Hamburgermerk Carl’s Jr. heeft plannen in Nederland
Formulenieuws – Het premium Californische hamburgermerk Carl’s Jr. heeft plannen om in Nederland te starten. Het bedrijf heeft franchise consultant Franchise Match opdracht gegeven franchisepartners daarvoor te vinden.
De plannen volgen op de succesvolle expansie van Carl's Jr. in Europa op dit moment, zo laat de hamburgerketen weten. Inmiddels worden er in Europa op al meer dan 80 locaties hamburgers, sandwiches met kip en milkshakes geserveerd op Californische wijze. De afgelopen zes jaar is de groei van Carl's Jr. verdubbeld, waardoor het aantal buitenlandse restaurantlocaties is toegenomen tot meer dan 1.000 vestigingen in 40 landen.
Toegevoegde waarde
Met de steun van Franchise Match zoekt Carl's Jr. nu samenwerking met ambitieuze horecaondernemers en investeringsgroepen die de komende jaren ten minste twintig restaurants in hun regio’s willen openen en zodoende deel uit willen maken van een groot, wereldwijd opererend QSR-merk. Carl's Jr. zoekt naar franchisepartners die kunnen investeren in drukbezochte locaties in en rond grote steden. Tim Lowther, General Manager voor Carl's Jr. in Europa, gevestigd in Manchester: “We zijn ervan overtuigd dat Carl's Jr. alle ingrediënten voor succes heeft. Dit merk zal waarde toevoegen aan de markt door een uniek voorstel aan te bieden dat gericht is op hamburgers van hoge kwaliteit en een onvergetelijke ervaring”.
Bron: Carl's Jr./@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nederlandse hamburgerketen Fat Phill’s bestaat vijf jaar
Formulenieuws - De Nederlandse franchiseketen Fat Phill’s, opgericht in 2019 door Armin Vahabian, bestaat vijf jaar. De franchiseketen, die geïnspireerd op een Amerikaanse hamburgerketen telt zeventien locaties in Nederland en opent binnenkort de eerste vesting in het buitenland.
Lees berichtVolledige geautomatiseerde burgershop opent in California
Buitenland – In Zuid-California is de eerste volledig geautomatiseerde en AI-aangedreven burgerrestaurant geopend. Bij de ‘CaliExpress by Flippy’ is het nu mogelijk om premium Wagyu Blend Burgers aan te bieden tegen traditionele burgerprijzen, zo laten de initiatiefnemers weten.
Lees berichtRotterdam krijgt met SMASH een nieuwe hamburgerervaring
Horecaconcept – Rotterdam moet binnenkort een nieuw horecaconcept krijgen waar alles draait om de hamburger. Initiatiefnemer Diego Buik belooft een bescheiden menukaart maar ‘met de vertrouwde kwaliteit van Chef Diego en Diego’s Burgers, vertaald naar een 'diner-concept' met burgers, friet en dranken’.
Lees berichtGroei cafetariasector in eerste half jaar stabiel op ruim 11%
Analyse – De groei van de Nederlandse cafetaria blijft tot en met juni dit jaar op 11 procent. Dit blijkt uit verzamelde gegevens via de kassadata van NTF, op basis van 360 cafetaria’s met een gezamenlijk aandeel van 20% in de Nederlandse cafetariamarkt, van zowel de verkopen offline als online.
Lees berichtGemiddelde horecaprijs vegaburger lager dan vleesburger
Onderzoek – Voor een gemiddelde kwaliteitshamburger betaal je in Nederlandse horeca €16,34. Maar voor een vegaburger is dat €16,15. De gemiddelde prijs voor een vegaburger ligt dus lager dan voor een vleesburger. Dat heeft de Hamburger Bijbel uitgezocht op basis van 500 menukaarten in de Nederlandse horeca.
Lees berichtNederlanders verbreken eerder hun goede (eet)voornemens
Bezorganalyse - Dit jaar verbreken Nederlanders eerder dan ooit hun goede eetvoornemens. Dat blijkt uit een prognose van Deliveroo. De maaltijdbezorgservice voorspelt dat donderdag 13 januari 2022 om 19:14 de Nederlandse consument de goed voornemens is vergeten en weer massaal fastfood, zoete lekkernijen en alcohol bestelt.
Lees bericht