HelloFresh gaat samenwerken met De Vegetarische Slager

Samenwerking – Maaltijdboxleverancier HelloFresh en De Vegetarische Slager gaan langdurig samenwerken. Omdat de groep consumenten die minder vlees wil eten groeit, wil HelloFresh vaker een maaltijd aanbieden met een vleesvervanger. De Vegetarische Slager gaat die vleesvervangers verzorgen.
Uit recent onderzoek van HelloFresh blijkt dat de helft van de Nederlanders wil minderen in hun vlees- en visconsumptie. Volgens de maaltijdboxbezorger kan dat gerealiseerd worden door vlees simpelweg bij gerechten weg te laten of door het stukje kip vaker om te wisselen met een vleesvervanger. Vanaf 4 maart kunnen de HelloFresh-klanten de hele maand maart vier recepten met plantaardig vlees van De Vegetarische Slager in hun maaltijdbox kiezen, zoals vegan Kipstuckjes. Dit is het startsein van een langdurige samenwerking.
Voor veel Nederlanders blijft een stukje vlees bij de maaltijd onmisbaar (60%). Bij drie op de vijf (61%) is het zelfs een vanzelfsprekendheid, blijkt uit het onderzoek van HelloFresh. Toch zien ze ook groei bij de bestellingen. Het afgelopen jaar waren de vegetarische recepten zelfs de meest gekozen receptcategorie. Maar ondanks alle positieve geluiden rondom vegetarisch gaat de omschakeling naar minder vlees eten niet zonder slag of stoot, signaleert ook HelloFresh.
Smaak
Vier op de tien vindt het moeilijk om vegetarisch te koken en een iets groter aandeel (44%) vindt het lastig om inspiratie te vinden voor gerechten zonder vlees. Ruim twee op de vijf denkt daarbij dat er ingeleverd moet worden op smaak of denkt dat het meer tijd kost om een vegetarisch gerecht te bereiden (29%). HelloFresh en De Vegetarische Slager willen die bezwaren en probleempunten gaan oplossen. Receptontwikkelaar Iris van HelloFresh: “Door een maaltijdbox samen te stellen met makkelijke en lekkere vegetarische gerechten, is de drempel lager om vegetarisch te eten. Bovendien staat er dankzij het handige stappenplan in een mum van tijd een vegetarische en voedzame maaltijd op tafel.” En het inleveren op smaak? Integendeel, aldus Tim Warren, Global Research & Development Director bij De Vegetarische Slager. “Ons credo is dat je juist niets hoeft te laten schieten. Omdat we begrijpen dat veel vleesliefhebbers het lastig vinden om minder dierlijk vlees te eten, investeren we bij De Vegetarische Slager - samen met partners en startups - in alle bouwstenen om de smaakverwachtingen te overtreffen. Daarbij horen ook bite, aroma, geur, malsheid en textuur. Zo kun je met onze producten van de vleessmaak blijven genieten."
Bron: Hello Fresh/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Smaak van eten centraal bij Food Inspiration Days Outdoor
Evenement - Op dinsdag 20 en woensdag 21 juni vinden de Food Inspiration Days Outdoor ‘23 plaats. Onversterkt eten staat in de spotlights tijdens deze twee dagen rondom het thema ‘back to the flavor’. Het evenement wordt gehouden op Boerderij Engelenhove in Ede.
Lees berichtBOON introduceert nieuwe productlijn in kleurrijke verpakkingen
Introductie - BOON, bekend van de vleesvervangers, introduceert een nieuwe productlijn in een duurzaam en kleurrijk jasje. Het merk wil de boon als basis-ingrediënt meer op de voorgrond plaatsen en wil dat doen als meest duurzame optie.
Lees berichtYB maakt andere strategische keuze en sluit alle vestigingen
Formulenieuws - YB maakt strategische shift en gaat zich volledig richten op de distributie van plantaardige producten en wil zich met winkels verder ontwikkelen als franchiseorganisatie. Volgens oprichter en eigenaar Wouter Staal kan hij op die manier meer impact maken.
Lees bericht‘Informatie over gezonde voeding voor veel Nederlanders verwarrend’
Onderzoek - Ruim 30% van de Nederlanders vindt informatie over gezonde voeding verwarrend. Mensen weten niet of koolhydraten slecht zijn, of ze genoeg eiwitten eten en vragen zich af of vleesvervangers echt gezond zijn. Meer dan de helft van de 1000 ondervraagde Nederlanders heeft wel behoefte aan betrouwbare informatie over gezonde voeding.
Lees berichtJan Zandbergen Group opent nieuw innovatiecentrum
Uitbreiding – Onlangs opende Jan Zandbergen Group hun nieuwe Food Innovatiecentrum in Veenendaal. Het nieuwe centrum gaat een grote rol spelen in de transitie naar meer plantaardig die het voormalige vleesbedrijf momenteel doormaakt.
Lees berichtNew York Pizza komt met drie pizza’s van De Vegetarische Slager
Formulenieuws - New York Pizza en De Vegetarische Slager gaan samen het assortiment bij de pizzaketen uitbreiden met drie vegetarische varianten. De nieuwe ‘Meat Taste, Plant Based’ pizza’s: de Plant burger, Planteroni en Plantsteak zijn een aanvulling op het vegetarische assortiment van New York Pizza.
Lees bericht