Happy Tosti zet soep uit De Verspillingsfabriek op de kaart


Formulenieuws - Sinds de soep uit De Verspillingsfabriek verkrijgbaar is via Bidfood, is het aantal afnemers toegenomen. Een van hen is Happy Tosti, met vestigingen in Den Haag, Leiden en Hoofddorp. Deze jonge organisatie won onlangs de ABN AMRO ‘Start-up of the year award’ en zorgt er met de verkoop van de soep voor dat de cirkel van verspilling rond is: soep gemaakt van verspilde groente, geserveerd door mensen met een beperking. De jonge ondernemers achter Happy Tosti zijn Sam Holtus en Jasper Kool van de Hotelschool in Den Haag. Ze ondernemen met een missie: bewijzen dat je op een sociale manier geld kunt verdienen in een horecazaak. Het werd een tosti-concept, gemaakt en geserveerd door met mensen met een beperking, in loondienst. Inmiddels runnen ze met een derde compagnon, Wibe Smulders, drie ‘Happy Tosti’s’. Gewoon goed “Eigenlijk wilden we de soep al eerder in het assortiment opnemen,” vertelt Kool. “Voorwaarde voor ons was dat deze verkrijgbaar moest zijn via onze grootleverancier Bidfood. Toen dat kon, zijn we de soep gaan afnemen. ” Opvallend was dat Happy Tosti er op de Horecava pas achter kwam dat de soep gemaakt wordt door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Ze waren gewoon op zoek naar een goed product. Uiteraard staan ze volledig achter de grootschalige aanpak van voedselverspilling van De Verspillingsfabriek. Logisch Voor alle producten waarmee Happy Tost wol werken geldt dat ze ‘logisch’ moeten zijn. Het verhaal achter het product moet kloppen. Liefst willen ze met ‘bio’ ervoor, maar dat lukt niet altijd. Smulders: “Met de soep uit De Verspillingsfabriek trekken we de keten nog verder door: soep van verspilde groente, gemaakt en geserveerd door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.” Bron: @FoodClicks Formulenieuws - Sinds de soep uit De Verspillingsfabriek verkrijgbaar is via Bidfood, is het aantal afnemers toegenomen. Een van hen is Happy Tosti, met vestigingen in Den Haag, Leiden en Hoofddorp. Deze jonge organisatie won onlangs de ABN AMRO ‘Start-up of the year award’ en zorgt er met de verkoop van de soep voor dat de cirkel van verspilling rond is: soep gemaakt van verspilde groente, geserveerd door mensen met een beperking. De jonge ondernemers achter Happy Tosti zijn Sam Holtus en Jasper Kool van de Hotelschool in Den Haag. Ze ondernemen met een missie: bewijzen dat je op een sociale manier geld kunt verdienen in een horecazaak. Het werd een tosti-concept, gemaakt en geserveerd door met mensen met een beperking, in loondienst. Inmiddels runnen ze met een derde compagnon, Wibe Smulders, drie ‘Happy Tosti’s’. Gewoon goed “Eigenlijk wilden we de soep al eerder in het assortiment opnemen,” vertelt Kool. “Voorwaarde voor ons was dat deze verkrijgbaar moest zijn via onze grootleverancier Bidfood. Toen dat kon, zijn we de soep gaan afnemen. ” Opvallend was dat Happy Tosti er op de Horecava pas achter kwam dat de soep gemaakt wordt door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Ze waren gewoon op zoek naar een goed product. Uiteraard staan ze volledig achter de grootschalige aanpak van voedselverspilling van De Verspillingsfabriek. Logisch Voor alle producten waarmee Happy Tost wol werken geldt dat ze ‘logisch’ moeten zijn. Het verhaal achter het product moet kloppen. Liefst willen ze met ‘bio’ ervoor, maar dat lukt niet altijd. Smulders: “Met de soep uit De Verspillingsfabriek trekken we de keten nog verder door: soep van verspilde groente, gemaakt en geserveerd door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid