HelloFresh verdubbelde aantal klanten, bestellingen en maaltijden


Bezorgboxen – Maaltijdbox-leverancier Hello Fresh heeft een zeer goed derde kwartaal gedraaid. Het aantal actieve klanten, bestellingen en maaltijden verdubbelde ten opzichte van derde kwartaal 2019. Mede door de coronacrisis waardoor veel mensen thuis koken, steeg het aantal bestellingen in die periode naar het recordaantal van 19,49 miljoen bestellingen.

Ook het aantal actieve klanten bereikte absoluut record van 5 miljoen, tegen 2,61 miljoen in 2019. In dat jaar lag het aantal bestellingen met 9,11 miljoen ook fors lager dan in het derde kwartaal van dit jaar. Als gevolg van deze cijfers de omzet van de groep  met 120,2% tot 970,2 miljoen euro in kwartaal 3.

HelloFresh ziet de toename vooral als gevolg van de loyaliteit van bestaande klanten en de toename van het aantal nieuwe klanten in beide bedrijfssegmenten. Maar ook de sluiting van de horeca had duidelijk invloed op de cijfers. “De trend om meer thuis te koken, is tijdens de pandemie versneld, en wij verwachten dat die trend zich zal voortzetten. Consumenten zullen blijven vertrouwen op online mogelijkheden om maaltijden en ingrediënten thuis te laten bezorgen. Ook blijven velen thuis werken en zo ook meer maaltijden thuis eten", zegt Dominik Richter, CEO en mede-oprichter van HelloFresh. “We zijn er heel trots op dat we vijf miljoen klanten over de hele wereld het voorbije kwartaal van 162 miljoen maaltijden hebben voorzien.”

Voedselbanken

In de landen waar HelloFresh actief is, levert he ook een bijdrage aan de Voedselbanken. Mede door de gunstige resultaten verhoogde het bedrijf de inspanningen en schonk het eerder dit jaar onder andere 3 miljoen euro aan voedselbanken. Deze schenking bestond uit maaltijden en €170.000 aan financiële ondersteuning. HelloFresh Benelux werkt sinds 2014 samen met de lokale voedselbanken door overgebleven maaltijdboxen te doneren.

Omzetprognoses

Wegens de aanhoudende coronacrisis heeft HelloFresh zijn prognose voor het hele jaar 2020 op 16 oktober voor de derde keer dit jaar verhoogd.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

HelloFresh groeit met bezorging kant-en-klaarmaaltijden

Maaltijdbezorging - Maaltijdbezorger HelloFresh heeft in het eerste kwartaal de omzet licht zien groeien naar iets meer dan 2 miljard euro. Een groei van 3,8% en meteen ook een record. De groei werd voornamelijk gerealiseerd door de verkoopstijging in kant-en-klaarmaaltijden.

Lees bericht


Maaltijdboxen vooral populair onder twintigers

Onderzoek – Abonnementen op maaltijdboxen zoals HelloFresh en Uitgekookt blijken vooral populair te zijn onder jong volwassenen. Uit onderzoek van vergelijkingssite Slimster.nl blijkt dat bijna één op de tien Nederlanders tussen de 18 en 30 jaar gebruikmaakt van een abonnement op een maaltijdbox

Lees bericht

Maaltijdboxen in 2 jaar gemiddeld 6% gestegen

Analyse - Maaltijdboxen zijn de afgelopen twee jaar met gemiddeld 6 procent gestegen. Dit blijkt uit onderzoek van Foodboxen.nl. Het bedrijf deed onderzoek naar de prijzen omdat de prijzen voor levensmiddelen als gevolg van inflatie flink aan het stijgen zijn.

Lees bericht

Nederlanders geïnteresseerd in abonnement op drank en voeding

Onderzoek – Nederlanders zijn het meest geïnteresseerd in een abonnement op dranken en voeding. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een onderzoek van Multiscope onder bijna 3.500 Nederlanders. Mede door de belangstelling voor abonnementen op dranken en voeding, groeit de totale markt voor productabonnementen het komende jaar naar verwachting van €1,4 miljard naar €2,4 miljard.

Lees bericht


HelloFresh groeit door en boekt 1,56 miljard euro omzet

Maaltijdboxen – HelloFresh SE van 'HelloFresh', zet zijn het  groeitraject voort en bereikt in het tweede kwartaal van 2021 7,7 miljoen klanten. Bijna twee keer zoveel als dezelfde periode vorig jaar met  4,2 miljoen klanten. De omzet van de groep voor het tweede kwartaal kwam daarmee uit op een bedrag van 1,56 miljard euro, een stijging van 66,5%.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid