Google Maps en McDonald's favoriet onderweg


McDonald's geeft steeds meer inhoud aan de kleur groen

Onderzoek  – Nederlanders gebruiken het vaakst Google Maps om onderweg te navigeren. De keuze voor een app wordt voornamelijk bepaald door het type vervoermiddel. Nederlanders stoppen daarnaast onderweg het liefst bij McDonald's.

Dit blijkt uit Smart Mobility een onderzoek van Multiscope naar reisgedrag, aanbieders en toekomst van slimme mobiliteitsoplossingen onder ruim 3.000 Nederlanders. Uit het onderzoek blijkt dat wie onderweg is vooral Google Maps gebruikt. Van de Nederlanders geeft 57% aan deze app onderweg te gebruiken. Bovendien bestaat die groep gebruikers in het verkeer zowel uit ouderen als jongeren. Bijna 50% van de 50-plussers gebruikt Google Maps. In de leeftijdscategorie 18-34 jaar loopt dit zelfs op tot 67%.

Vervoer bepaalt keuze reisapp

NS Reisplanner en 9292OV scoren volgens het onderzoek vooral onder regelmatige gebruikers van het openbaar vervoer. Bij de vaste ov-reizigers is dat zo’n 70%. Automobilisten kiezen, naast Google Maps, regelmatig voor Flitsmeister en Parkmobile. Onder 50-plussers gebruikt 15% regelmatig de ANWB Onderweg app.

Stoppen om te eten

71% van de Nederlanders stopt onderweg weleens bij een eetgelegenheid. McDonald's is daarbij het meest populair. Maar liefst 34% bezoekt deze fastfoodketen weleens. Bij jongeren (18-34 jaar) stijgt dit percentage zelfs naar 43%. La Place (29%) volgt en is favoriet onder 50-plussers. AH to go (26%) komt op plaats drie en scoort goed bij jongeren. Dat hangt ook samen met het feit dat deze leeftijdsgroep relatief vaak gebruik maakt van het openbaar vervoer.

Bron: Multiscope/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Ton van Veen (Jumbo): ‘Meer klanten voorbode van hernieuwde groei’

Formulenieuws - Jumbo maakte vanochtend cijfers bekend over het eerste halfjaar, waarbij topman Ton van Veen tevens terugblikte op de eerste zes maanden van dit jaar, maar ook een perspectief schetst voor de nabije toekomst. De omzet steeg in het eerste halfjaar met een procentje, terwijl het marktaandeel vrijwel onveranderd uitkwam op 21%.

Lees bericht


1,7 miljoen Nederlanders gebruiken sportsupplementen

Sportvoeding – Nederland telt 1,7 miljoen Nederlanders die gebruikmaken van sportsupplementen. De grootste groep gebruikers zijn de jongeren. De supplementen die het vaakst worden verkocht zijn eiwitten en creatine. Als merk is XXL Nutrition het meest populairs, blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders.

Lees bericht




Klanttevredenheid dagattracties kent grote verschillen

Onderzoek – Er zijn grote verschillen tussen de klanttevredenheid van de grootste attractieparken, dierentuinen en aquaria van Nederland. Zo scoren Toverland en Hoenderdaell een hoge NPS en SEA LIFE en Dolfinarium een lage. Over het algemeen zijn bezoekers van attractieparken meer tevreden dan die van dierentuinen en aquaria. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van...

Lees bericht

Samenwerking HEMA en La Place eindigt in augustus

Formulenieuws – De La Place restaurants in de HEMA locaties in Hilversum en Alkmaar zullen per week 33 en 34 hun deuren sluiten. De sluiting in de eerste helft van augustus is het gevolg van de voorgenomen verzelfstandiging van La Place. De La Place-producten blijven wel beschikbaar voor de klanten van Jumbo. Ook de verskeukens bij de Jumbo supermarkten blijven in hun huidige...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid