HelloFresh boekt recordomzet tweede kwartaal


Gemiddeld geeft een gezin €2877 uit aan een maaltijdbox abonnement voor 4 personen met daarin 3 gerechten per week / Foto bij: HelloFresh

Bezorgdienst - HelloFresh behaalde in het tweede kwartaal een omzet van bijna twee miljard euro. Dat is de hoogste kwartaalomzet ooit voor de maaltijdboxbezorger en 16% meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

HelloFresh groeide niet alleen in omzet maar ook in het aantal actieve klanten. In het tweede kwartaal groeide de klanten basis met iets meer dan 4& van 7,68 miljoen naar 8,0 miljoen. Dominik Richter, CEO en medeoprichter van HelloFresh over de resultaten: “HelloFresh kende een sterk eerste semester en gaat daarmee in tegen de heersende stroming binnen de e-commerce. Hoewel we werden geconfronteerd met een aantal macro-economische uitdagingen, konden onze teams op tal van vlakken wezenlijke vooruitgang boeken. Zo wordt er steeds meer geïnvesteerd in productielocaties en -automatisering, betere productiviteit in onze distributiecentra en blijven we de klantervaring verbeteren door de klanten meer keuzes, meer flexibiliteit en een betere dienstverlening te bieden”.

Het bedrijf heeft daarnaast niet alle kosten door hoeven te berekenen aan de klanten, zo laat Richter weten. “Onze producten blijven aantrekkelijk en concurrerend geprijsd en zorgen voor meerwaarde voor onze klanten. Zoals thuis vers eten ontvangen, voedselverspilling verminderen, en het wegnemen van plannen en nadenken over wat te kopen en te eten”.

Pauwel Wiertsema, CEO van HelloFresh Benelux: “Om te voorzien in de behoefte van onze klanten hebben we meer snelle recepten ontwikkeld, zodat de klant ook in 15-20 minuten een verse maaltijd op tafel kan zetten. Ook werken we steeds meer met  seizoensgebonden producten en zijn er in ons aanbod recepten te vinden voor elk moment van de dag. Omdat we exacte hoeveelheden leveren voor het bereiden van een maaltijd biedt dit controle over uitgaven”.

Bron: HelloFresh/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Geld en tijdgebrek belemmeren mensen duurzamer te leven’

Onderzoek – Vrouwen leven hun duurzame gewoontes meer na dan mannen, hoewel mannen van zich zelf vinden dat zij duurzamer bezig zijn. Dat blijkt uit onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh. Daarnaast blijkt dat mensen graag duurzamer willen leven, maar door geld of tijdgebrek daar niet aan toe komen.

Lees bericht

Maaltijdbox kost gezin bijna 3000 euro per jaar

Analyse – Maaltijdboxen zijn nog altijd populair bij gezinnen. Gemiddeld geeft een gezin bijna 3000 euro (€2877) uit aan een maaltijdbox-abonnement voor 4 personen. In zo’n abonnement zitten dan 3 maaltijden per week. De berekeningen van Foodboxen.nl zijn uitgevoerd op basis van een abonnement voor 40 weken.

Lees bericht



Maaltijdboxen vooral populair onder twintigers

Onderzoek – Abonnementen op maaltijdboxen zoals HelloFresh en Uitgekookt blijken vooral populair te zijn onder jong volwassenen. Uit onderzoek van vergelijkingssite Slimster.nl blijkt dat bijna één op de tien Nederlanders tussen de 18 en 30 jaar gebruikmaakt van een abonnement op een maaltijdbox

Lees bericht

HelloFresh gaat samenwerken met De Vegetarische Slager

Samenwerking – Maaltijdboxleverancier HelloFresh en De Vegetarische Slager gaan langdurig samenwerken. Omdat de groep consumenten die minder vlees wil eten groeit, wil HelloFresh vaker een maaltijd aanbieden met een vleesvervanger. De Vegetarische Slager gaat die vleesvervangers verzorgen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid