Heineken Silver vanaf 28 maart op de tap
Introductie – Het nieuwe, extra verfrissende biertje met een iets lager alcoholpercentage, Heineken Silver, van bierbrouwerij Heineken is vanaf 28 maart verkrijgbaar op de tap. In de supermarkt is Heineken Silver al verkrijgbaar.
Naast een extra verfrissende smaak heeft het bier een lage bitterheid voor een zachtere afdronk. Ook het lagere alcoholpercentage van 4% speelt in op de behoefte naar een minder alcoholgebruik.
Heineken Silver wordt tijdens het brouwen gelagerd op een ijskoude temperatuur van -1 Celsius. Dit zorgt voor de verfrissende, uitgebalanceerde smaak , die toch kenmerkend is voor het bekende Heineken biertje.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Heineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar
Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.
Lees berichtID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev
Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.
Lees berichtBier met minder alcohol steeds populairder
Biermarkt – De Nederlandse bierdrinker drinkt steeds minder bier en wanneer die bier drinkt kiest hij steeds vaker voor een biertje met een lager alcoholpercentage. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de Nederlandse Brouwers. De bierverkopen zijn door de slechte zomer en hoge inflatie volgens de brouwers in 2023 zowel voor thuis als in de horeca licht teruggelopen.
Lees berichtBOB wordt VIB bij De Vrienden van Amstel LIVE
Event – De 26e editie van De Vrienden van Amstel LIVE is van start gegaan. Tot en met 26 januari bezoeken 200.000 vrienden de grootste Amstel kroeg van Nederland. Zoals in iedere kroeg is het de vraag: wie is de BOB vandaag? Om de BOB extra positief in de schijnwerpers te zetten introduceert De Vrienden van Amstel LIVE de VIB; oftewel de ‘very...
Lees berichtAmstel start nieuwe jaar met nieuwe, herkenbare campagne
Campagne – Amstel luidt het nieuwe jaar in met een nieuwe campagne. Ook hierin hebben de drie bekende Amstel vrienden weer de hoofdrol. Dit keer draait het om verhalen binnen vriendengroepen die in de loop der tijd flink worden aangedikt. Want ‘hoe langer de vriendschap, hoe sterker de verhalen’, wie kent het niet?
Lees berichtHeineken bedankt horecabedrijven met ‘Thankswagen’
Actie – Deze week verraste Heineken enkele horecaondernemers met een speciale ‘Thankswagen’. De wagen was voorzien van de naam van de ondernemer en was een bedankje van de bierbrouwer voor het die gebruik maken van de online bestelplatformen.
Lees bericht