsterdam, Free your Mind in Arnhem en Breda, op Kingsland in Amsterdam, Rotterdam en Groningen en is tevens verkrijgbaar bij Helden van Oranje in Groningen.

Kans

Hoewel Hard Seltzer in Nederland aan terrein wint, lukt het grote merken als Heineken en Coca-Cola maar niet om voeten aan de grond te krijgen met hun varianten. Bob Ponsen: “Zij hebben niet de binding met de doelgroep die wij hebben. Mijn broer en ik zijn ervan overtuigd dat GiG de populairste drank onder Millennials en Gen Z gaat worden. Het komende festivalseizoen is een uitgelezen kans om GiG Hard Seltzer onder de aandacht te brengen.”

Bron: Gig Hard Seltzer/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Goede maand juni maakt bierverkoop 2e kwartaal niet goed

Bierverkopen - Door het slechte weer in april van dit jaar is de bierverkoop in het tweede kwartaal met 4,4% gedaald. In juni veerde de verkoop weliswaar op door mooi weer, maar onvoldoende om het verlies in april goed te maken. De consumptie van alcoholvrij bier steeg wel in het tweede kwartaal. Dat blijkt uit cijfers van de Nederlandse brouwers.

Lees bericht

Algemeen directeur Lidl Nederland Koninklijk onderscheiden

Onderscheiding - Algemeen directeur Lidl Nederland, Marcel Oosterwijk, is woensdag benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Deze Koninklijke onderscheiding mocht Oosterwijk in ontvangst nemen voor zijn inzet en visie op het gebied van duurzaam ondernemen binnen de Nederlands samenleving.

Lees bericht

HEMA opent twee locaties met vernieuwde foodconcepten

Formulenieuws – Naast de nieuwe HEMA-locaties met de vernieuwde HEMA-foodcourt en de vernieuwende La Place-vestigingen in Hilversum en Alkmaar, opende de winkelketen onlangs ook een tweetal locaties met daarin het eigen foodcourt en een nieuwe opzet van het restaurant. Dat gaat om de locaties Voorburg en Assen.

Lees bericht


Alcoholaanbod steeds vaker vegan

Verduurzamen – Wijn, bier en sterke drank zijn steeds vaker vegan, hoewel dat niet altijd wordt vermeld op het etiket op de fles . Volgens ProVeg is bij het grote publiek ook vaak niet bekend dat alcoholische dranken niet altijd vegan zijn. Dierlijke producten worden vooral ingezet om de drank te filteren.

Lees bericht

KHN heeft begrip voor verlenging van de horecasluiting

Horeca – Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft ‘alle begrip’ voor het besluit van het kabinet om de coronamaatregelen met nog eens drie weken te verlengen. Wel maakt de belangenvereniging zich grote zorgen over de financiële gevolgen. Vooral het feit dat een aantal belangrijke data, zoals het paasweekend, Koningsdag en een deel van de meivakantie in het water vallen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid