‘Helft minder gasten bij geen pin-mogelijkheid’
Horeca – Horecazaken die geen mogelijkheid hebben om te betalen met de pinpas kunnen tot de helft van hun klandizie mislopen. Dat blijkt uit onderzoek gedaan in opdracht van Lightspeed. De pinas is verreweg het meest favoriete betaalmiddel; 85 procent van de Nederlanders betaalt in een horecazaak het liefst met pin.
Voor 23 procent heeft betalen met pin, creditcard of telefoon om hygiënische redenen de voorkeur boven contante betalingen. De populariteit van de pinpas komt voornamelijk door het gemak waarmee kosten kunnen worden gedeeld; 63 procent van de 1127 ondervraagde consumenten door Lightspeed, geven het splitten als voornaamste reden aan.
Horecabezoek lager
Sinds de heropening van de cafés en restaurants heeft de Nederlandse horeca nog steeds last van terughoudendheid onder hun gasten, aldus de uitkomsten. Bijna één op de drie Nederlanders (29%) geeft aan horecagelegenheden minder vaak te bezoeken dan voor de pandemie. Van hen zegt 17 procent het nog steeds te risicovol te vinden. Maar liefst een op de tien (12%) consumenten neemt een rigoureuzer besluit: zij geven aan dat ze de komende tijd niet van plan zijn om überhaupt een horecagelegenheid te bezoeken. In 2019, vóór de uitbraak van de COVID-19 pandemie, werd door Lihtspeed aan ruim 1000 consumenten dezelfde vraag gesteld. Destijds gaf slechts één procent dat antwoord. Van de horecagangers is 43 procent van plan minstens één keer per maand in een restaurant te eten. In november 2020 was dit 18 procent en in juli 2019 36 procent.
Bron: Lightspeed/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees bericht