HelloFresh verdubbelde aantal klanten, bestellingen en maaltijden
Bezorgboxen – Maaltijdbox-leverancier Hello Fresh heeft een zeer goed derde kwartaal gedraaid. Het aantal actieve klanten, bestellingen en maaltijden verdubbelde ten opzichte van derde kwartaal 2019. Mede door de coronacrisis waardoor veel mensen thuis koken, steeg het aantal bestellingen in die periode naar het recordaantal van 19,49 miljoen bestellingen.
Ook het aantal actieve klanten bereikte absoluut record van 5 miljoen, tegen 2,61 miljoen in 2019. In dat jaar lag het aantal bestellingen met 9,11 miljoen ook fors lager dan in het derde kwartaal van dit jaar. Als gevolg van deze cijfers de omzet van de groep met 120,2% tot 970,2 miljoen euro in kwartaal 3.
HelloFresh ziet de toename vooral als gevolg van de loyaliteit van bestaande klanten en de toename van het aantal nieuwe klanten in beide bedrijfssegmenten. Maar ook de sluiting van de horeca had duidelijk invloed op de cijfers. “De trend om meer thuis te koken, is tijdens de pandemie versneld, en wij verwachten dat die trend zich zal voortzetten. Consumenten zullen blijven vertrouwen op online mogelijkheden om maaltijden en ingrediënten thuis te laten bezorgen. Ook blijven velen thuis werken en zo ook meer maaltijden thuis eten", zegt Dominik Richter, CEO en mede-oprichter van HelloFresh. “We zijn er heel trots op dat we vijf miljoen klanten over de hele wereld het voorbije kwartaal van 162 miljoen maaltijden hebben voorzien.”
Voedselbanken
In de landen waar HelloFresh actief is, levert he ook een bijdrage aan de Voedselbanken. Mede door de gunstige resultaten verhoogde het bedrijf de inspanningen en schonk het eerder dit jaar onder andere 3 miljoen euro aan voedselbanken. Deze schenking bestond uit maaltijden en €170.000 aan financiële ondersteuning. HelloFresh Benelux werkt sinds 2014 samen met de lokale voedselbanken door overgebleven maaltijdboxen te doneren.
Omzetprognoses
Wegens de aanhoudende coronacrisis heeft HelloFresh zijn prognose voor het hele jaar 2020 op 16 oktober voor de derde keer dit jaar verhoogd.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
HelloFresh groeit met bezorging kant-en-klaarmaaltijden
Maaltijdbezorging - Maaltijdbezorger HelloFresh heeft in het eerste kwartaal de omzet licht zien groeien naar iets meer dan 2 miljard euro. Een groei van 3,8% en meteen ook een record. De groei werd voornamelijk gerealiseerd door de verkoopstijging in kant-en-klaarmaaltijden.
Lees berichtMaaltijdboxen vooral populair onder twintigers
Onderzoek – Abonnementen op maaltijdboxen zoals HelloFresh en Uitgekookt blijken vooral populair te zijn onder jong volwassenen. Uit onderzoek van vergelijkingssite Slimster.nl blijkt dat bijna één op de tien Nederlanders tussen de 18 en 30 jaar gebruikmaakt van een abonnement op een maaltijdbox
Lees berichtMaaltijdboxen in 2 jaar gemiddeld 6% gestegen
Analyse - Maaltijdboxen zijn de afgelopen twee jaar met gemiddeld 6 procent gestegen. Dit blijkt uit onderzoek van Foodboxen.nl. Het bedrijf deed onderzoek naar de prijzen omdat de prijzen voor levensmiddelen als gevolg van inflatie flink aan het stijgen zijn.
Lees berichtNederlanders geïnteresseerd in abonnement op drank en voeding
Onderzoek – Nederlanders zijn het meest geïnteresseerd in een abonnement op dranken en voeding. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een onderzoek van Multiscope onder bijna 3.500 Nederlanders. Mede door de belangstelling voor abonnementen op dranken en voeding, groeit de totale markt voor productabonnementen het komende jaar naar verwachting van €1,4 miljard naar €2,4 miljard.
Lees berichtHelloFresh groeit door en boekt 1,56 miljard euro omzet
Maaltijdboxen – HelloFresh SE van 'HelloFresh', zet zijn het groeitraject voort en bereikt in het tweede kwartaal van 2021 7,7 miljoen klanten. Bijna twee keer zoveel als dezelfde periode vorig jaar met 4,2 miljoen klanten. De omzet van de groep voor het tweede kwartaal kwam daarmee uit op een bedrag van 1,56 miljard euro, een stijging van 66,5%.
Lees berichtHello Fresh vraagt Duitse klanten te annuleren tegen 10 euro bonus
Maaltijdbezorging – Het was een zeer ongebruikelijk aanbod dat Hello Fresh in Duitsland onlangs deed; met kerst was het aantal bestellingen zo groot, dat de vaste klanten hun wekelijkse maaltijdbox konden annuleren in ruil voor 10 euro op hun rekening.
Lees bericht