Heinz trapt nationaal ‘Friet of Patat’-debat af met nieuwe saus


Actie - Het eeuwenoude taalverschil tussen noord en zuid krijgt een luchtige wending: Heinz lanceert een campagne rond de vraag die Nederland al decennia verdeelt: Zeg je friet of patat?

De aanleiding is de introductie van de nieuwe Heinz Friet of Patat Saus, die exclusief verkrijgbaar is bij HANOS Internationale Horeca Groothandel. Ter ondersteuning van de lancering roept Heinz consumenten op om hun voorkeur kenbaar te maken via een digitale stemronde.

De verkiezing loopt van 22 september tot en met 17 oktober, in dezelfde periode waarin ook het politieke verkiezingsseizoen van start gaat. “Een knipoog, maar met serieuze inzet,” aldus de organisatie. “We willen weten waar het land écht staat in deze discussie.”

De saus zelf blijft neutraal, vol van smaak, maar zonder partij te kiezen. Stemmen kan via de officiële campagnewebsite.

Bron: Heinz/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Huismerken winnen verder terrein in de foodservice

Onderzoek - Huismerken zijn bezig aan een stille opmars binnen de Nederlandse foodservice. Niet alleen in de keuken, maar steeds vaker ook zichtbaar aan de voorkant van het horecabedrijf. Uit de meest recente editie van de GROUP7 Professional Community Scan blijkt dat inmiddels 28% van de horecaondernemers, cateraars en instellingen huismerkproducten inzet die direct zichtbaar zijn voor de gast.

Lees bericht

Na Bidfood vertrekt ook groothandel HANOS bij Maxxam

Groothandel - Inkooporganisatie Maxxam heeft bekendgemaakt dat niet alleen Bidfood per 1 januari vertrekt bij de inkooporganisatie, maar dat per diezelfde datum ook HANOS het lidmaatschap beëindigt. Beide bedrijven blijven tot het einde van 2025 volledig betrokken bij lopende activiteiten en verplichtingen binnen de coöperatie.

Lees bericht


Uber Eats: friet is favoriete snack, maar vegan groeit

Analyse - Bezorgdienst Uber Eats heeft een analyse gemaakt van de besteltrends in Nederland in 2024. De data geven een opvallend beeld van het eetgedrag van Nederlanders, waarin traditionele snacks nog altijd favoriet zijn, maar plantaardige alternatieven aan terrein winnen.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid