‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’


De HEMA is met 32 procent van de Nederlanders die de keten het afgelopen jaar hebben bezocht voor koffie of lunch de de best bezochte keten in Nederland

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

De meerderheid (63%) van de volwassen Nederlanders bezocht in de afgelopen twaalf maanden minstens één koffiezaak of lunchroom. Dat zijn bijna 9,2 miljoen bezoekers. HEMA is de best bezochte keten in Nederland (32%). Een vijfde (20%) van de Nederlanders bezocht La Place. Bakker Bart (19%), Starbucks (19%) en Subway (12%) maken de top vijf compleet.

27% is afgehaald

Nederlanders nuttigen bijna driekwart (73%) van de bestellingen ter plaatse. Bezoekers van koffie- en lunchketens halen 27% van alle bestellingen af. Het consumentengedrag varieert per keten. Klanten van Coffeelovers, Brownies&downieS en Anne&Max consumeren hun bestelling vaak ter plaatse. Bezoekers van Dunkin’ halen voornamelijk bestellingen af.

Locatie

Twee derde (66%) van de bezoekers kiest voor een koffie- of lunchketen vanwege de ‘locatie’. De locatie is daarmee het vaakst genoemd van alle keuzeredenen en dus het belangrijkst wanneer het gaat om het aantrekken van bezoekers. ‘Gemak’ (59%) en ‘aanbod’ (56%) vormen eveneens belangrijke keuzeredenen.

Verantwoording

Multiscope is een online marktonderzoekbureau. Het bedrijf ondersteunt bedrijven en organisaties bij het nemen van beslissingen door middel van online panels, marktrapporten en innovatieve onderzoeksoplossingen. De resultaten in deze analyse komen uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor koffie- en lunchketens. In het onderzoek zijn 4.996 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd.

Bron: Multiscope/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Ton van Veen (Jumbo): ‘Meer klanten voorbode van hernieuwde groei’

Formulenieuws - Jumbo maakte vanochtend cijfers bekend over het eerste halfjaar, waarbij topman Ton van Veen tevens terugblikte op de eerste zes maanden van dit jaar, maar ook een perspectief schetst voor de nabije toekomst. De omzet steeg in het eerste halfjaar met een procentje, terwijl het marktaandeel vrijwel onveranderd uitkwam op 21%.

Lees bericht


1,7 miljoen Nederlanders gebruiken sportsupplementen

Sportvoeding – Nederland telt 1,7 miljoen Nederlanders die gebruikmaken van sportsupplementen. De grootste groep gebruikers zijn de jongeren. De supplementen die het vaakst worden verkocht zijn eiwitten en creatine. Als merk is XXL Nutrition het meest populairs, blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders.

Lees bericht

Bakker Bart test ijsconcept met Heldro IJs

Formulenieuws - Bakker Bart start een pilot in samenwerking met Heldro IJs. De test vindt plaats op een viertal locaties, te weten Nijmegen (Broerstraat), Venlo (Lomstraat), Winschoten en Dordrecht, De franchisers in gaan de franchisenemers met vers Heldro IJs aan de slag. Gekozen is voor een landelijke spreiding, omdat Bakker Bart wil kijken of het ijs een kansrijke aanvulling is...

Lees bericht




Klanttevredenheid dagattracties kent grote verschillen

Onderzoek – Er zijn grote verschillen tussen de klanttevredenheid van de grootste attractieparken, dierentuinen en aquaria van Nederland. Zo scoren Toverland en Hoenderdaell een hoge NPS en SEA LIFE en Dolfinarium een lage. Over het algemeen zijn bezoekers van attractieparken meer tevreden dan die van dierentuinen en aquaria. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid