HelloFresh gaat samenwerken met De Vegetarische Slager


Hello Fresh en De Vegetarische Slager willen samen de consument overtuigen dat vleesvervangers niet ten kosten gaan van de smaak

Samenwerking – Maaltijdboxleverancier HelloFresh en De Vegetarische Slager gaan langdurig samenwerken. Omdat de groep consumenten die minder vlees wil eten groeit, wil HelloFresh vaker een maaltijd aanbieden met een vleesvervanger. De Vegetarische Slager gaat die vleesvervangers verzorgen.

Uit recent onderzoek van HelloFresh blijkt dat de helft van de Nederlanders wil minderen in hun vlees- en visconsumptie. Volgens de maaltijdboxbezorger kan dat gerealiseerd worden door vlees simpelweg bij gerechten weg te laten of door het stukje kip vaker om te wisselen met een vleesvervanger. Vanaf 4 maart kunnen de HelloFresh-klanten de hele maand maart vier recepten met plantaardig vlees van De Vegetarische Slager in hun maaltijdbox kiezen, zoals vegan Kipstuckjes. Dit is het startsein van een langdurige samenwerking.

Voor veel Nederlanders blijft een stukje vlees bij de maaltijd onmisbaar (60%). Bij drie op de vijf (61%) is het zelfs een vanzelfsprekendheid, blijkt uit het onderzoek van HelloFresh. Toch zien ze ook groei bij de bestellingen. Het afgelopen jaar waren de vegetarische recepten zelfs de meest gekozen receptcategorie. Maar ondanks alle positieve geluiden rondom vegetarisch gaat de omschakeling naar minder vlees eten niet zonder slag of stoot, signaleert ook HelloFresh.

Smaak

Vier op de tien vindt het moeilijk om vegetarisch te koken en een iets groter aandeel (44%) vindt het lastig om inspiratie te vinden voor gerechten zonder vlees. Ruim twee op de vijf denkt daarbij dat er ingeleverd moet worden op smaak of denkt dat het meer tijd kost om een vegetarisch gerecht te bereiden (29%). HelloFresh en De Vegetarische Slager willen die bezwaren en probleempunten gaan oplossen. Receptontwikkelaar Iris van HelloFresh: “Door een maaltijdbox samen te stellen met makkelijke en lekkere vegetarische gerechten, is de drempel lager om vegetarisch te eten. Bovendien staat er dankzij het handige stappenplan in een mum van tijd een vegetarische en voedzame maaltijd op tafel.” En het inleveren op smaak? Integendeel, aldus Tim Warren, Global Research & Development Director bij De Vegetarische Slager. “Ons credo is dat je juist niets hoeft te laten schieten. Omdat we begrijpen dat veel vleesliefhebbers het lastig vinden om minder dierlijk vlees te eten, investeren we bij De Vegetarische Slager - samen met partners en startups - in alle bouwstenen om de smaakverwachtingen te overtreffen. Daarbij horen ook bite, aroma, geur, malsheid en textuur. Zo kun je met onze producten van de vleessmaak blijven genieten."

Bron: Hello Fresh/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Klant koopt meer vleesvervangers bij vleespilot Lidl’

Supermarkt – Supermarktketen Lidl heeft in samenwerking met Wageningen Universiteit en het World Resources Institute een half jaar lang in 70 winkels getest wat er gebeurt als enkele vleesvervangers direct naast het vlees worden gepresenteerd in het vleesschap. De afgelopen maanden heeft Wageningen Universiteit de cijfers geanalyseerd. De resultaten zijn positief: Lidl verkocht maar liefst gemiddeld 7% meer vleesvervangers gedurende de pilot.

Lees bericht


Leonidas uitblinker op waardestrategie ‘beste product’

Onderzoek - Leonidas-klanten geven deze chocolaterie van alle foodretailers de hoogste score op de waardestrategie ‘beste product’. Uw Slager en Ekoplaza volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail van specialist in online marktonderzoek Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.

Lees bericht

De Vegetarische Slager wordt steeds plantaardiger

Samenwerking - De Vegetarische Slager gaat meer samenwerken met de eivervangers van The EVERY Company, waardoor de producten steeds plantaardiger worden. Veel producten zijn dat al, maar nog niet allemaal. Het online platform ChangeInc. voor toekomstmakers vraagt zich daarom af wordt de Vegetarische Slager straks niet de Veganistische Slager?

Lees bericht



Sodexo streeft naar 33% plantaardig in 2025

Catering - In 2025 is minimaal 33% van de gerechten in Sodexo bedrijfsrestaurants volledig plantaardig. Dat laat de cateraar weten. Het is een van de kortetermijndoelen die onderdeel uitmaken van het internationale doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.

Lees bericht

Wakker Dier signaleert daling vleesverkoop supermarkten

Analyse – Uit verkoopdata van marktonderzoekbureau Circana signaleert Wakker Dier dat de vleesverkopen de laatste vier jaar met 16,4 procent zijn gedaald. Ook vorig jaar verkochten supermarkten 2,3 procent minder vlees dan het jaar ervoor. “Veel consumenten eten al minder vlees en ook de meeste supermarkten zetten nu in op meer plantaardig. Dat telt inmiddels aardig op,” aldus Collin Molenaar van Wakker Dier...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid