‘Goodbite lanceert eerste veganistische kaesschnitzel’
Introductie - Viva Las Vega's en GoodBite breiden hun samenwerking uit met de lancering van een plantaardige kaasschnitzel en gemarineerde tempeh-blokje. Sinds 2014 werken Stichting Viva Las Vega's en GoodBite samen om meer veganistische vleesvervangers op de markt te krijgen. Om te weten te komen om wat voor producten het gig werd een onderzoek gehouden onder Nederlandse consument en. Eén van de gewenste producten, zo bleek, was een veganistische variant op de kaasschnitzel. Deze is nu, na een lang ontwikkeltraject, op de markt gekomen, onder de naam 'GoodBite kaesschnitzel'. Een plantaardige schnitzel met een romige volle smaak en krokante panering van grove vlokken. Een tweede innovatie zijn de Tempehblokjes Ketjap. De kant-en-klare gemarineerde tempehblokjes hoeven alleen maar in een pan te worden opgewarmd om verwerkt te worden in bijvoorbeeld een roti of Aziatische roerbakschotel. Bron: Viva Las Vega's
Introductie - Viva Las Vega's en GoodBite breiden hun samenwerking uit met de lancering van een plantaardige kaasschnitzel en gemarineerde tempeh-blokje. Sinds 2014 werken Stichting Viva Las Vega's en GoodBite samen om meer veganistische vleesvervangers op de markt te krijgen. Om te weten te komen om wat voor producten het gig werd een onderzoek gehouden onder Nederlandse consument en. Eén van de gewenste producten, zo bleek, was een veganistische variant op de kaasschnitzel. Deze is nu, na een lang ontwikkeltraject, op de markt gekomen, onder de naam 'GoodBite kaesschnitzel'. Een plantaardige schnitzel met een romige volle smaak en krokante panering van grove vlokken. Een tweede innovatie zijn de Tempehblokjes Ketjap. De kant-en-klare gemarineerde tempehblokjes hoeven alleen maar in een pan te worden opgewarmd om verwerkt te worden in bijvoorbeeld een roti of Aziatische roerbakschotel. Bron: Viva Las Vega's
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Cafetariaformule Kwalitaria ziet vega aandeel groeien
Formulenieuws – De vraag naar vegetarisch groeit nog steeds, merkt ook Kwalitaria. En daarmee groeit ook het aanbod van de cafetariaformule. De ruim 135 vestigingen hebben een steeds uitgebreider vega assortiment met onder andere burgers, snacks en friet specials.
Lees berichtFrikandel meest bestelde product op Nieuwjaarsdag
Analyse – Traditioneel maakt Thuisbezorgd aan het einde van het jaar een overzicht van de meest populaire bestelde gerechten. Dit jaar is het overzicht uitgebreider en biedt de analyse van de bestellingen een aardige inzage in het consumptiegedrag van de Nederlander bij bestellingen. Een overzicht van de Nederlandse trek in frikandel speciaal op nieuwjaarsdag en de grootste zoetekauw van Nederland, tot...
Lees berichtMcDonald’s en Old Amsterdam vinden elkaar opnieuw
Formulenieuws - McDonald’s en Old Amsterdam hebben elkaar gevonden in de samenstelling van twee feestelijke burgers, namelijk de Homestyle Crispy Chicken met Old Amsterdam, die ook in een veggie-variant komt. McDonald’s en Old Amsterdam slaan voor de achtste keer de handen ineen.
Lees berichtBelgische editie van ‘Nederlandse Week Zonder Vlees’ van start
Actie - Stichting Nationale Week Zonder Vlees van Isabel Boerdam start maandag de eerste ‘Week Zonder Vlees-campagne’ in België. België is het eerste land waar de in Nederland campagne naartoe gaat als onderdeel van haar Europese uitrol. Gesteund door de Europese Unie gaat de Week Zonder Vlees de komende jaren naar Denemarken (2024), Duitsland (2024), Spanje (2025) en Oostenrijk (2026). De ambitie is om...
Lees berichtChef Estée Strooker zet rode biet centraal in pop-up Bar Bietstro
Pop-up – Chef Estée Strooker, bekend van o.a. 24Kitchen en groot fan van lokale groenten, zet twee dagen lang de rode biet centraal in haar pop-uprestaurant Bar Bietstro. Met haar initiatief wil zij laten zien dat de rode biet niet alleen smaakvol is, maar dat er ook veel mee is te doen.
Lees berichtMcDonald’s breidt keuze meatless uit en gaat gast ‘sturen’
Formulenieuws - McDonald’s breidt het assortiment vleesloze producten verder uit en gaat gasten in hun keuze meer sturen. De restaurantformule zet niet alleen vier nieuwe meatlessproducten op het menu, maar gaat die ook prominenter communiceren. McDonald’s hoopt hiermee routinematige keuzes van gasten te doorbreken.
Lees bericht