Groothandel Sligro ontvangt keurmerk PSO ‘Trede 2’


Uit Trede 2 blijkt dat Sligro meer dan gemiddeld ingericht is als bedrijf op sociaal ondernemen / Foto bij: Sligro

Groothandel – Groothandel Sligro in Veghel heeft Trede 2 verdiend van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). PSO is een wetenschappelijk onderbouwd kwaliteitskeurmerk van TNO en een instrument dat inzicht geeft in de mate waarin organisaties is ingericht op sociaal ondernemen. Uit de erkenning blijkt dat Sligro meer dan gemiddeld gericht is op sociaal ondernemen en op de arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt.

De PSO brengt op bedrijfsniveau de verhouding in kaart tussen het aantal medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt en het totale aantal werkzame medewerkers. De Prestatieladder Socialer Ondernemen bestaat uit vijf prestatieniveaus waarvoor een PSO-keurmerk uitgegeven kan worden, van Aspirant-status tot en met Trede 3. Sligro Food Group heeft nu het keurmerk voor Trede 2 gekregen.

Het doel van de Prestatieladder Socialer Ondernemen is de arbeidsparticipatie verhogen van personen met een afstand tot de arbeidsmarkt, en dat voor alle soorten werkgevers: van mkb tot multinational. Een organisatie die gecertificeerd is op een PSO-trede behoort tot de koplopers als het gaat om werkgelegenheid voor de PSO-doelgroep. Wilco Jansen, hoofd communicatie: “Bij Sligro is werkgelegenheid voor mensen met een kwetsbare arbeidspositie een vanzelfsprekendheid. Wij vinden het belangrijk dat iedereen een kans krijgt om mee te doen op de arbeidsmarkt en dus ook bij Sligro kan werken. Het PSO keurmerk Trede 2 is het resultaat van de inzet en betrokkenheid van de hele organisatie.”

Bron: Sligro/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Uitdagende tijden blijven Sligro parten spelen

Groothandel - De omzet van de Groep over het eerste halfjaar 2024 bedroeg € 1.393 miljoen, een afname van 0,7% ten opzichte van het eerste halfjaar van 2023. Desondanks bleef onze ebitda met € 55 miljoen gelijk aan vorig jaar en nam het bedrijfsresultaat met € 2 miljoen toe tot € 6 miljoen. De nettowinst nam door gestegen rentelasten af tot een verlies van € 1 miljoen.

Lees bericht

Feyenoord en Sligro verlengen samenwerking met 5 jaar

Samenwerking - Feyenoord Rotterdam N.V. en Sligro hebben het partnership met vijf jaar verlengd. De horecagroothandel is daarmee tot 1 juli 2029 als Official Food Partner aan de club verbonden. Ook blijft Sligro food- en non-foodproducten leveren aan De Kuip. Dat meldt Sligro Food Group.

Lees bericht

Foodservice groothandels verenigen zich in FSN

Groothandels – Zes groothandels in de foodservicesector hebben zich verenigd in een nieuwe branchevereniging genaamd Foodservice Nederland (FSN). FSN is aangesloten bij Ondernemend Nederland (ONL) en wordt voorgezeten door de oud-politicus Erik Ziengs. De bedrijven willen de foodservicesector een duidelijke stem richting politiek Den Haag geven.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid