Helft publiek Huishoudbeurs gemiddeld 24 jaar


Traditioneel veel foodmerken op de Huishoudbeurs

Event – “De tijd dat De Huishoudbeurs het domein was van gratis goodies en 50+ huisvrouwen ligt ver achter ons. Van de 25.000 bezoekers die dit weekend naar RAI Amsterdam kwamen, was maar liefst 46 procent gemiddeld 24 jaar.” Dat schrijft de organisatie van De Huishoudbeurs naar aanleiding van het bezoek het eerste weekend.

De beurs heeft ook een eigentijdsere opzet gekregen . Zo was er een partybus van Stëlz Hard Selzer, een stand van Lego en keerde Blokker na een aantal edities weer terug op de beursvloer. Danielle Meester, directeur Huishoudbeurs, gaf ook aan dat de Huishoudbeurs een meer festivalachtige opzet heeft gekregen dan vroeger. Van signeersessies van populaire schrijvers tot een sensationele show in Club Black Jack, van een StartersLAB voor beginnende ondernemers tot demonstraties van innovatieve producten en van inspirerende talks tot een compleet theater- en muziekprogramma. Beursmanager Elaine Vernooy voegde toe: ‘De hallen zijn een feest voor het oog, maar prikkelen ook alle andere zintuigen. We hebben dit jaar meer vierkante meter beursvloer en meer dan 300 stands en shops, waarvan 50 procent nieuw is.

€107,- per bezoeker

De beursvloer is verdeeld over de vier segmenten Body & mind, Food & drinks, Life & living en Home & garden. De beurs is ook niet alleen voor huisvrouwen, maar voor iedereen die een huishouden runt. 74% van de bezoekers heeft een baan, is zelfstandig ondernemer of studeert. Van alle bezoekers doet 95% een aankoop en de gemiddelde besteding bij exposanten is €107,- per bezoeker.

77e editie

De eerste Huishoudbeurs vond plaats in 1950 en dit jaar is het iconische evenement toe aan de 77ste editie. Met meer dan 100.000 bezoekers in 8 dagen is De Huishoudbeurs het best bezochte consumentenevenement van Nederland. De Huishoudbeurs 2024 duurt nog tot en met zaterdag 24 februari.

Bron: @FoodClicks

De stand van Lego met bloemen van het speelgoed
Bezoekers bij de opening van de 77e editie van de Huishoudbeurs
Openingshandeling van de Huishoudbeurs met bekende Nederlanders

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Free From Food keert terug naar Amsterdamse Rai

Vakbeurzen - De Free From Food beurs keert dit jaar van 21 tot en met 22 november 2023 terug naar de RAI in Amsterdam. Deze editie telt de beurs ruim 250 exposanten met producten op het gebied van plantaardige, veganistische, gezonde, biologische, functionele en gezondheidsingrediënten.

Lees bericht


Kaptein lanceert Echte Smeerkaas

Introductie – Het familiebedrijf lanceert naast de bekende Echte Boter nu ook Echte Smeerkaas. De smeerkaas wordt volgens een traditioneel familierecept gemaakt in de 20+ varianten Naturel, Sambal, Komijn en Kruiden.

Lees bericht

Ook volgend jaar geen Horecava

Vakbeurzen - De organisatie achter Horecava heeft in overleg met de horecabranche besloten om de vakbeurs geen doorgang te laten vinden in 2022. De huidige situatie in de branche maakt de organisatie van een kwalitatief, fysiek evenement ondoenlijk en onwenselijk, zo laat de organisatie weten.

Lees bericht

Private labelbeurs PLMA gaat opnieuw niet door

Beurzen – De 'World of Private Label', de private labelbeurs die in december in de Amsterdamse RAI zou worden gehouden gaat opnieuw niet door. Het is de derde keer dat de beurs wordt uitgesteld. De grootste beurs op het gebied van private labels zou op 14 en 15 december plaatsvinden. De PLMA International Council, die de beurs organiseert vindt de internationale situatie rondom...

Lees bericht


Horecabeurs Horecava volgend jaar in hybridevariant

Beurzen - Passend bij alle coronamaatregelen krijgt ook horecavakbeurs Horecava in 2021 een hybridevariant. Naast een veel kleinere fysieke vakbeurs die voor bezoekers en exposanten volgens de geldende coronamaatregelen wordt ingericht, zal er online meer dan gebruikelijk te zien en beleven zijn.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid