Ginjaar (Postillion Hotels) stapt uit publieke debat na grimmige kritiek
Hotels – Bijna twee jaar lang presenteerde algemeen directeur Erik-Jan Ginjaar van Postillion Hotels na afloop van elke persconferentie of kabinetsmededeling over de bestrijding van de coronapandemie een filmpje waarin hij inging op het door de overheid geformuleerde coronabeleid. Hij gaf daarin aan hoe Postillion daar op een positieve manier mee omging. Daaraan is nu een einde gekomen omdat de toon en de kritiek op die steunbetuigingen steeds grimmiger worden.
In een statement op linkedin laat Ginjaar namens Postillion Hotels weten er nog steeds ‘zeer van overtuigd te zijn dat alleen door samenwerking wij deze pandemie de baas kunnen’. Om vervolgens te melden dat in diezelfde twee jaar er met hart en ziel keihard is gewerkt om de opdrachtgevers en gasten – waar en wanneer dat mogelijk was – te blijven bedienen op de meest veilige manier. “Postillion Hotels doet dat vanuit een rotsvaste overtuiging dat je moet doen waar je goed in bent en niet bij de pakken gaat neerzitten,” aldus Ginjaar in zijn statement. Die oevrtuig heeft hij namens Posttion Hotels ook al ontving hij daarop ook kritiek.
Ondanks het feit dat Ginjaar met dezelfde passie is blijven doorgaan met zijn positieve bijdragen, merkt hij dat de toon van de kritiek - met name op social media – steeds grimmiger en agressiever wordt. “Het is een toon waarin wij ons niet herkennen en willen herkennen”. Reden voor Ginjaar zich niet meer in het publieke debat te mengen. “Wat wij uiteraard wel blijven doen is onze opdrachtgevers en gasten bedienen op de manier die zij van ons gewend zijn,” aldus Ginjaar. Veilig, gastvrij en persoonlijk.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
ING: ‘Horeca gaat mager jaar tegemoet in 2024’
Analyse - De vooruitzichten voor de horeca voor 2024 zijn, met een minimale volumegroei van 1%, mager. Dit komt door de lage economische groei, een licht stijgende werkloosheid, een laag consumentenvertrouwen en oplopende prijzen in de horeca. Dat voorspelt ING Research in een Vooruitzicht Horeca.
Lees bericht‘AI en robotisering moeten hospitality ondersteunen’
Bijeenkomst – Donderdag vond de bijeenkomst ‘Phygital’ van Trema Foodnetwerk. Het thema behandelde de vraagstukken van de steeds verdere (noodzakelijke) integratie van digitalisering en robotisering in de foodservicebranche. Efficiency en gebrek aan personeel zijn belangrijk uitgangspunten bij de invulling. Conclusie van de dag: AI en robotisering moeten hospitality ondersteunen, maar kunnen de menselijke waarde van gastvrijheid nooit vervangen.
Lees berichtRecordaantal high tea reserveringen voor Moederdag
Moederdag – Voor Moederdag 2023 zijn er meer high tea reserveringen binnengekomen, dan voor Moederdag vorig jaar. Nu al zijn er 25% meer reserveringen gemaakt fan in 2022. Dat blijkt uit een enquête onder verschillende restaurants en de reserveringsdata van HighTea.nl.
Lees berichtCarnavalsvierders laten zich niet remmen door prijsstijgingen
Onderzoek – Carnavalsvierders zijn van plan vooral feest te gaan vieren en niet te letten op de prijzen. Na jaren van beperkte carnavalsvieringen en flinke prijsstijgingen, laten de feestgangers zich dit jaar niet remmen. Twee op de vijf carnavalsvierders gaat komend weekend dan ook nergens op bezuinigen. Ook houdt de ruime meerderheid (84%) geen rekening meer met het coronavirus.
Lees berichtFoodservice gaat meer pijn voelen dan supermarkt
De druk op de koopkracht van consumenten zal meer gaan worden gevoeld bij horeca, foodservice en voedingsspeciaalzaken dan bij de supermarkten. Dit voorspelt ING Research in een speciaal schrijven richting de groothandels in Nederland.
Lees berichtKHN wil volledige compensatie coronaschade horecaondernemers
Rechtbank - Woensdag diende de zitting in de bodemprocedure die Koninklijke Horeca Nederland (KHN) namens acht individuele horecaondernemers tegen de Staat heeft aangespannen. Zij vorderen volledige compensatie van het door hen onevenredig geleden nadeel als gevolg van de coronamaatregelen.
Lees bericht