HelloFresh profiteert sterk van coronaperiode


Maaltijdbezorgdienst – HelloFresh heeft het aantal bestellingen en de omzet meer dan zien verdubbelden dankzij recordcijfers in het tweede kwartaal dit jaar. Het aantal bestellingen steeg in het tweede kwartaal van 2020 met 103% in vergelijking met vorig jaar. In de coronaperiode steeg het aantal bestellingen naar 18,1 miljoen.

Ook het aantal vaste klanten is fors gestegen, zo laat het bedrijf vandaag weten. Het actieve klantenbestand van de maaltijdbezorger is gegroeid naar 4,18 miljoen. Ten opzichte van vorig jaar is dit een stijging van 74%. “De groei van de afgelopen maanden is uitzonderlijk, omdat zowel nieuwe als bestaande klanten voor HelloFresh hebben gekozen. We hebben vertrouwen bij onze klanten, zoals blijkt uit de terugkerende bestellingen en het hogere bestelgedrag per gedane bestelling dan ooit tevoren. We zien dat klanten nieuwe gewoontes hebben aangenomen en meer HelloFresh-maaltijden bestellen in hun weekmenu doordat ze meer tijd thuis doorbrengen", zegt Dominik Richter, medeoprichter en CEO van HelloFresh.

HelloFresh heeft in het tweede kwartaal wereldwijd 149 miljoen maaltijden thuisbezorgd. Het bedrijf kondigde onlangs aan de eerste klimaatneutrale maaltijdboxleverancier ter wereld te worden. Het bedrijf streeft ernaar om vanaf 2020 100% van de directe CO2-uitstoot uit de productie, bezorging aan klanten, kantoren en zakenreizen te compenseren als onderdeel van de duurzaamheidsstrategie.

Volgens eigen zeggen blijft bij HelloFresh minder dan één procent van het voedsel in de productie ongebruikt en wordt meer dan twee derde daarvan gedoneerd aan lokale voedselbanken. In vergelijking met de supermarkten komt dat neer op 66 procent minder voedselverspilling.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Geld en tijdgebrek belemmeren mensen duurzamer te leven’

Onderzoek – Vrouwen leven hun duurzame gewoontes meer na dan mannen, hoewel mannen van zich zelf vinden dat zij duurzamer bezig zijn. Dat blijkt uit onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh. Daarnaast blijkt dat mensen graag duurzamer willen leven, maar door geld of tijdgebrek daar niet aan toe komen.

Lees bericht


Maaltijdbox kost gezin bijna 3000 euro per jaar

Analyse – Maaltijdboxen zijn nog altijd populair bij gezinnen. Gemiddeld geeft een gezin bijna 3000 euro (€2877) uit aan een maaltijdbox-abonnement voor 4 personen. In zo’n abonnement zitten dan 3 maaltijden per week. De berekeningen van Foodboxen.nl zijn uitgevoerd op basis van een abonnement voor 40 weken.

Lees bericht


Maaltijdboxen vooral populair onder twintigers

Onderzoek – Abonnementen op maaltijdboxen zoals HelloFresh en Uitgekookt blijken vooral populair te zijn onder jong volwassenen. Uit onderzoek van vergelijkingssite Slimster.nl blijkt dat bijna één op de tien Nederlanders tussen de 18 en 30 jaar gebruikmaakt van een abonnement op een maaltijdbox

Lees bericht


HelloFresh gaat samenwerken met De Vegetarische Slager

Samenwerking – Maaltijdboxleverancier HelloFresh en De Vegetarische Slager gaan langdurig samenwerken. Omdat de groep consumenten die minder vlees wil eten groeit, wil HelloFresh vaker een maaltijd aanbieden met een vleesvervanger. De Vegetarische Slager gaat die vleesvervangers verzorgen.

Lees bericht

‘Nederlander beknibbelt op kerstdiner vanwege inflatie’

Onderzoek – Een kleiner gezelschap aan de eettafel en een minder luxe kerstmenu. Dat is het gevolg van de inflatie dat ook mensen parten speelt tijdens de feestdagen. Volgens onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh leveren de hoge prijzen van voedsel de Nederlander wel degelijk zorgen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid