Hela komt met ready-to-serve Maaltijdsauzen


Hela brengt dit jaar zeven nieuwe maaltijdsauzen op de markt

Introductie – Hela brengt vanaf april dit jaar zeven nieuwe maaltijdsauzen op de markt die de foodprofessional in de keuken kunnen helpen op het gebied van gemak, smaak en gezondheid.

De sauzenfabrikant heeft twee jaar aan de ontwikkeling van de zeven nieuwe maaltijdsauzen gewerkt, zo laat het bedrijf weten. De sauzen zijn gemaakt van zorgvuldig geselecteerde ingrediënten en garnituren zoals groenten, kruiden en specerijen. Hela wil met de kant- en-klaarsauzen de horeca ondersteunen die kampt met vraagstukken als personeelstekort, duurzaamheid en gezondheid.

Duurzaam

De zeven varianten zijn allemaal geschikt voor vlees, vis of vega. Daarnaast zijn de maaltijdsauzen vegan, gluten- en lactosevrij. Loekie Hofstee, Manager Innovatie & Ontwikkeling bij Hela: “Waar reguliere champignon- en peperroomsauzen vaak worden gemaakt van dierlijke room, is er bij de productie van de maaltijdsaus Rijke Champignon en Bonte Peper gebruikt gemaakt van plantaardige room. Ook hebben we bij het ontwikkelen van de Tomate Mexicana en Pomodoro Italia gekeken naar de voedselverspilling van tomaten. De basis van deze sauzen is nu gemaakt van 100% geredde tomaten van Food Fellows. De verpakking is 100% recyclebaar. Hierdoor kunnen de sauzen bijdragen aan de duurzaamheidsdoelstellingen van een bedrijf.”

Bron: Hela/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Online bestelde vega-snacks groeien met 24% bij Kwalitaria

Formulenieuws – Steeds vaker zijn er vegetarische snacks en gerechten te vinden o de menukaart van Kwalitaria. De cafetariaformule merkt dan ook de vraag naar alternatieven zonder vlees stijgen. In het eerste kwartaal van dit jaar, werden online 24% meer vegetarische gerechten besteld.

Lees bericht

Private Labelbeurs PLMA vult negen RAI-hallen met food

Vakbeurzen - Ruim 2.950 exposanten uit 70 landen gaan op 28 en 29 mei de beurshallen vullen van de RAI in Amsterdam. Negen hallen van het Amsterdam Convention Centre worden in beslag genomen door de foodbedrijven. De PLMA is daarmee de grootste foodvakbeurs in Nederland.

Lees bericht

Eerste gezamenlijke meting eiwittransitie supermarkten

Supermarkten - In Nederland is 39,7% van de eiwitten die we kopen in de supermarkt plantaardig en 60,3% dierlijk. Dit blijkt uit de eerste gezamenlijke Eiweet-meting van de supermarkten Aldi, Dirk, Ekoplaza, Jumbo, Lidl en Plus, in samenwerking met de Green Protein Alliance en ProVeg Nederland.

Lees bericht


Royal Swinkels introduceert biologisch gebrouwen FreeBrew

Introductie - Royal Swinkels introduceert een caloriearme craft soda op basis van mout. FreeBrew is gemaakt van biologische ingrediënten en mouten van gerst, haver, tarwe en spelt. De alcoholvrije dorstlesser doorloopt hetzelfde brouwproces als bier, zonder dat er alcohol wordt gevormd, en komt in de smaken bloedsinaasappel, citroen en framboos.

Lees bericht

Cafetariaformule Kwalitaria ziet vega aandeel groeien

Formulenieuws – De vraag naar vegetarisch groeit nog steeds, merkt ook Kwalitaria. En daarmee groeit ook het aanbod van de cafetariaformule. De ruim 135 vestigingen hebben een steeds uitgebreider vega assortiment met onder andere burgers, snacks en friet specials.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid